יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 06 06 115303

דרושים שופטים מביני עניין

3 דק' קריאה

שיתוף:

אמרו השבוע: יריב לוין, דודי אמסלם, ניסים ואטורי * השיבה של ברדוגו לגלי צה"ל?

גם בשביל זה צריכים רפורמה 

שלושה משפטים של פוליטיקאים ליכודניקים השבוע. הראשון של שר המשפטים יריב לוין. ההתבטאויות של לוין נעשות בוטות ואלימות יותר, ככל שמחלחלת בו ההכרה, שרפורמה משפטית כפי שהוא רצה שתהיה, לא תהיה. מתוך המבחר של אמירות לוין השבוע, הסבר שלו בישיבת הממשלה, מדוע נחוצה רפורמה בוועדה לבחירת שופטים: "ערבים קונים דירות ביישובים יהודיים בגליל וזה גורם לעזיבה של יהודים את הערים הללו, כי הם לא מוכנים לגור עם ערבים. צריך לדאוג לכך שבבית המשפט העליון יהיו שופטים שיבינו את זה". 

זו התבטאות גזענית, שאסור ששר בישראל ישמיע, בוודאי לא שר המשפטים. במדינה מתוקנת הוא היה צריך להיות מפוטר בגינה. מה מצפה השר לוין מהרכב הוועדה לבחירת שופטים כאשר היא תהיה נתונה לשליטת הקואליציה? שהיא תמנה לבית המשפט העליון שופטים כאלה, שיירתמו למבצע ייהוד הגליל ולא תהיה להם בעיה לאשר ליהודים לא למכור דירות לערבים? אולי שופטים שגם יסכימו  לתת גושפנקה חוקית לחזונו של הרב שמואל אליהו, למנוע מסטודנטים ערבים ללמוד במכללה האקדמית בצפת, ולא להשכיר דירות בעיר לערבים? ("הסטודנטים הערבים הם נטע זר בצפת ומסכנים את תושביה לא רק מבחינה ביטחונית, אלא גם מבחינה מוסרית"). 

ההתבטאות המכוערת הזו של השר יריב לוין, נעשתה בשבוע שבו ערבי ישראלי הפך למושא של גאווה לאומית – שחקן נבחרת הכדורגל עד גיל 20, ענאן חלאיילי, שהבקיע גול במשחק נגד אוזבקיסטן בדקה ה-97, והעלה את ישראל לרבע גמר המונדיאליטו והבקיע את הגול הראשון בניצחון על ברזיל. אכן, כבוד גדול לישראל, אבל שלא יחשוב לרגע, שזה מקנה לו זכות לקנות דירה ביישוב של יהודים.  

המשפט השני הוא של השר במשרד המשפטים דודי אמסלם. מבחינתו של אמסלם, אחת הדרכים להתמודד עם המחאה שקמה נגד ההפיכה המשפטית, היא להשליך לכלא את מי שמזוהים אצלו כמוביליה. השבוע הוא שלח לכלא את אהוד ברק. במליאת הכנסת, כשידיו מתנופפות כרגיל לכל עבר, תקף אמסלם את ברק ואמר: ‏"אתה שחצן ואלים. אתה עוד תחקר על כל מה שקרה פה, ולדעתי גם תשב בבית סוהר". תלוי כמובן אם  תהיה רפורמה בפרקליטות ובמערכת המשפט. כשאהוד ברק יישלח לכלא, אפשר שכמחווה של חסד, יאפשרו לו לחלוק את אותו התא עם אהרון ברק? כי לפני חודש התארח אמסלם בתכנית פגוש את העיתונות, ואז קרא להעמיד לדין את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, באשמת "ניסיון הפיכה במדינת ישראל". לא רק נגד נשיא העליון לשעבר המליץ אמסלם לפתוח בהליך משפטי, גם נגד הנשיאה הנוכחית, אסתר חיות. חיות תישפט על המרדה, תימצא אשמה ותישלח למאסר, בכלא נשים כמובן. אולי יחד עם שקמה ברסלר  שוורצמן? 

המשפט השלישי הוא של ח"כ ניסים ואטורי, עוד לא שר, אבל מפלס את דרכו. ואטורי התראיין בערוץ הכנסת, התייחס לקהילת הלהט"ב, ואמר: "יש הורים שמעודדים ללהט"ביות, הם שמים בובה לילד כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו עכשיו, אבל זה לא נכון. אף אחד לא צריך להשפיע על אנשים, לא אבי מעוז ולא חילונים". 

ואטורי באמת מאמין לקשקוש הזה שיצא מפיו? יש הורים שהילד שלהם סטרייט אבל הם מנסים להשפיע עליו שיהיה הומו? כי מה? כי בתור הומו יהיה לו יותר קל בחיים? יהיה להם יותר קל בחיים? סתם כי זה באופנה עכשיו? רועי ואטורי, בן דודו של ניסים ואטורי, בן 35, משתייך לקהילה הגאה, הגיב: "דברים כאלה שנאמרים גורמים לי לכאב גדול. אני מחוץ לארון, חי עם בן זוג ומודה על הדבר הזה. חושב שזו ברכה מבחינתי". ההורים השפיעו עליו להיות כזה? שמו לו בובה כשהיה קטן? 

היה עוד משפט מטורלל ששווה התייחסות, של ח"כ טלי גוטליב, נגד  גיורא חמיצר, אחרי שזה הודיע על חידוש סדרת הילדים "השמינייה". נדלג הפעם. נוכחותה של גוטליב במדור זה מובטחת. 

הקוד האתי של דני זקן 

דני זקן, המפקד הזמני החדש של גלי צה"ל, מתכנן שינויים בהרכב המגישים בתחנה. על פי האינפורמציה שנמסרה עד כה, התחנה תיפרד ממגישים ותיקים כמו רזי ברקאי ורינו צרור, ולעומת זה יחזור להגיש בה הפרשן הביביסטי יעקב ברדוגו. ברדוגו התפטר מגל"צ אחרי שהמפקדת הקודמת של התחנה, גלית אלטשטיין הורידה אותו מהתכנית "חמש בערב". חילופי השלטון בישרו גם חילופי מפקדים בגל"צ. שר הביטחון יואב גלנט  מיהר לסיים את עבודתה של אלטשטיין ומינה במקומה את זקן. עכשיו הגיע הזמן להחזיר לשידור את ברדוגו ובהזדמנות זו לבצע ריענון בהרכב מגישי האקטואליה. רזי ברקאי ורינו צרור נחשבים לבעלי דעות שמאלניות כמובן. ברקאי התייחס בשבוע שעבר בערוץ 13 לשינויים הצפויים  בגל"צ, טען שדני זקן הוא "שלוחו של ברדוגו" ואמר  שבימים אלה מנסחים קוד אתי חדש לעובדי התחנה המונע משדרני האקטואליה בתחנה להביע דעות. הוא הודיע, שאם יידרש לחתום אל הקוד הזה הוא יעזוב את התחנה.   

"האם לפי הכללים שלך, מותר לשדרני הרדיו להשמיע דעות?" שאל השבוע ניר גונטז', "הארץ", את דני זקן, וזה השיב: "אני לא מרשה דעתנות בכלל". ברדוגו בלי דעתנות? אין חיה כזאת. אבל יש פתרון יצירתי: לצד תכניות אקטואליה יהיו בגל"צ תכניות שיוגדרו מראש כתכנית דעתנית, ברדוגו ישובץ בתכנית כזו ויוכל להגיד בה את כל אשר על לבו. כדי למנוע לזות שפתיים, יהיה בגל"צ גם דעתן שמאלני, דני זקן עובד למצוא אחד כזה. אולי אפילו יחזרו לפורמט של "חמש בערב", ששם לצד ברדוגו, דיבר גם ירון וילנסקי. דיבר לפעמים, כשברדוגו איפשר לו.  

המעבר של אילה חסון לערוץ 11 גרם שם לתהליך של חסוניזציה, החזרה של יעקב ברדוגו לגלי צה"ל תגרום שם לברדוגוזציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן