יבול שיא
הרפת והחלב
הדס דניאלי ילין

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את מינויה של הדס דניאלי-ילין לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה

2 דק' קריאה

שיתוף:

מועצת התנועה הקיבוצית השנייה לשנת 2021, התקיימה ביום חמישי שעבר (10.6) באמצעות הזום בהשתתפות כ-180 צירים ונוספים, ואושר בה מינויה של מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה, לפי המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה. דניאלי-ילין (יגור), המשמשת בארבע השנים האחרונות כמנכ"לית התנועה, תחליף את גיל לין (משמר העמק) שמסיים חמש שנים בתפקיד.

הדס דניאלי-ילין הציגה בפני המועצה את עצמה ואת פועלה, ואמרה בין היתר: "אני מתבוננת בסיפוק בשנים האחרונות בשינויים שקרו במטה התנועה – צעירים רבים שהצטרפו וממשיכים להצטרף אלינו ונשים רבות תופסות עמדות ניהול ומנהיגות בתנועה, מייצרים ומייצרות תחושה של תנועה חדשנית המתקדמת קדימה ומתאימה עצמה למציאות המשתנה.

אני רואה חשיבות רבה בקידום וחיזוק הערבות ההדדית בתוך הקיבוצים ובין הקיבוצים, עם הגב שהתנועה נותנת. בעיני, התנועה אינה, ואסור לה להיות, רק משרד אינטרסים ולכן אני רואה חשיבות עצומה בעשייה הרבה של התנועה בחברה הישראלית.

אנחנו נלחמים על עתיד ילדינו ונכדינו ואני רואה בממשלת השינוי הבאה עלינו לטובה הזדמנות גדולה עבורנו להגשים את ערכינו.

לכן, אני שמחה על שנרתמנו ופעלנו להקמתה. בהסתכלות קדימה, אני מאמינה כי לתנועה הקיבוצית תפקיד חשוב הן למען הקיבוצים והן למען החברה הישראלית.

אני מאמינה שהתנועה הקיבוצית צריכה ויכולה להיות ציר מחבר במחנה הליברלי והסוציאל-דמוקרטי, ואשקיע את זמני ומרצי להמשיך ולבנות את שדרת מנהיגות העתיד של הקיבוצים, התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את הדס ואיחל לה הצלחה בתפקידה החדש: "מועצת התנועה בחרה את האישה הנכונה לתפקיד הנכון. הדס הביאה עמה לתנועה יכולות ועשייה חשובה וברוכה. אחרי קדנציה משמעותית כמנכ"לית, המעבר לכיסא המשנה למזכ"ל טבעי ונכון. הדס היא פרטנרית לא קלה, היא דעתנית, נחושה ועומדת על דעתה.

דווקא בגלל שהיא לא עושה לי חיים קלים, היא האדם המתאים לתפקיד ותעשה טוב לתנועה. בשם התנועה כולה אני מאחל להדס הצלחה רבה בתפקידה החדש.

אין לי ספק כי היא תמשיך להביא ערך מוסף רב לתנועה, לחברותיה וחבריה". מאיר הודה לגיל לין: "תודה והערכה גדולה לגיל לין שמסיים את תפקידו כמשנה למזכ"ל."

"גיל, שותף אמיתי לדרך, מסיים קדנציה משמעותית ומרובה בעשיה וקידום נושאים רבים ומהותיים לתנועה ולחברה הישראלית, תמיד ברוח חברית כשטובת התנועה כולה לנגד עיניו. אני מאחלת לגיל הצלחה בתפקידיו הבאים ובטוח שנדע להיעזר ביכולותיו וכישוריו גם בהמשך".

לאחר מכן הציג מבקר התנועה, אלי גולדמן (משמרות), את תוצאות מעקב ביצוע החלטות מוסדות התנועה לשנת 2020. המבקר ציין כי מתוך 50 החלטות מזכירות שהתקבלו ב-23 ישיבות בוצעו 46 החלטות, 3 החלטות בתהליך ביצוע והחלטה אחת בוצעה חלקית.

בנוסף עלה מהבדיקה כי נוכחות הקיבוצים במועצה עלתה מ-74 קיבוצים בממוצע (27 ישיבות פרונטליות) ל-143 קיבוצים בממוצע (4 ישיבות ZOOM), עליה של 93%.

מתוך ארבעת ישיבות הזום נכחו 215 קיבוצים בישיבה אחת לפחות, 25 קיבוצים יותר מאשר ב-27 ישיבות בתקופה הקודמת (27), מתוכם 18 קיבוצי פריפריה.

עם הסרת מרבית מגבלות ההתקהלות, הוצגה בפני מועצת התנועה ההצעה לקיים מעתה את כינוסי מועצת התנועה באופן משולב, היינו – בהתכנסות פיזית והיוועדות חזותית, ובמקביל לקיים ישיבות מועצה 'פיזיות' בלבד בשני מועדים במשך השנה.

יצוין כי בהתאם להנחיות רשמת האגודות השיתופיות, לא זו בלבד שאמצעים טכנולוגיים מהווים צעד משמעותי בקידום יכולת המעורבות וההשפעה של חברי האגודה ודרך לחיזוק רשויותיה, אלא שאין כל מניעה לכנס אסיפות כלליות באגודה בכינוס פיזי, הן בדרך של היוועדות חזותית והן באופן משלב. מועצת התנועה אישרה את המשך קיום ישיבותיה באמצעות הזום ברוב של 93%.

מתוך אתר התנועה הקיבוצית – לכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן