יבול שיא
הרפת והחלב
1 שלט

החלה הקמתו של קיבוץ בארי הזמני בקיבוץ חצרים

2 דק' קריאה

שיתוף:

הטרקטורים עלו על השטח ועובדים בשאיפה לאכלוס התושבים בחודשים הקרובים

קהילת קיבוץ בארי בליווי מלא של מנהלת תקומה, תעבור לקיבוץ זמני שיוקם בחלקו המערבי של קיבוץ חצרים שבמועצה האזורית בני שמעון. שני הקיבוצים יקיימו מודל ראשון מסוגו בישראל של "קהילות שכנות בארי-חצרים", עד שיוכלו תושבי בארי לשוב לביתם בבטחה. 

טרקטורים הגיעו בשבוע שעבר לקיבוץ חצרים שבנגב, והחלו בעבודות לבניית מגורים זמניים לחברי קיבוץ בארי, אליהם יעברו בחודשים הקרובים. הקיבוץ תוכנן כך שיהיה דומה ככל הניתן לקיבוץ המקור שבנגב המערבי. הוא צפוי להתפרס על שטח של כ-200 דונמים, עליו יוקמו כ-250 יחידות דיור בגדלים שבין 60 ל-120 מ"ר, כולן עם ממ"ד. בליבו של הקיבוץ הזמני יוקם חדר אוכל ולצידו "הדשא הגדול", מתחם גני ילדים ומתקנים לניהול המרחב הקיבוצי. במקביל פועלים בחצרים יחד עם המועצה האזורית בני שמעון, על מנת לבצע התאמות נדרשות של תשתיות הקיבוץ, ובהן תשתיות המים, החשמל, הביוב, התקשורת הכבישים ועוד, שעתידות לשרת אוכלוסייה שתגדל בכ-70 אחוזים. 

רצון טוב ושיתוף פעולה 

לאחר אירועי ה-7 באוקטובר ולאחר שבחנו חלופות, החליטו קהילות בארי וחצרים על הקמת קיבוץ זמני בחלק המערבי של חצרים. תושבי הקיבוצים החליטו על יצירת מגורים במודל חדשני של "קהילות שכנות", שתי קהילות שיגורו בנפרד, אך בשכנות צמודה, כך שייווצר חיבור ביניהן בסביבה קיבוצית, תוך שמירה על זהות עצמאית של כל קהילה. 

ההחלטה המשותפת על בניית הקיבוץ הזמני במודל "קהילות שכנות" הייתה תהליך טבעי עבור שתי הקהילות, שהן בעלות מאפיינים משותפים רבים, אחד מהם הוא גודלן, מה ששומר על האיזון ביניהן. בין הקיבוצים קיימת קרבה גיאוגרפית המאפשרת לחברי קהילת בארי קרבה למקומות העבודה וכן המשך הפעלת מפעל הדפוס בבארי והעבודה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ. 

על התכנון אמון יובל יסקי, אדריכל הקיבוץ ואדריכל הפרויקט, שיוביל אותו בעצימות גבוהה על מנת לאפשר לקהילת בארי לעבור למגוריהם הזמניים בהקדם האפשרי.  

"מנהלת תקומה חרטה על דגלה כבר מהיום הראשון לספק מענה פרטני ואישי לכל קהילה וקהילה", אמר משה אדרי, ראש מנהלת תקומה. "הייחודיות של בארי כקיבוץ שיתופי גדול שנפגע פגיעה קשה מאוד, דרש מאיתנו להתאים מספר מענים עבורו ואנחנו שמחים כי הקהילה קיבלה בסופו של דבר החלטה שהיא שלמה איתה. נמשיך לתמוך ולספק לאנשיה את כלל המשאבים הנדרשים במקביל למאמצי השיקום והבנייה מחדש של היישוב בחבל העוטף״. 

עמית שלוי, היו"ר הכלכלי של קיבוץ בארי אמר: "קהילת בארי מודה לקהילת חצרים על הרצון הטוב בשיתוף הפעולה ובהצעת מקום מגורים זמני בעת שהקהילה שלנו משתקמת ובונה את עצמה מחדש. קהילת בארי היא קהילה עצמאית וחזקה, כולנו יחד בכאב וכולנו יחד, כולל החטופים שעוד נמצאים בשבי החמאס ושאנו פועלים ללא לאות להחזרתם, נשוב הביתה בביטחון בהקדם האפשרי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן