יבול שיא
הרפת והחלב
פוקר חטופים

היה לו בית במטולה

3 דק' קריאה

שיתוף:

שיר ישן בלבוש חדש • כמה דם זה "נהרות של דם"? • איך הפך אלוף פקמ"ז ל"אויב ההתיישבות״

בית כבר אין
זוכרים וזוכרות את השיר של אריק לביא הייתה לו דודה בחדרה? הרי השיר
בלבוש אקטואלי.

היה לו בית במטולה,
לפני יומיים זה קרה,
היה לו בית במטולה,
לפני יומיים טיל נורה.
טי רם טי רים טם,
טים טם טם טם
בית כבר אין.

היה לו רכב מזדה יד ראשונה
טרקטור חדש שהוא קנה
סוס רתום לעגלה,
ואז הגיע טיל של חיזבאללה.
טי רם טי רים טם,
טים טם טם טם
בית כבר אין.


היינו צריכים שם הרבה יותר נקמה
שני סרטונים ששודרו לפני כשבועיים בסמיכות זה לזה, עוררו תגובות סוערות. האחד – תיעוד חטיפתו של ירדן ביבס, אביהם של אריאל וכפיר, לרצועת עזה בבוקר 7 באוקטובר. ביבס נראה מורכב על אופנוע מוקף עזתים שמבקשים להכות אותו, והוא מבועת ומדמם בראשו. הסרטון השני – המוני עזתים מתרחצים בחוף הים, כאילו הייתה מלחמה ואיננה עוד.
מבין התגובות, ראויה להתייחסות זו של יהודה שלזינגר, אורח קבוע בפאנל המגיבים בחדשות הבוקר של ערוץ 12. שלזינגר צפה בסרטונים, הפיוזים הכתומים קפצו לו, והוא אמר: "היינו צריכים לראות שם הרבה יותר נקמה. הרבה יותר נהרות של דם של עזתים. עד שהם יבואו למנהיגים שלהם ויגידו: תשחררו, כי אנחנו לא יכולים יותר״.
כמה דם זה "נהרות של דם"? אולי כמות הדם הנדרשת היא זו שהציע הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 13" צביקה יחזקאלי? יחזקאלי אמר, שצה"ל היה צריך לתת מכת פתיחה כואבת בעזה, עם מאה אלף הרוגים. כי ערבים כידוע מבינים רק כוח, ומה שלא הולך בכוח ילך בעוד יותר כוח. ומה היה קורה, אם במקום מכת פתיחה צנועה של עשרת אלפים הרוגים, היינו הורגים מאה אלף עזתים ובכל זאת עדשת המצלמה הייתה מתעדת תושבי עזה רוחצים בים באפריל? אז הייתה בוודאי עולה טענה, שמאה אלף הרוגים הייתה הערכה בחסר, לא מספיקה כדי שהם יבואו למנהיגים שלהם ויגידו שהם לא יכולים יותר.
אגב נקמה מהסוג שמציעים יחזקאלי, שלזינגר ואחרים, שבמהלכה מותר להרוג גם חפים מפשע, הינה הליך לגיטימי כשיהודים נוקמים בפלסטינים, או גם כשפלסטינים נוקמים ביהודים?
ב-12 באפריל נרצח באכזריות רועה הצאן בן ה-14, בנימין אחימאיר, סמוך לחוות מלאכי השלום. לאחר 10 ימים נתפס רוצחו, אחמד דואבשה, בן 21 מהכפר דומא.
אם הרוצח, ממשפחת דואבשה, יטען שהוא ביצע את הרצח כנקמה על הירצחם של שלושת בני משפחתו בדומא על ידי עמירם בן אוליאל ביולי 2015, זה יהיה נימוק שיילקח בחשבון לטובתו בטיעונים לעונש? כנראה שלא. (וטוב שלא).
צבי יחזקאלי רואיין השבוע במוסף של "ישראל היום". המראיינת, מוריה קור, שאלה אותו מדוע הוא לא עובר לערוץ 14, והוא השיב: "לא נראה לי שערוץ 14 בשבילי. כי אני לא ימני אורגני. אני בא מהצד הערבי". לא ימני? תמהה קור, אתה ביום הראשון למלחמה אמרת שצריך היה להרוג מאה אלף מחבלים? (הוא לא אמר מאה אלף מחבלים. אין מאה אלף מחבלים בעזה. הוא אמר מאה אלף הרוגים. רובם הגדול, בהכרח, לא מחבלים. הרבה מאוד נשים וילדים). יחזקאלי השיב: "ואחרי כמה חודשים, 'הארץ' ציטטו את סינוואר, שנשאל אם לא חבל שנהרגו 10,000 איש בעזה, והוא ענה – מבחינתי שייהרגו גם מאה אלף".
בלבלה אותי התשובה הזו. אם סינוואר אומר שגם מאה אלף הרוגים לא היו מזיזים לו, כנראה שהיינו צריכים ללכת מראש על מספר הרבה יותר גדול, שאולי כן יזיז לו. 200 אלף? 300 אלף?
באוגוסט הוא יפרוש מצה"ל
אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, הודיע שהוא יסיים את תפקידו באוגוסט ויפרוש מצה"ל. ח"כ לימור סון הר מלך, עוצמה יהודית, השמיעה צהלות שמחה. בציוץ ארוך היא האשימה את פוקס, שהוא "ראה בהתיישבות אויב ובערביי יו"ש פרטנר", שהוא "מקפיד אחרי כל רצח יהודים להוציא צו מעצר מנהלי נגד יהודים", שבתקופתו "צירי יהודה ושומרון הפכו לצירי מוות", ושעל "הנזקים שגרם למפעל ההתיישבות עוד ידובר רבות".
מתנחלים לא אוהבים את יהודה פוקס, כי הוא הסכים לעבור לסדר היום רק על חלק מהפרות החוק שהם ביצעו, אבל לא על כולן. מאחזים בלתי חוקיים ובנייה בלתי חוקית, פעולות נקם בכפרים, השתלטות יזומה על שטחי מרעה של פלסטינים וכיו"ב. לא פלא שהוא הפך להיות "אויב ההתיישבות". (מנגד מועלית כידוע טענה, שביו"ש מתרחשים אירועים קשים שמבצעים חיילים ומתנחלים נגד פלסטינים, ולא נעשה די כדי למנוע אירועים מסוג זה).
אילו זה היה תלוי בסמוטריץ' ושות', צה"ל היה עובר תהליך דומה לזה שעברה משטרת ישראל תחת איתמר בן גביר החולף באדום. למזלנו, המינויים הקרובים של בכירים בצה"ל ייעשו על ידי יואב גלנט והרצי הלוי, ומותר לקוות שלתפקיד אלוף פיקוד המרכז הבא ימונה קצין ראוי, לא מזוהה פוליטית, שייעשה בגזרה המאוד מסובכת של יו"ש את מה שמצופה ממנו. אם כזה יהיה המינוי, נראה שגם מחליפו של פוקס לא יזכה לאהדת המתנחלים.
"ההשתלחויות של סמוטריץ׳, בן גביר, הר מלך ועמיחי אליהו, נגד צה"ל ובמיוחד נגד אלוף יהודה פוקס, שלילותיו וימיו מוקדשים בעיקר להגנת תושבי יש"ע, מגלמות את הטרגדיה הגדולה של הציונות הדתית האמיתית", כתב ח"כ אליעזר שטרן. כל מילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן