יבול שיא
הרפת והחלב
1 שער הכניסה לחצרים לאחר הגעת המשטרה

הירייה הראשונה

3 דק' קריאה

שיתוף:

בעימות אלים עם פעילים שחסמו את שער קיבוץ חצרים ירה הקב"ט ניר סיויק ירייה באוויר מאקדחו. הוא נעצר ושוחרר למעצר בית

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין מתנגדי ההפיכה המשפטית לבין תומכי הרפורמה, ולאחר שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר בהצבעה שלישית ברוב של 64 חברי כנסת אל מול אפס חברי כנסת מהאופוזיציה שבחרו להחרים את ההצבעה, יצאו מפגינים רבים בתל אביב, ירושלים ובצמתים מרכזיים מצפון ועד דרום, להביע מחאתם ותסכולם. כתגובת נגד, וכפי שאירע בשבועות האחרונים בקיבוצים נוספים, הגיעו קומץ מפגינים תומכי הרפורמה במטרה לחסום את שער קיבוץ חצרים הסמוך לבאר שבע. 

ביום שני, סמוך לשעה 21:45 הגיעה קבוצה של פעילים וחסמה את שער הכניסה לקיבוץ. הם התעמתו עם הקב"ט וחברי קיבוץ שהיו במקום וחסמו בגופם מכונית ובה חברת קיבוץ עם בתה הקטנה מלהתקדם לשער תוך שהם דופקים בחוזקה על הרכב. קב"ט הקיבוץ, ניר סיויק, חש, לדבריו, מאוים ובסכנת חיים והשתמש בנשקו כדי לירות באוויר. 

כוחות משטרה של מרחב נגב הוזעקו לאירוע והן הקב"ט והן הפעילים שחסמו את השער עוכבו לחקירה. 

למוחרת הובאו העצורים, בהם ניר סיויק ואביו אברהם סיויק (72) שהשתתף אף הוא בעימות, בפני בית משפט השלום בבאר שבע ששחרר למעצר בית את הקב"ט ואת אביו. ניר סיויק הואשם בעבירות של ירי במקום מגורים, תגרה ואיומים ונשקו הוחרם. 

שלושה מפעילי הימין שנעצרו באירוע שוחררו אף הם בתנאים מגבילים. 

בהחלטתו ציין השופט כי "עסקינן באירוע, אחד מיני רבים, שעניינו המתיחות בין חלקי אוכלוסייה שונים על רקע שינוי החוק שעבר אתמול בכנסת בעניין עילת הסבירות. החשודים שבפניי מתגוררים בקיבוץ חצרים, אב ובן. החשוד מחזיק בנשק ברישיון. קיים חשד סביר לעבירות המיוחסות להם. נטען כי פעולות אלה בוצעו על רקע אלימות שבוצעה נגדם על ידי מפגינים שהגיעו למקום". 

איום ממשי על חברי הקיבוץ 

חסימת השער אירעה פעמיים טרם האירוע המדובר. החסימה, שאיננה חוקית, "מקשה על ההתנהלות ומעוררת כעס" אמר עודד פלוט, יו"ר קיבוץ חצרים. "עם זאת, הקפדנו להימנע מעימותים והנחנו למשטרה לבצע את עבודתה". 

בסרטון שהופץ במדיות השונות נצפה חבר קיבוץ כשהוא מסייע לחברת הקיבוץ להיכנס עם רכבה בעוד הפעילים מונעים זאת ממנה ודופקים על הרכב. חברת הקיבוץ התחננה שיפסיקו את האלימות כיוון שבתה הקטנה שם. על אף שהרכב שהיה מעורב באירוע לא ניזוק, חברת הקיבוץ שהייתה ברכב הזדעזעה מההתנהלות האלימה כלפיה וכלפי בתה, תלמידה בבית ספר יסודי, ומדווחת שחוותה איום ממשי. 

"הקב"ט הוא חבר קיבוץ מרכזי, פעיל ומסור, קצין במילואים ואיש ביטחון מנוסה, שמשקיע את ימיו ולילותיו בביטחון הקיבוץ", נמסר מחצרים, הוא טען כי כאשר ראה את אביו מותקף רץ אליו על מנת למנוע מהם לפגוע בו. 

עו"ד אפרת צרפתי, המייצגת את הקב"ט ואביו, אמרה כי לטענת אברהם, האב, הוא הותקף על ידי המפגינים ותקף חזרה כתגובה. עוד הוסיפה כי הקב"ט מחזיק נשק ברישיון והתנהלותו הייתה לשם הגנה עצמית. "לאחר שראה את אביו שכוב על הרצפה הוא רץ למהומה ומתוך חשש אמיתי וכן לשלומו ולשלום אביו הוציא את הנשק וירה ירייה אחת באוויר. מדובר באנשים שמגיעים לקיבוץ פעם אחר פעם כדי לעשות מהומה, הם כבר פגעו בבת קיבוץ אחרת שנזקקה לטיפול רפואי".  

בקיבוץ חצרים מרגישים כי נקלעו לאירוע שלא בטובתם ואינם חושבים שנכון לצייר את תמונת המצב כמאבק בין הקיבוץ לשכנים מבאר שבע. "היחסים של חצרים עם השכנים מבאר שבע הם טובים מאוד", נמסר מהקיבוץ, "יש ערוצי חיבור רבים – בתעסוקה, באקדמיה, בחינוך ועוד. במשך השנים הקיבוץ מעורב בשורה ארוכה של פרויקטים חברתיים במרחב, מתוך הבנה והכרה בחשיבות של החיבורים עם הקהילות שסביבנו ושל המעורבות החברתית שלנו באזור. אנו מאד מקווים שהאירוע הזה הוא חריג. אין לנו כוונה לתת לשום גורם להכניס טריז בינינו לבין שכנינו לאחר כל כך הרבה שנים של חיים משותפים".

2 חצרים
קיבוץ חצרים בימים שלווים. אירוע חריג אליו נקלעו. צילום: באדיבות קיבוץ חצרים

תגובת התנועה הקיבוצית

השבוע היינו עדים לתקרית בכניסה לקיבוץ חצרים שהתפתחה באופן שלא פיללנו לו והובילה לעצורים משני הצדדים. אנו מבקשים להזכיר שוב כי במקרה של אירוע חסימה בקיבוצכם יש לקרוא לרבש"צ, ליידע את המשטרה ובשום פנים ואופן לא להתעמת עם החוסמים ולהיגרר אחר הפרובוקציות. התנועה הקיבוצית עומדת לרשותכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן