יבול שיא
הרפת והחלב
המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית

הפעילים שהצטרפו למחלקה הפוליטית המתחדשת בתנועה הקיבוצית

2 דק' קריאה

שיתוף:

איילת סלע-יונגרמן (אייל) תרכז את תחום קשרי הממשל של התנועה הקיבוצית, יורי קנדל (להבות הבשן) ינהל את "מטה השטח", ונרי שוטן (שפיים) יהיה אמון על הקידום הרעיוני והקשר עם מפלגות גוש השמאל-מרכז

איילת סלע-יונגרמן, חברת קיבוץ אייל, בת 43, ילידת מושב גבע כרמל, נשואה לעפרי ואמא לארבעה.

איילת בעלת תואר ראשון באסטרטגיה וממשל מהמרכז הבינתחומי ובוגרת לימודי תעודה בטכניון בפקולטה לאדריכלות של תכנון במרחב הכפרי, שימשה בעברה כיועצת בכירה לשרת החקלאות, ייעצה לחברי כנסת מתחום ההתיישבות והתמקצעה כלוביסטית לארגוני חקלאות והתיישבות.

איילת: "במהלך השנים האחרונות וככל שהתמקצעתי בסוגיות הייחודיות של המרחב הכפרי וההתיישבות, התחדדה אצלי ההבנה שכדי לשמור על המרחב הכפרי בכלל ועל הקיבוצים בפרט, חשוב מאוד לרתום את נבחרי ונבחרות הציבור שלנו, ללא תלות במפלגה כזו או אחרת.

ככל שניצור קשר ונגביר את החיבור לערכי תנועת ההתיישבות והמכנה המשותף לכולנו, כך ניצור ידידים במשכן, שיעמדו לצידנו בסוגיות שהפכו להיות אקוטיות לחיים היומיומיים שלנו: שמירה על ביטחון המזון והבנה שייבוא תוצרת חקלאית לא דומה לייבוא מוצרי חשמל, שמירה על ריאות ירוקות בדגש על מרכז הארץ ושמירה על החקלאות הישראלית תתגמל את ישראל לטווח הארוך.

אני מאמינה בחיבורים ארוכי טווח ובשיתופי פעולה שיועילו להתיישבות ואני מוצאת פוטנציאל רב בחדשנות הקיבוצית, כחממה לחדשנות רעיונית וחדשנות טכנולוגית. את כל אלה בכוונתי לקדם בתקופה הקרובה".

המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית

נרי שוטן, בן 38, בן וחבר שפיים, הקים את בית הספר למנהלי הרשויות המקומיות במשרד הפנים, בשנת 2019, עם הקמת "כחול לבן" הצטרף למפלגה כמנהל מטה המרחב הכפרי ובהמשך גם לניהול אזור המרכז של המפלגה. במסגרת התפקיד היה ממונה על הקשר בין ראשי תנועות ההתיישבות וראשי המועצות וגורמי המפלגה.

נרי: "מתוך הבנת האקלים הפוליטי המשתנה, ומתוך רצון להביא את התנועה הקיבוצית לעמדת ההשפעה הראויה לה, החליטה הנהגת התנועה להקים צוות חשיבה שיבחן את מבנה המחלקה הפוליטית.

בנוסף, יעוד נוסף וחשוב לא פחות, הינו בניית המחנה בתוך התנועה הקיבוצית, באמצעות פעולה חינוכית פוליטית הן אצל צעירי הקיבוצים והן אצל כלל החברים.

אני מאמין כי מקומה של התנועה הקיבוצית הינו במרכז העשייה במרחב הכפרי בפרט, ובמדינה בכלל. אנחנו צריכים ויכולים לשוב ולהיות גורם משפיע ברמה הלאומית ולהיות גורם מרכזי בהקמת המחנה הליברלי בישראל".

יורי קנדל, בן חבר להבות הבשן, הוא פעיל פוליטי מנוסה המשמש, בחצי משרה, משנת 2014 רכז המחלקה הרעיונית בתנועה הקיבוצית ורכז מחוז הקיבוצים במרצ.

כמו כן, היה חבר דירקטוריון קק"ל בשנתיים האחרונות. במסגרת תפקידו החדש במחלקה, ינהל יורי את "מטה השטח" של התנועה ויהיה אמון על יצירת תשתית ארגונית לפעילות פוליטית על-מפלגתית ומאבקים ציבוריים, תנועתיים וכלל קיבוציים.

יורי: "חברות וחברי קיבוצים רבים שותפים מזה כ- 4 שנים בהובלת המחאה כנגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה.

בשנה האחרונה, וביתר שאת עם פרוץ המגיפה, מאות חברות וחברים מהתנועה הקיבוצית היו שותפים בהפגנות בגשרים, בכיכרות ובצמתים, מקיסריה ועד בלפור. ה"מספנות" לבניית ה"צוללות" שנישאו במחאה נמצאות בעין שמר, כברי, רמת הכובש וקיבוצים נוספים.

תרומת הקיבוצים במשאיות, מערכות הגברה ועוד מלמדת שיש נכונות, רצון ויכולת להשתתף ולהוביל מאבקים ציבוריים אידאולוגיים – הן ברמה הארצית והן כאשר מדובר על המשך קיום ההתיישבות: חינוך ברוח ערכי העבודה, החקלאות כערך וכמקור פרנסה ראוי וחיים משותפים בפריפריה.

יחד נבנה תשתית ארגונית איתנה שתהיה ערוכה למאבקים ומחאות בעת הצורך".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן