יבול שיא
הרפת והחלב
הפועל חבל אילות

הפועל חבל אילות רוצתה להישאר על מפת הכדוריד

3 דק' קריאה

שיתוף:

לאחר עלייה היסטורית לליגת העל וחנוכת האולם החדש ביטבתה, מאמין המייסד והיו"ר של הפועל חבל אילות, סילביו קוגן מקיבוץ יטבתה, שהשילוב בין המקומיים, הישראלים והזרים יכול להוביל לעונה שנייה בליגה

ליגת העל בכדוריד הגיעה בחמש השנים האחרונות גם לאולמות באיזור חיוג 08, הייצוג של גוש דן והשפלה הצטמצם, ובאר שבע ודימונה מצאו מקום ב-12 הקבוצות הבכירות. העונה תצטרף אליהן גם קבוצה של קיבוצניקים – הפועל חבל אילות

הפועל חבל אילות

הפועל חבל אילות חנכה ביום שישי את האולם החדש ביטבתה במשחק נגד נציגת הצפון היחידה, מכבי קריית מוצקין, שהסתיים בתיקו 33:33 ונקודת ליגה היסטורית, וזאת שבוע לאחר הפסד במחזור הראשון 33:26 לרמת השרון. ביום שלישי (12.10) יצאה הקבוצה למשחק חוץ קשה באשדוד.

הפועל אילות בהתקפה
הפועל אילות בהתקפה נגד קרית מוצקין | צילום: אביב מאירזון

הקבוצה, המייצגת חבל ארץ שבו 5,000 תושבים, הוקמה לפני כ-15 שנה, עלתה ללאומית בתום עונת 2017/18 ובעונה שעברה אירחה את משחקיה בערד ורשמה עלייה היסטורית לאחר ניצחון חוץ על הפועל ר"ג. חנוכת האולם הביתי התעכבה בגלל נזק לפרקט שחייב את החלפתו.

"היינו אמורים למעשה לעלות בשנה שעברה, אבל מקום שני בעונת 2019/20 לא הספיק בגלל הקורונה ועצירת הליגות", מסביר המייסד והיו"ר סילביו קוגן.

קוגן (52, יטבתה) עלה מארגנטינה לפני כ-20 שנה ובתחילה הקים מועדון בנצרת עילית, אבל מימש בהמשך את החלום של מגורים בקיבוץ והביא אתו את הכדוריד גם לערבה.

לפני כ-15 שנה הוא החליט לייסד את המועדון. המהלך החל בקבוצות ילדים וחיפוש שחקנים מבוגרים עם רקע, והקבוצה הבוגרת הורכבה בהמשך גם משחקנים שעברו אימונים אישיים אצל קוגן ועוזרו אביב פרס.

"שלמה פוזנר היה מנכ"ל האיגוד בזמנו וקיבלנו ממנו סיוע, ותמיכה מהמועצה האיזורית. פתחתי שנה עם 15 ילדים במחלקה וסיימתי עם 40. כיום מחלקת הנוער כוללת שלוש קבוצות של כיתות ה'-ו', ז'-ח' וט'-י'.

אין קבוצת נוער של בני 18-17 אלא הם עולים ישר לבוגרים". בניית המועדון דרשה לוגיסטיקה מורכבת והשקעה רבה בהסעות, "אני מגיע מבואנוס איירס ונסיעה של 400 ק"מ הייתה הרגל בשבילי, אבל במשך שנים נדרשו איסוף שחקנים מהיישובים במועצה ונסיעות למשחקים בשבתות וחזרה, והמבצע הזה נמשך בשבת מהבוקר עד הלילה".

ספי בעוד התקפה מתפרצת של אילות
כספי בעוד התקפה מתפרצת של אילות | צילום: אביב מאירזון

על הקווים ימשיך העונה הסרבי סרדן רונדיץ', חמש שנים בקבוצה, ובסגל נכללים שלושת הזרים בני ארצו – השוער גוראן ראקוביץ', המקשרים דרקו טודורוביץ' ואיגור רדוייביץ'.

שמות בולטים נוספים הם המקשר קסם עמיאל, שהגיע כמושאל ממכבי ראשל"צ, והקיצוני גל כספי מהרצליה, ואיתם מקווים בקבוצה לשרוד את עונת הבכורה ולהמשיך בליגת העל גם ב-2022/23.

בענפי קבוצתיים נהוג שקבוצות גדולות משאילות שחקנים כדי שיתחשלו, וזה קורה על חשבון המקומיים, מהי המדיניות שלכם 

"חשוב לנו לשתף שחקנים מהאיזור. פרט לזרים ולשני המושאלים, יש ייצוג מכובד ליישובי החבל. הקיבוצניקים הם אלון סופר (מרכז, לוטן) וים שובר (קיצוני, קטורה), שגם השתלבו בפרויקט צעירים של האיגוד, וכמובן שגם הבנים שלי, אנדי (מקשר, יטבתה) וחוליאן (שוער, יטבתה). כדאי להזכיר שאיתי מור (באר אורה) היה שותף מלא לעלייה בעונה שעברה, אבל התגייס לאחרונה ולא יכול להתאמן איתנו.

הריחוק מהמרכז מחייב אתכם לשחק בשעות מוקדמות יחסית בימי שישי, זו בעיה? 

"זו בעיה במשחקי החוץ, מאחר שאנחנו יכולים לטוס מעובדה לנתב"ג בימי שישי אבל לא בחזרה. טיסה אחרונה לדרום יוצאת ב-15:00, ולמשחק ברמת השרון טסנו וחזרנו באוטובוסים. מתנהלות שיחות עם האיגוד, אולי משחקים יוקדמו או יועברו לחמישי בערב".  

איך שחקנים שגרים במרכז מצליחים להגיע לאימונים? 

"הם חייבים לעבור לגור בסביבה. אנחנו מסייעים ומאפשרים להם תעסוקה במועצה, בעיקר במערכת החינוך. לכן חשוב לנו שיידעו גם לקרב ילדים לספורט. גל כספי יעבוד העונה בבי"ס 'מעלה שחרות' ונועם ניב ביטבתה".   

יש לך ניסיון רב בארגון הסעות, איך יגיעו האוהדים לאולם החדש ביטבתה? 

"בשלב ראשון כל יישוב יארגן את ההסעה לאולם, ובהמשך העונה אני מאמין שהקבוצה תוציא אוטובוסים מטעמה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן