יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1426172555

הפיכה פשיסטית 

3 דק' קריאה

שיתוף:

המשטר שצפוי לאחר השינויים שמובילה ממשלת הימין ייתן כוח בלתי מוגבל לשליט ולעושי דברו

השינויים המתוכננים במערכת המשפט בישראל מכונים מהפכה משטרית. זוהי לשון מכובסת. מדובר בהפיכה פשיסטית. למשטר שצפוי אחרי השינויים שמובילה ממשלת הימין יהיו כל המאפיינים של פשיזם: לאומנות, גזענות, שיתוף פעולה הדוק עם חוקי הדת, הדרת נשים, ניסיון לשלוט בתקשורת, וכוח בלתי מוגבל לשליט ולעושי דברו. יש לזכור שהיסטורית, הפשיזם תמיד עלה וביצע את תוכניתו בחסות החוק. 

לא רצון הרוב 

מקדמי ההפיכה טוענים שהמתנגדים לה מסכלים את רצונו של רוב העם. זהו שקר, כפי שמראות שתי עובדות: א. הממשלה זכתה רק בכ-48 אחוזים מקולות המצביעים. כך שבמנדטים יש לה אומנם רוב אך הרוב לא הצביע לה. ב. כל הסקרים מראים שרוב בציבור, כולל חלקים משמעותיים ממצביעי הליכוד, תומכים בהידברות אמיתית ובפשרה משמעותית בסעיפים המוצעים. את יריב לוין ושמחה רוטמן זה לא מעניין. יש להדגיש שגם אם רוב הציבור היה תומך – לרוב אין סמכות לעשות כל דבר. 

בניהול וברפואה ידועה האמרה: מה שעובד – אל תנסו לתקן. יש כמובן מה לתקן במערכת המשפט (למשל מיעוט השופטים המזרחיים, התמשכות מיותרת ומייגעת של הליכים), אבל בסך הכל המערכת משרתת את אזרחי המדינה לאורך עשרות שנים בצורה טובה, ומהווה דוגמא חיובית בכל העולם החופשי. כך שדרושים תיקונים מינוריים ומוסכמים, אך מה שהימין עושה זה לשבור ולרסק שיטה טובה שעובדת ומגינה על אזרחי ישראל. 

ללא הגבלות וללא ביקורת 

הטענה שבית המשפט העליון מפריע לממשלה למשול היא אגדה אורבנית. לממשלה בישראל יש כוח אדיר, ובית המשפט ממעט מאוד להתערב בהחלטותיה. הממשלה שולטת בצבא, בשירותי הביטחון, במשטרה, בתקציבים וגם בכנסת. המשטרה יכולה לעצור אזרח ולהחזיקו במעצר על סמך טענות כמו "העלבת שוטר" ו"פגיעה בסדר הציבורי". מינוי  שופטים ויועצים משפטיים על ידי הפוליטיקאים יביא לכך שהממשלה תישאר כגורם היחיד השולט בישראל, ללא הפרדת רשויות, ללא הגבלות וללא ביקורת.  

רוב הציבור אינו בקיא וגם לא מתעניין בסוגיות שבהם עוסקת "הרפורמה". מצביעי הימין כן "יודעים" שצריך להחליש את בית המשפט העליון – זאת הודות להסתה שקרית ובלתי פוסקת במשך שנים נגד העליון מצד מנהיגי הימין, וביתר שאת לאחר שהוחלט להעמיד לדין את נתניהו. 

במשך שנים מחנה הימין קרא לעצמו "המחנה הלאומי", כדי לומר שהצד השני פחות נאמן ופחות אוהב את המדינה, שלא לומר חבורה של בוגדים. הנפת דגלי ישראל בהפגנות היא צעד גאוני שמכריז: אהבת ישראל והנאמנות לה אינם הנכס שלכם. המפגינים והמוחים, כולל רון חולדאי, עו"ד חודק ואל"מ במילואים זאב רז אוהבים את המדינה ותורמים לה לא פחות מכם.  

ראש ההסתדרות נמנע מלתמוך בהפגנות נגד ההפיכה הפשיסטית, בטענה שהוא יבחר לו את המלחמות שלו. זוהי טעות גדולה. המהלכים הבאים יהיו הגבלת זכות השביתה (שמחה רוטמן), העצמת קפיטליזם חזירי (סמוטריץ) והחלשת זכות העמידה של אוכלוסיות מוחלשות בבתי המשפט. כשזה יקרה, אף אחד לא יתייצב לצידו של בר דוד. בית משפט עליון חזק חיוני לשמירת זכויות העובדים, ומפתיע שבר דוד אינו מבין זאת. 

לא היהדות של נביאי ישראל 

הקיצוניים ביותר במתקפה על מערכת המשפט הם חובשי הכיפות, סרוגות או שחורות. החרדים עושים זאת מתוך בוז וזלזול שימיו כימי הציונות, מבחינתם ממילא הוראות הרבנים גוברות על חוקי המדינה. היהדות של חבריהם הסרוגים היא כבר שנים יהדות של אני ואפסי עוד, אכזרית, חסרת חמלה, מנשלת ומדירת מיעוטים – זו לא היהדות של נביאי ישראל, זו לא היהדות שלנו. 

מי שצריכות לחשוש מאוד מההפיכה הפשיסטית הן הנשים בישראל. בממשלה הנוכחית יש מיעוט זועק לשמיים של שרות, חברות כנסת ומנכ"ליות. קרוב לשליש מחברי הכנסת התומכים בהפיכה מייצגים מפלגות שמדירות לחלוטין נשים מרשימתן. יש ביניהם לא מעטים הסבורים שתפקידה של האישה הוא ללדת ילדים ולתחזק את הבית. ככל שתגבר השפעתם של הדתיים, יחוזקו סמכויות בתי הדין הרבניים, ומי שיסבול יהיו הנשים.  

מאות רבות של בכירים ממגוון תחומים – בכירים לשעבר בצה"ל ומערכת הביטחון, כלכלנים בעלי שם, פרופסורים למשפטים, רופאים ומורים מזהירים מפני החוקים המוצעים בהפיכה. כל אלה מתויגים על ידי הצד השני כשמאלנים שמסרבים להכיר בתוצאות הבחירות ובשלטון הימין ונתניהו. אנשי ימין מסבירים שההפגנות הן בכלל נגד המזרחיים בישראל, ניסיון של האשכנזים והאליטות  לשמור על ההגמוניה שלהם. כל זה מוביל למסקנה שמתנהל פה דו שיח של חירשים. לצערנו, הסיכוי להידברות ולפשרה הוא אפסי. אלה שמפעילים את הדי 9 לדריסת מערכת המשפט בונים על כך שהמפגינים והמוחים יתעייפו ויישארו בבית. לטובת ישראל דמוקרטית וחופשית, אסור שזה יקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן