יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה זהבה גלאון

זהבה גלאון היא נכס למרצ

2 דק' קריאה

שיתוף:

למצער, נכפו עלינו בחירות חמישיות למרות שממשלת השינוי הינה מהטובות שידענו. עכשיו עלינו לנווט בפיכחון פוליטי

משמח שהבחירות הפנימיות לראשות מרצ הן בין שני מתמודדים ערכיים ומסורים, זהבה גלאון ויאיר גולן. היו״ר הנוכחי ניצן הורוביץ הוביל את מרצ לזכייה מיטבית בבחירות ולהצטרפות ככוח חשוב בממשלה, וכל ראשי מרצ, היו מנהיגים משכמם ומעלה. 

וכן, לשמחתנו הוחלט שמרביתנו מהקיבוצים והפריפריה נוכל להצביע אלקטרונית, ונקווה שוועדת הבחירות אף תרחיב ליותר חברים וחברות. 

ברצוני למנות שש סיבות מרכזיות מדוע ייטיבו מתפקדי מרצ אם יציבו את זהבה גלאון בראש הרשימה: 

1. יתרון אלקטורלי חשוב 

יום הבחירות הוא ״יום הדין״ בו הציבור אומר את דברו, ואין בו ״מקצה שיפורים״. הסקרים מצביעים על כך שממצב של ״להיות או לא להיות״, ממנו סבלנו רק לפני שלושה שבועות, פרצנו לאפשרות של שישה מנדטים (28.7) עם הצטרפותה של זהבה להתמודדות. זהבה הביאה עמה תנופה, הצטרפות של רבות ורבים היום ותקווה לעתיד (הלזה ייקרא ״חזרה לעבר״ רחמנא ליצנא?).  

זאת ועוד: ההבדל בין שישה מנדטים לחמישה הוא דרמטי: משמעותו החמצה של שר.ה נוסף בממשלה העתידית (המפתח לאחרונה הוא שר על כל שלושה מנדטים), הפסד של ח״כ ״נורבגי״ ופחות השפעה פוליטית ותקציב לפעילות. אין לנו את הלוקסוס להחמיץ יתרונות מובהקים אלה. 

ובנוסף: חשובה רשת הביטחון. אם חו״ח הסקרים והמצב יוחמרו, הרי שהסכנה מירידה מחמישה ״לקמפיין גוועלד״ ואף לחדול חו״ח, עלולה להיות ממשית יותר עם מי שממגנט פחות קולות של הציבור. 

2. בשלות פוליטית 

אין קיצורי דרך ואין תחליף לניסיון והשתפרות תוך כדי פעילות בפוליטיקה. זהבה עצמה צמחה ובגרה פוליטית בשנותיה בכנסת ובהובלת השמאל בתקשורת ובמכון "זולת" בשנים האחרונות. זהו נכס חשוב מאוד למרצ בהצלחה בבחירות, ובמו״מ הפוליטי לחבירה לקואליציה הבאה. בעתיד יצמחו מנהיגים נוספים במרצ, שירכשו ניסיון פוליטי ומרצ תתברך בהם. 

3. המשך בשורה לשלום, לזכויות האדם, לנשים ולמוחלשים  

משנתה של זהבה והקבלות במאבקיה ופעילותה נגד הכיבוש ולמען חירות ושוויון האדם, ותרומתה לקידום נשים, בעקבות שולמית אלוני ופעילות רבות מאיתנו, מנהיגות וחברות מרצ, הם נכס ערכי ואלקטורלי כאחת. יוסי ורטר (הארץ 22.) מעריך כי נסיקת מרצ בסקרים של השבועיים מאז הצטרפה זהבה למרוץ וירידת העבודה הם תוצאה של מעבר של לפחות מנדט של מצביעות נשים ממיכאלי לגלאון. מרצ וזהבה גלאון דואגים עשרות שנים לקידום כלל החברה והביטחון ולזכויות אדם של נשים, להט"בים, נשים מוכות, ערביי ישראל הנרצחים ללא רחם ואנשי הפריפריה. אלו לא נושאים אזוטריים. הם ליבת הערכים וההישגים של מרצ. 

4. פעילותה למען הקיבוצים, החקלאות והפריפריה 

 יאיר גולן, גבי לסקי ומוסי רז, פעלו היטב נגד הרפורמה החקלאית החמורה של שרי החקלאות והאוצר (מאבק שטרם תם, בגלל פרשנות שלא בתום לב על הפשרה שהושגה אצל יו״ר הכנסת). אך לשמחתי גם זהבה היוותה גב ואוזן קשבת לאורך כל פעילותה, בנושאי הגבולות של המועצות האזוריות, עיוותי רמ״י במדיניות הבנייה ותמיכה בחקלאות. יעידו על כך ראשי המועצות ומנהיגי הקיבוצים.  

אשר על כן, בשל העלייה הדרמטית בסקרים (וברור שמוטלת עלינו האחריות לממשם) ובגין הנימוקים כולם אני מזמינה את מתפקדות ומתפקדי הקיבוצים וכלל הוועידה, לתמוך בזהבה גלאון לראשות מרצ.  

ובהזדמנות זו, ברצוני להעלות נושא נוסף לפריימריס של הח"כים: החשיבות לדאוג לבחירת חבר קיבוץ ברשימת מרצ לכנסת. 

הימים בהם כיהנו שלושה חברי קיבוץ בכנסת, ג׳ומס, אבו ואני, רחוקים מאוד (1999). ברור שפעלנו בכל תחומי האג׳נדה של מרצ, ולא רק באופן סקטוריאלי. אך כשלנו כולנו בהעמדת יורש. אני מקווה שהפעם נתעשת, ונצביע בעד אייל רייס, חבר קיבוץ עין המפרץ, יו״ר השומר הצעיר בעבר, וסגן יו״ר המועצה האזורית הגליל המערבי, היום. אני משוכנעת שאייל, כמו כל חברי הכנסת הקיבוציים לדורותיהם, גם ישלב באופן מופתי בין מוטת הכנפיים הערכית של מרצ, לבין צורכי הקיבוצים, החקלאות והפריפריה, שהם חלק אימננטי מאותם ערכים ייחודיים של מרצ.   

לסיום, מרצ חזקה היא תנאי לממשלת שינוי עתידית, רחבה, הומניסטית ודמוקרטית. 

לאחר שלב הזינוק ב 23.8, היום המכריע באמת, הוא יום הבחירות.  

הבה נבחר מושכל כך שרבים.ות יצביעו מרצ, וגוש השינוי המורחב, יצלח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן