יבול שיא
הרפת והחלב
יעל סלע קיבוץ נחשולים

יעל סלע (21) מקיבוץ נחשולים סיימה בהצטיינות קורס חובלים

2 דק' קריאה

שיתוף:

יעל היא אחת מתשע חובלות שסיימו את הקורס היוקרתי, מספר שיא בכל הזמנים

ביום רביעי, 02.03.2022, התקיים טקס סיום קורס חובלים, מחזור 144 בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים. 

קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית. 

הקורס מורכב משלוש מגמות: שייט, מכונה ואלקטרוניקה ועם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס. 

בקורס חובלים 144 הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים. יעל היא אחת מתוך תשע חובלות שסיימו את הקורס. זהו מספר שיא של כל הזמנים, שכן עד כה המספר הגבוה ביותר של נשים שסיימו קורס חובלים היה שלוש בלבד. 

יעל למדה בבית ספר תיכון "המשותף חוף כרמל" שבמעגן מיכאל במגמות ערבית וביולוגיה. בשעות הפנאי השתתפה בתחרויות שיט, גלישה וסאפ והדריכה ילדים צעירים בבית ספר לשיט, גלישת גלים ומפרשיות רוח. בנוסף, רקדה יעל באופן מקצועי כעשר שנים. 

כנערה בתיכון התנדבה יעל בתנועת הנוער "בני המושבים", והמשיכה לשנת שירות ב"זיו נעורים", במסגרתה התנדבה עם נוער בסיכון, הדריכה אותם בנושאי שיט וגלישה, תוך שהיא משלבת אימוני כושר קרבי כהכנה לצבא.

יעל חלמה להיות חובלת ולהמשיך את דרכם של אביה שהיה חובל ושל דודה, ששירת כחובל ונפל במהלך המערכה ברצועת הביטחון. "חוויתי את השירות בחובלים משתי הזוויות, גם כמביטה מבחוץ, וגם כצוערת בקורס, וזה מדהים. אני זוכה להמשיך את המסורת ולעשות את סבא וסבתא שלי גאים. התפקיד הזה הוא כל מה שרציתי. הוא החיבור בין השכלה ולמידה, מבצעיות ולוחמה, פיקוד וחיבור אמיתי לים." 

"מאז ומתמיד להיות חובלת היה החלום שלי, זה הרגע בו החלום הופך למציאות." היא מסכמת בעיניים בורקות. יעל תשרת על אניית חיל הים "קשת" במגמת שייט. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן