יבול שיא
הרפת והחלב
ישיבת ממשלה בקיבוץ מבוא חמה

העם עם הגולן וגם הממשלה, ישיבת ממשלה היסטורית בקיבוץ מבוא חמה

2 דק' קריאה

שיתוף:

ישיבת ממשלה בקיבוץ

ביום ראשון השבוע (26.12) התקיימה ישיבת ממשלה בקיבוץ מבוא חמה ברמת הגולן, ובמסגרתה הוצגה תכנית "לעידוד צמיחה דמוגרפית ביישובי מועצה אזורית גולן וקצרין לשנים 2025-2022" בהיקף של כמיליארד שקלים.

במסגרת התכנית, אותה מובילים ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המשפטים גדעון סער, עתידות להיבנות 7,300 יחידות דיור חדשות באזור ויושקעו תקציבים בתשתיות התחבורה, במערך הרפואה הדחופה ובפיתוח תשתיות לתיירות

כמו כן יוקצו משאבים לפיתוח תכנית טכנולוגית־ביטחונית בקצרין. מטרת התכנית היא להכפיל את האוכלוסייה באזור עד שנת 2030, לפתח את הכלכלה המקומית והאזורית ברמת הגולן ולשפר את איכות החיים בחלק הארץ שיש לו קו גבול עם מדינות אויב.

ראש הממשלה בנט: "כל בר דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על כל אלטרנטיבה אחרת. במובן הזה רמת הגולן יכולה להיות אופציה נהדרת למי שמעדיף אוויר נקי, מרחב ואיכות חיים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר והמשנה למזכ"ל הדס דניאלי ילין לקחו אף הם חלק באירוע על מנת להבטיח שתכנית הבינוי המואצת תכלול גם את שמונת הקיבוצים ברמת הגולן, ותאפשר קליטה לחברות מלאה של בנים וחברים לעתיד.

מאיר רואה חשיבות רבה לעובדה שממשלת ישראל בחרה לקיים את הישיבה בנושא עתיד הגולן דווקא בקיבוץ מבוא חמה.

ממשלת ישראל עולה לגולן בכל שנתיים-שלוש

"הפעם האחרונה שבה קיימה ממשלת ישראל ישיבה בקיבוץ" אמר מאיר "הייתה בדגניה ב-2010 לרגל מאה שנה לתנועה הקיבוצית. מאז, במשך 11 שנים, לא התקיימו ישיבות ממשלה בקיבוצים.

ממשלת ישראל עולה לגולן בכל שנתיים-שלוש. הממשלה הקודמת הקימה את רמת טראמפ, היו בקצרין, וביום ראשון השבוע הגיעה הממשלה לקיבוץ מבוא חמה.

זו אכן תוצאה של הרכב הממשלה הזאת, ששונה מהממשלות הקודמות. הם באו להכריז על תכנית להכפלת ההתיישבות בגולן, והם קיבלו החלטה כזו. אני וחבריי להנהגת התנועה הקיבוצית באנו כדי להבטיח שהקיבוצים לא יישארו בצד הדרך במהלך הזה".

איילת הריס, חברת מבוא חמה, מספרת שבקיבוץ נערכו מבעוד מועד לביקור ראש הממשלה נפתלי בנט וחבריו השרים, במטרה לחבר אותם להווי המיוחד של הקיבוץ השוכן בדרום רמת הגולן וצופה אל הכנרת.

ילדי הגן הנרגשים הכינו לראש הממשלה בנט ברכה

"יש לנו בקיבוץ פסל של המשולש הבלתי אפשרי", היא מספרת, "הפסל שיצר יונתן גרין מורכב משני צירים, שכשמסתכלים עליהם מזווית מסוימת נוצר מגן דוד. הכנו לראש הממשלה ולשרים תרשים של הפסל, והענקנו להם אותו בתוך ריבוע זכוכית".

עוד מסרה הריס שהאווירה בביקור השרים הייתה מאוד חיובית. "כמובן שהם התפעלו מהנוף עוצר הנשימה שיש לנו בקיבוץ.  צוות שלם מהקיבוץ עבד בקדחתנות כדי שהביקור יעבור בשלום, ושמחנו שהביקור עבר בהצלחה גדולה."

"ילדי הגן הנרגשים הכינו לראש הממשלה בנט ברכה, הוא ביקש להיפגש איתם, שאל שאלות על הסביבה, האם הם מזהים את עין גב ואת טבריה והצטלם איתם". הריס מוסיפה שראש הממשלה שאל במהלך הביקור שאלות על הקיבוץ, "הוא היה מקסים. פשוט בן אדם. זה לא הרגיש שהוא עושה הצגה. זה הרגיש מאוד אותנטי".

מדוברות התנועה נמסר כי התנועה הקיבוצית מברכת על החלטת הממשלה לחיזוק רמת הגולן, הדבר יביא לשיפור משמעותי באיכות חייהם של כלל הקיבוצים והתושבות והתושבים בה, ויפתחו מגוון הזדמנויות עם חיזוק הרמה. 

מחוץ לישיבת הממשלה התקיימה הפגנה של לולנים מאזור הצפון על רקע הרפורמה הצפויה בענף ההטלה אותה מקדמים משרד החקלאות ומשרד האוצר לפתיחת הענף לייבוא.

ישיבת ממשלה בקיבוץ | צילום: לע"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן