יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 01 09 115132

יש או אין דבר כזה "אלימות מתנחלים"?

3 דק' קריאה

שיתוף:

תלוי את מי שואלים, את המתנחלים או את הפלסטינים * מה שרופאים ערבים עושים לחיילים יהודים 

מסע רדיפה, קמפיין מרושע ונבזי 

איזו באסה. בדיוק שהמתנחלים ותומכיהם היו עסוקים בניסיון לנפץ את הטענה שיש "אלימות מתנחלים", בדיוק אז בחרו מי מהם לתלות ברחבי יהודה ושומרון מודעות בהן נאמר, שעל אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, חל "דין רודף". פוקס מואשם ב"הפקרת תושבי יו"ש, רצח 1400 יהודים בדרום ארצנו הקדושה והתעללות ביהודים ע"י מתן צווים מנהליים". אלים עד כדי כך, שראש השב"כ, רונן בר, הזהיר שקיים "איום קונקרטי על חייו של אלוף הפיקוד" והוחלט להצמיד לו אבטחה.  

המתנחלים לא מחבבים את פוקס. הוא מנסה לשמור על חוק וסדר ביו"ש וזה לא מה שמתנחלים מצפים שאלוף פיקוד המרכז יעשה. בכרזה קודמת נגדו נכתב: "ההתנכלות להתיישבות נמשכת. שישה פינויים בתוך שבוע. סמוטריץ', בן גביר – פוקס לא סופר אתכם". גם העובדה שפלסטינים ממשיכים לבצע פיגועים נזקפת לחובתו: "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה".   

הזעם הפעם הוא על צווי הרחקה שהוציא פוקס לפעילי ימין. האחרון שבהם צו הרחקה מיו"ש לארבעה חודשים, לנריה בן פזי, בעל חוות רועים מזרחית לרמאללה. העילה להוצאת צו ההרחקה לא פורסמה, אבל מותר להניח, שבפני האלוף פוקס הוצגו נימוקים משכנעים מדוע לא נכון שבן פזי ישהה באזור בעת הזו. תושבים בבנימין פרסמו עצומת תמיכה בבן פזי. פוקס הואשם שהוא מנהל נגדם "מסע רדיפה שנפתח לאחר לחצים כבירים של פעילי שמאל אנרכיסטי וגורמים במחלקת המדינה האמריקאית, שמנהלים קמפיין מרושע ונבזי בעיצומה של המלחמה, תחת הכותרת 'אלימות מתנחלים'".   

הקמתן של עשרות "חוות רועים" הפכה לאסטרטגיה מרכזית של המתנחלים בגדה. באמצעות רעיית צאן ובקר דוחקים מתנחלים קהילות רועים פלסטיניות מאדמותיהן. ארגוני זכויות אדם מדווחים כי  מאז ה-7 באוקטובר "חלה האצה ניכרת בגירוש/ בריחת קהילות הרועים והחקלאים הפלסטינים מאדמותיהם בשטחי C בעיקר בבקעת הירדן, אזור בנימין ודרום הר חברון….  לפחות 15 קהילות רועים פלסטינים, כולל מאות ילדים, נאלצו מאז ה-7 באוקטובר להימלט מאדמתם, בשל טרור ואלימות מתנחלים". 

אחד מהרועים המצטיינים הללו הוא המורחק נריה בן פזי, שנחשב בקרב המתנחלים ל"אבי החוות" בבנימין, ונאמר עליו שהוא חולל "שינוי דרסטי לטובה, של מפת ההתיישבות". במרס השנה פרסם הרב הרפורמי אריק אשרמן תמונה ובה לטענתו עדר מהמאחז של בן פזי רועה באדמה פרטית של פלסטינים, וגורם "נזק בלתי הפיך, כשאוכלים/ גונבים את מה שבעלי הקרקע זרעו".   

את בן פזי מייצג ארגון "חוננו" והשבוע הודיע הארגון שהוא יערער על החלטת אלוף פיקוד מרכז בעניינו. "אנחנו נגיע עם נריה לבית הדין הצבאי ונדרוש להפעיל את השכל והצדק, ולבטל את הצו השערורייתי הזה! די לצווים המנהליים!". אם אני מבין נכון, הכוונה היא- די לצווים המנהליים נגד יהודים. לפלסטינים אפשר.  

מה באשר לפגיעה בפלסטינים וברכושם? באוקטובר פרסמו 30 ארגוני זכויות אדם ישראלים מכתב בו נטען ששבעה פלסטינים נהרגו ביהודה ושומרון על ידי מתנחלים מאז תחילת המלחמה ועד ה-29 באוקטובר. שישה בכפר קוסרה ואחד בא-סאווייה. פורסם סרטון בו נראה אדם, כנראה מתנחל,  יורה בפלסטיני מטווח אפס בדרום הר חברון ופוצע אותו אנושות. "בצלם" הפיצו תיעוד של מתנחלים מציתים חנויות ומכוניות בכניסה לכפר באזור שכם. ב-16.10 פנו האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים לחברי הקבינט המצומצם, לרמטכ"ל ולמפכ"ל המשטרה, בדרישה "לעצור את הפקרת תושבי הגדה". בפנייה פורטו "עשרות רבות של פגיעות בפלסטינים חפים מפשע וברכושם". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר: "ההתקפות של מתנחלים קיצוניים על פלסטינים חייבות להיפסק". בישיבת הקבינט בנובמבר בפיקוד מרכז, הציג האלוף פוקס נתונים על "זינוק באירועי אלימות ביו"ש". בסוף דצמבר כבר נמסר בצה"ל על "ירידה דרסטית" באירועים. גורם ביטחוני צוטט: "הירידה – בזכות מאמץ של מערכת הביטחון וראשי ההתיישבות". 

יש דבר כזה "אלימות מתנחלים". היא התגברה מאוד בחודש הראשון למלחמה, ישנה ירידה בשבועות האחרונים. זה לא אומר, שאפשר לוותר על סידורי האבטחה סביב האלוף יהודה פוקס.  

הם רואים חייל, הם כורתים לו יד 

מה היה קורה, אם איש דת מוסלמי היה אומר שרופאים יהודים, יימח שמם, מטילים במכוון מומים בחולים ערבים, כורתים להם ללא צורך ידיים ורגליים? נציגי משטרת בן גביר היו מתדפקים על דלתו זמן קצר לאחר פרסום הדברים והוא היה מועמד לדין על הסתה. זה לא קורה כשמדובר ברב, במקרה שלנו הרב מאיר שמואלי. הרב שמואלי העביר שיעור תחת הכותרת: "לא מעסיקים אויבים בבית החולים". השיעור צולם ובסרטון שהופץ נשמע הרב אומר כך: "אתם יודעים כמה רופאים ערבים יימח שמם יש בבתי החולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו ‏יד, הם כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. הם הורגים כל יהודי". "בארבע בבוקר הגיע רופא ערבי להחליף תחבושת, כשהוא יצא החולה מת… ניתק לו. ככה הם עושים הם רוצחים כל יום, הערבים והערביות… הם רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס". על הרוקחים הערבים אמר הרב: "הם נותנים תרופות בבתי מרקחת. הם נותנים תרופות בבתי חולים. דברים שמסכנים אנשים". 

ח"כ אחמד טיבי מחה בכנסת, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי, שיגר מכתבים לשר הבריאות ולחברי קבינט המלחמה בתביעה שיגנו את הדברים, פורום "תג מאיר" דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב בחשד להסתה והמשטרה אכן פנתה לפרקליטות שתאשר חקירה כזו, אבל בינתיים כלום. לא מעמידים אצלנו לדין רבנים על דברי הסתה בימים שבשגרה, בוודאי לא בזמן מלחמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן