יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1502288306

ככה לא מנהלים מדינה 

3 דק' קריאה

שיתוף:

בן גביר הנחה את המשטרה להיערך לחומת מגן 2. ההנחיה נזנחה והיא לא היחידה *  נתניהו שיקר? לא יכול להיות

יצא פיתה 

בסוף השבוע התנגן לי בראש השיר "במדינת הגמדים רעש מהומה", עם דגש על "ובראש הגדוד צועד, אצבעוני המפקד". הניגון הגיח אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הכריז שהוא הנחה את המשטרה להיערך למבצע חומת מגן 2 בירושלים המזרחית, כבר ביום ראשון השבוע, תגובה לפיגוע הקשה בשכונת רמות בו נרצחו שני אחים, בן 6 ובן 8, וצעיר בן 20. על כך שלבן גביר יש כישרון מיוחד לייצר רעש ומהומה, בעיקר כאלה שמפנים אליו תשומת לב תקשורתית, אין מי שיחלוק. אבל מה עשה אותו מתאים להיות השר לביטחון הלאומי שלנו? ניסיון פיקודי בוודאי אין לו. ניסיון  מנהיגותי? ניהולי? כשהוא הגיע אל הסמל שהיה על המכונית של יצחק רבין זה היה בהתגנבות יחידים. ישנו סרטון יותר אקטואלי בו תועד בן גביר הופך דוכן של סוחר פלסטיני בחברון. הוא יודע להורות על סגירת מאפיות של פיתות בבתי הכלא והוא טוב בלהקים לשכות במוקדי חיכוך. מה עוד? 

השליפה של בן גביר על יציאה מהיום למחר לעוד חומת מגן עוררה כעס רב, לא רק באופוזיציה. גורם מדיני אמר: "לא מכריזים על חומת מגן 2 מהמדרכה. ההחלטה לא בסמכותו, ככה לא מנהלים מדינה". צודק כמובן. להכריז על מבצע משטרתי/צבאי בלי לתאם את המבצע עם ראש הממשלה ועם שרים רלוונטיים אחרים, בלי להיוועץ באנשי המקצוע, זה לא רציני. לא יעלה על הדעת. זה כמו ששרת התחבורה מירי רגב, תכריז על רפורמה מקיפה בתחבורה הציבורית, שעלותה מאות מיליונים, בלי לתאם את היוזמה שלה עם משרד האוצר ובלי לבדוק איך מממנים רפורמה כזו. ככה לא מנהלים מדינה.  

אה, בעצם….. 

בן גביר נוהג להגיע לזירות פיגוע ושם הוא שומע לאחרונה יותר ויותר את האכזבה של הציבור ממנו. ביום שישי, ברמות, צעקו לו: "שיקרת לנו, תחזירו את הביטחון". הביקורת הרבה שהוא סופג, עלולה לדחוף אותו ליזום אירוע משפר תדמית שיוכיח שהוא לא רק רעש וצלצולים. איש מסוכן.  

ואם לא מחר, אז מוחרתיים 

מבצע חומת מגן 2 שנגנז וההוראה של בן גביר להטיל סגר על עיסאוויה שגם היא לא בוצעה (המפכ"ל התנגד), נוספו ליוזמה אחרת של השר לביטחון לאומי שלא יצאה אל הפועל. ביום שלישי שעבר, בהוראת בן גביר, הייתה אמורה להתחיל הריסת הבניין הגדול בשכונת ואדי קדום בירושלים המזרחית, שבו מתגוררים כמאה פלסטינים. דווח, שההריסה הייתה אמורה להימשך מספר ימים בפיקוחם של מאות שוטרים שהוקצו למבצע. אלא שאז פנו הרמטכ"ל וראש השב"כ לרה"מ נתניהו ואמרו לו שהריסת הבניין תוביל להתלקחות אלימה שתימשך כל חודש הרמדאן, גם משגרירות ארה"ב ושגרירים אירופיים פנו ללשכת רוה"מ וביקשו לא לבצע את ההריסה, ונתניהו השתכנע. הוא דיבר עם בן גביר ומבצע ההריסה נדחה למועד לא ידוע. בן גביר הכחיש את  הדיווח. הכל המצאה של התקשורת: "התקשורת קבעה לעצמה לו"ז ולאחר מכן החליטה שהפינוי נדחה". אחר כך הבטיח: "זה יקרה. אם לא מחר, אז מוחרתיים ואם לא בשבוע הבא – עוד שבועיים". נמתין בסבלנות. לפני כן צייץ בן גביר בטוויטר: "לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים. גזענות לא במשמרת שלי, אכיפה שוויונית לכולם!". אנחנו בעד. ומתוך היכרות עם פועלו של השר לביטחון לאומי, אין לנו ספק שהוא לא יהסס להפעיל את אותה אכיפה שוויונית גם על בנייה בלתי חוקית אצל הפלסטינים וגם על בנייה בלתי חוקית במאחזי מתנחלים. חוק זה חוק, תשכחו מגזענות במשמרת שלו.   

חבר אחר במפלגתו של בן גביר, צביקה פוגל, הבטיח הריסה נוספת, לא בעוד שבוע או שבועיים, אבל מקסימום חודשיים. ח'אן אל אחמר. פוגל התראיין ברדיו צפון, נשאל על ההבטחה לפנות את ח'אן אל אחמר שגם עכשיו, בממשלת ימין על מלא לא ממומשת וענה: "לא ייאמן, על חתיכת חור שנקרא ח'אן אל אחמר עם 15 חושות, האיחוד האירופי משקיע שם מיליונים. ואני מבין את הרצון עכשיו לנסות לראות עם האירופאים לאיזה שהם הסכמות לפני שאנחנו נכנסים לפרק. אני מבטיח לך, בעוד חודשיים לא יהיה ח'אן אל אחמר". 

כמאמר השיר: אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה, זו לא תהיה ההריסה האחרונה. 

הקומץ שידע את הסוד 

האירוע שאחריו היה אמור כל אזרח הגון בישראל לאבד סופית את האמון בראש הממשלה שלו, בנימין נתניהו, הייתה החשיפה שנתניהו אישר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים, ועשה זאת בלי להתייעץ או ליידע את שר הביטחון שלו דאז בוגי יעלון, את הרמטכ"ל דאז בני גנץ  ואת ראש המוסד דאז תמיר פרדו (שלושתם יוצאים היום בגלוי נגדו). נתניהו בהתחלה הכחיש, אבל במרס 2019, בריאיון לערוץ 12, אישר שכך היה. "הסיבות שלי הן סיבות ביטחוניות וביטחוניות בלבד", הסביר נתניהו,  "למדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה יודע וקומץ אנשים". אם לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל ולא ראש המוסד, מי נכלל בקומץ הזה שידע את הסוד? נתניהו נקב בשמו של היועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט. 

בחמישי האחרון ראיינה אילנה דיין את מנדלבליט. היא שאלה אותו גם על הטענה שנתניהו יידע אותו מהו הסוד שבגינו אושרה מכירת הצוללות. אתה ידעת את הסוד? שאלה דיין ומנדלבליט השיב: "לא ממנו". דיין: "כשהוא נתן את הריאיון לא ידעת?" "לא ידעתי", השיב מנדלבליט. דיין: "בעברית קלה קוראים לזה שהוא לא אמר את האמת". מנדלבליט: "נכון". 

אם אני צריך החליט למי להאמין, למנדלבליט או לנתניהו, הבחירה שלי ברורה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן