יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2397300727

כשהמוזות זוממות מזימה (ב)

4 דק' קריאה

שיתוף:

זה שהקורונה והנחיתה על הירח לא קרו באמת, זה דבר ידוע לחובבי הקונספירציות אבל מה הם רוצים מכיפת ברזל? הדי בן עמר מסיר את הכיפה 

בטור הקודם, שהיה חלקו הראשון של הטור הנוכחי, תיארתי על קצה המזלג את חובבי תיאוריות הקונספירציה שאני פוגש מעת לעת, ואת אי-חיבתי המופגנת כלפיהם. כמו כן תיארתי איך נינה בתי ואני יושבים מעת לעת על מרפסת ביתה ביפו שוק הפשפשים בזמן האזעקה כדי לצפות בכיפת הברזל מיירטת את הטילים מעזה, וגם ציינתי שפעם אפילו כתבתי על זה פוסט בפייסבוק. 

מה שקרה בעקבות הפוסט הזה, חוץ מהתגובות הרגילות, היה הדבר הבא: אחד מחברי הפייסבוק שלי כתב לי כך, פחות או יותר: "אני לא מאמין שגם אתה תמים כל כך ואוכל את השקר של כיפת הברזל". 

שקר ותעמולה 

הייתי מופתע, בלשון המעטה. לתומי חשבתי שהעובדה שאני רואה את המסלולים של שני הטילים נפגשים, רואה את הפיצוץ ושומע זמן קצר לאחר מכן את ה"בום", אמורים להיות עדות סבירה לכך שכיפת הברזל עובדת, ושהיא אכן פוגעת בטילים העזתיים ועושה את העבודה. 

אבל מסתבר שהדברים אינם פשוטים כל כך, ושכרגיל – אנשי הקונספירציות אינם נותנים לעובדות לבלבל אותם. 

על כן גם הבנתי, שהצינור המעוקם שצנח משמיים על אחת המכוניות ברחוב שליד הבית של בתי וגרם נזק למכונית אינו שארית של טיל כזה או אחר, אלא הוא כנראה צינור שהונח שם על ידי הממשלה וצה"ל כדי לבלבל את האזרחים שיחשבו שבאמת היה מפגש בשמיים בין טיל עזתי לטיל של כיפת הברזל. 

גם רסיסי המתכת שנפלו אחרי אחד המטחים מעזה על גג הבית הנמוך שמול הבית של בתי, ושאחרי נפילתם נזעקו למקום אנשי משטרה ולובשי מדי צבא, שערכו חיפוש על הגג ואספו את השברים – כל זה לא היה אלא דמיון והבל ורעות רוח.  

העניין התחדד כמה ימים מאוחר יותר, כשמישהו העלה לפייסבוק צילומים של מטח טילים שנורו מעזה בשעת ערב, שעה שבה מסלולי הטילים ברורים יותר כי הם זוהרים בחשיכה, והפיצוצים בוהקים גם הם באור עז ונראים למרחוק. המטח שראינו ושגם הופיע בסרטון בפייסבוק היה של כמה טילים שהגיעו מעזה בו-זמנית, ועל כן המראה היה מרהיב והזכיר קצת מופע זיקוקים של יום העצמאות. 

הסרטון בפייסבוק שיקף לחלוטין את מה שראינו במו עינינו, ועל זה, בין התגובות הנלהבות למראה הוויזואלי המרהיב ולביצוע היפה של מערכת ההגנה, כתבו שניים או שלושה מבין המגיבים שם בלגלוג עוקצני: "איזה סרטון אנימציה מדליק!" 

ואחר כך הוסיף מישהו מהם: "אתם באמת סתומים כל כך להאמין שכיפת ברזל פוגעת במשהו?"  

שזו הייתה, פחות או יותר, ואריאציה על מה ששאל אותי חבר הפייסבוק שלי, שגם הסביר לי שאין כל סיכוי שאראה את כיפת הברזל פוגעת ברקטה מעזה כי המערכת אינה מסוגלת לעשות את זה ואינה בנויה לכך. 

כל המטרה של קיומה של כיפת הברזל, כך הסביר לי חבר הפייסבוק שלי, היא ליצור הונאה שנחשוב שאנחנו מוגנים איכשהו, ואין לזה כל קשר למציאות.  

מסתבר, לדברי הקונספירטיבים, ש-700 הפגיעות שנספרו במבצע "צוק איתן", ומעל אלף פגיעות במלחמת טבח אוקטובר הנוכחית, לא היו ולא נבראו, והם שקר ממשלתי וצבאי ותעמולה ריקה. 

להגיד שכיפת הברזל פוגעת ברקטות, הבנתי מחבר הפייסבוק שלי, זה כמו להגיד שהיה וירוס שנקרא קורונה ושהוא באמת פגע בבריאותם של אנשים – הכול הרי הבל ורעות רוח, לא הייתה קורונה ולא נפגעו ממנה אנשים, וכיפת הברזל לא יכולה לפגוע באף טיל. 

"אבל ראיתי במו-עיניי", ניסיתי לגמגם.  

בתגובה, יכולתי לשמוע את חבר הפייסבוק שלי צוחק, צחוק מתגלגל ממש. הוא מתגורר בעיר דרומית, אותו חבר, אבל יכולתי לשמוע אותו עד יפו כשצחק בקול. 

הוא הסביר לי שמוטב לו לבור כמוני שיאזין לדעת מומחים, ומי מומחה יותר לעניין קליעה של טילים בטילים אחרים במדינת ישראל מהמהנדס ישראל ישראלי (שם בדוי), כך אמר החבר שלי. 

"כדאי שתלמד מיהו ישראל ישראלי," אמר החבר שלי, "ואחרי זה נדבר". 

אז הלכתי לוויקיפדיה ללמוד מיהו ישראל ישראלי. 

לא פוגעת 

מסתבר אם כן, לפי ויקיפדיה, שישראלי הינו מהנדס שרכש את השכלתו בטכניון והשלים אותה באוניברסיטת סטנפורד, והוא מומחה לפיתוח מערכות הנחייה לטילי יירוט ואף פיתח מערכת כזו, שהותקנה במערכות טילי "פיתון", ואף זכה עבור עבודתו בפרס ביטחון ישראל. 

בשנת 2006 הציע מערכת חליפית לכל מיירטי הטילים הישראליים, אבל המערכת שהציע נפסלה כשנה לאחר מכן על ידי סגן ראש היחידה ועל ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק, ומערכת אחרת הוכנסה לשימוש: כיפת הברזל. 

בשנת 2013 יצא שפר נגד כיפת הברזל וטען שאינה מסוגלת לפגוע במטרות. מאז הוא מפרסם את דעתו זו וטוען שהמערכת לא פוגעת במטרות. דברים דומים הוא פרסם לגבי חץ 3.  

לפי ויקיפדיה, ישראל ישראלי גם טוען שהמוסד הרג אישים שידעו שמערכות כיפת ברזל והחץ אינן עובדות, כדי שלא יחשפו את הסוד, וביניהם דני חזנובסקי, מיכה כהן, ראובן פדהצור ורוני דניאל.  

אם כבר קונספירציה, אז למה לא עד הסוף? 

בוויקיפדיה גם מציינים שלפי תיאוריה של ישראל ישראלי, שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014, גלעד מיכאל שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, לא נרצחו בידי חמאס אלא חטיפתם בושלה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיוע הרמטכ"ל דאז בני גנץ ושר הביטחון דאז בוגי יעלון, ושהמחבלים המרצחים היו אנשי שב"כ ולא אנשי חמאס. 

ואם זה לא מרגיע אתכם בשאלת האמינות של מערכת כיפת הברזל ומבקריה, ולא גורם לכם לחשוב שאולי כיפת הברזל בכל זאת הצליחה לפגוע פה ושם באיזו רקטה עזתית תועה, אולי תעשה זאת תיאורית הקשר הבאה, שהיא תיאוריה ישנה ומוכרת וחביבה עלי יותר מכולן: 

ישראל ישראלי טוען שהנחיתה על הירח כלל לא הייתה.  

זוהי תיאוריית קשר מוכרת וחביבה, ולפיה כל מה שראינו כאילו היה נחיתה צולם בכלל באולפן ובשטח, אי שם בארצות הברית, באזור המוכר כ"שטח 51" בנוואדה, הוא האזור שלטענת קונספירטיבים מסוג אחר מוחזקים בו במתקן סודי גופות של חייזרים ואולי אפילו חייזרים חיים שהתרסקו בשנת 1947 ליד העיירה רוזוול שבניו-מקסיקו. 

לפי תיאוריית הקשר הזו, ארה"ב רצתה להשיג יתרון על ברית המועצות במרוץ לחלל, על כל היוקרה והתנופה שבאה עם יתרון זה במאבק על השליטה בעולם, ועל כן ביימה את כל הנחיתות על הירח, החל באפולו 11 והמשך בכל השאר. 

ב-21 ביולי 1969 היינו הוריי ואני בטיול הראשון שלנו לחו"ל, ואת הערב הספציפי ההוא בילינו ברומא. הייתה התרגשות רבה בציבור לאור הידיעה שבערב, לפי שעון רומא, תנחת חללית אפולו 11 על הירח, והוריי ואני הלכנו למסעדה שהציבה טלוויזיה גדולה בחוץ, ואפשרה ללקוחות וגם לעוברי אורח לצפות בשידור חי בנחיתה ולקחת חלק בהתרגשות ובאווירה החגיגית. 

עמדנו שם נרגשים וצפינו בארמסטרונג יורד צעד צעד במורד הסולם, חושבים ומדמיינים לעצמנו שאנחנו חווים רגע היסטורי שבו האדם הראשון על הירח דורך עליו עכשיו. 

איזה תמימים היינו! איך לא הבנו שאנחנו רואים סצנה מבוימת שמתרחשת באותם רגעים באזור 51 בנוואדה, ושעובדים עלינו ועל כל העולם! 

כמו שעובדים עלינו כיום עם כיפת הברזל, ומספרים לנו שהיא פוגעת ברקטות מעזה. 

פראיירים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן