יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1917623282

להיאבק על "כל הקופה", בתבונה

3 דק' קריאה

שיתוף:

מדינת ישראל צריכה להיות יהודית ודמוקרטית, שוחרת שלום וצדק חברתי, הומנית ובעלת יושרה. אל לנו לתת לשאת את ערך הפטריוטיות לשווא, ככסות לממשלה גזענית ופוגענית

חבילה דמוקרטית: יש להניח 10 הצעות חוק נגדיות לחקיקת ההרס  

1. הנחת הצעת חוק יסוד: הפרדת הדת מהמדינה. תפיסת בן גוריון להימנע מהכרעה זו בשל ייחודיות העם היהודי ומדינת ישראל המתהווה, מנוצלת עתה לרעה באופן גורף ולכן לא יכולה לעמוד עוד במבחן הזמנים. ההסכמות נרמסו ותרבות הניצול הכלכלי והפוליטי גואה. זו העת לאמץ את עקרון היסוד של כל המדינות הדמוקרטיות ולהפריד בין הדת והמדינה, ולקבוע שמדינת ישראל היא מדינת חוק.  

2. הנחת הצעת חוק יסוד: השוויון. הרצון בישראל להימנע מלהכניס את עקרון השוויון בחקיקה, חייב להשתנות. זה העיקרון הראשון בכל החוקות הדמוקרטיות ו"בהכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות אדם, 1948". העיקרון "שכל בני האדם נולדו שווים" חייב להיקבע במפורש גם בחוק יסוד/החוקה שלנו, שכן היעדרו מאפשר ניצול לרעה ומעבר מתרבות דמוקרטית לתפיסה של אדנות ועליונות גזענית יהודית. 

3. הנחת הצעת חוק יסוד נגד עריצות הרוב: עיגון עקרון הפרדת הרשויות, ריסון ואיזון בין כל הרשויות וזכויות המיעוט והאופוזיציה. היעדרו מאפשר למהרסי הדמוקרטיה לטעון לעליונות הרשות הנבחרת, הכנסת והממשלה, על פני בית המשפט, שהוא מגן זכויות האדם המיעוטים והצדק. בסילוף דמוקרטי קשה זה טמונה סכנה מוחשית של "עריצות הרוב היהודי/גברי" כנגד שוויון כל אדם, ללא אפליה מטעמי לאום, גזע דת ומין, וכנגד האופוזיציה.  

4. הנחת הצעת חוק: חובת שילוב של תורה ועבודה, ביטול כל הפטורים וההטבות לאזרחים החרדים והדתיים. בעבר, החרדים שהיו משוחררים מהצבא ומפרנסה היו מאות, ולא היו ישיבות הסדר לשירות מקוצר לדתיים. כיום, כדי לאפשר צמיחה כלכלית וקידמה, ישראל חייבת בשוויון מלא של זכויות וחובות של כל האוכלוסייה. על החרדים בישראל להתנהל כמו עמיתיהם במדינות העולם: חובת פרנסה אישית לכול, והאמונה נעשית במסגרת תרבות ותקציב פנאי עצמאי. הכול חייבים בשירות צבאי או אזרחי.  

5. הנחת הצעת חוק: השבתו על כנו של זרם העובדים בחינוך שפורק. המצב האבסורדי בו יש זרם חינוך ממלכתי דתי, זרם חינוך חרדי עצמאי וזרם חינוך ערבי ואילו רק החינוך החילוני הוא ממלכתי, חייב להשתנות. לא ייתכן ששרים וח"כים מזרמי חינוך עצמאי יקבלו גם סמכויות בחינוך החילוני, בחזקת, שלי-שלי, וגם שלך-שלי.   

6. הנחת הצעת חוק שתגן על חוק יסוד: המשלה. ההצעה תמנע מהמיועד לראשות הממשלה והממשלה לרסק ולפרק סמכויות משרדים, בגין שיקולים פוליטיים, אינטרסנטיים ואישיים. 

7. הנחת הצעות חוקי יסוד: החקיקה, והזכויות החברתיות, בנוסח נאות. הנושא נדון לאורך עשרות שנים. יש להמשיך לגבשו מנקודת ראות דמוקרטית ושוויונית. 

8. הנחת הצעת חוק שעל ח"כ שבוחר להפר את הצבעות הליבה של סיעתו, להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט לסיעתו. שכן, ח"כ זוכה במנדט בשמה ובקולותיה של מפלגתו. 

9. הנחת הצעת חוק "מו"מ מדיני תחילה" (על פי הצעת החוק של "נשים עושות שלום"). תוטל חובה על הממשלות לבחינת דרכים למו"מ מדיני תחילה, טרם דיון והחלטה לצאת למלחמה 

10. הנחת הצעת חוק כנגד הפצת שקרים ותעמולה כוזבת ע"י מפלגות ו/או אזרחים ברשתות החברתיות (כדוגמת הצעות חוק שנידונות עתה במדינות אחרות). 

מהלכים לבלימת פעולת בליץ החקיקה האנטי דמוקרטית של הנאשם נתניהו 

1. פנייה לבג"צ  נגד כל חוק שדגל שחור מתנוסס מעליו: פיסקת ההתגברות (עריצות הרוב), הלבנת עבירות שר (שחיתות בפרהסיה), פירוק משרדים, תוך סיכון בטחוני וחינוכי.   

2. אופוזיציה בכנסת הנאבקת בעוצמה ובשיתוף פעולה: התרומה האדירה של תנועות המחאה בכל חמש מערכות הבחירות והקריאה "למחאת המיליון" עתה חייבות להיות מגובות בהובלה מלוכדת, נחושה ויצירתית של כל האופוזיציה בכנסת, בהגנה על הדמוקרטיה.  

3. חתירה להגיע ללבבות גם של תומכי הדמוקרטיה מהליכוד: בממשלה, בכנסת ובציבור. 

4. מאבק לתקשורת עצמאית והוגנת.  העובדות החמורות הנחשפות בעדויות במשפט הנאשם נתניהו, על החשד לעבירות בהשתלטות על התקשרות, והתיאור של אשת תקשורת בכירה ועל הימיניזציה והפחד שאוחזים בתקשורת עתה, מחייבים טיפול אפקטיבי בטיפוח תקשורת עצמאית. 

5. הגנה על שומרי הסף. הכרחי להזהיר ולהיאבק נגד הטעיית נתניהו את אזרחי ישראל ומדינות העולם כאילו הוא מגן הדמוקרטיה. נתניהו הוא זה שהכשיר במו פיו ועתה מייצר במעשיו את המסלולים לקידום הרוחות והמעשים הגזעניים, הפשיסטיים, המלחמתיים והחרדים קיצוניים. במקביל, יש להגן בנחישות ויעילות על פרקליטים, מפגינים, עדים ומיעוטים המותקפים ומאוימים, ולמצות הגשת תלונות כנגד הנאשם ושליחיו התוקפים.  

6. מימוש זכות וחובת הציבור ותנועות המחאה למחות ולמנוע את הרס הדמוקרטיה והחינוך החופשי-ביקורתי. ערב חנוכה, נפעל תחת הקריאה: "באנו חושך לגרש, ונציף את האור". כל אזרחי ישראל שהדמוקרטיה יקרה להם, מרכז ימין ושמאל, מוזמנים לחבור למסלול המאבק הנחוש. כנאמר, לא פחות מחורשי הרע, מסוכנים אלה השותקים ומסתגלים. 

לסיכום, כולנו, כל תושבי מדינת ישראל, ללא מחלוקת פוליטית, זכאים למדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, שוחרת שלום וצדק חברתי, הומנית ובעלת יושרה. אל לנו לתת לשאת את ערך הפטריוטיות לשווא, ככסות לממשלה גזענית ופוגענית; לאפשר "זחילה" למדינת הלכה, ולהפוך את השחיתות, היוהרה והפרזיטיות, לנורמטיביות. אם נאמין, נפעל ונתמיד, נצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן