יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 764908306

להילחם בטרור, להגן על זכויות האזרח

4 דק' קריאה

שיתוף:

האם הבחור יעניש את הליכוד והאופוזיציה על כל הפייק ניוז?

טבעי שאנו מרגישים מיאוס מהליכה לבחירות חמישיות תוך ארבע שנים. אך אין מנוס אלא לשנס מותניים, ולנצח שוב. אין מנדט להתעייף או להתייאש: הבה נתגייס, כפי שעשינו לפני שנה, על הגשרים ובבלפור, ונחזיר שוב את ממשלת השינוי. למען בלימת שלטון הנאשם. למען המשך השפיות והסלידה ממעשי הנאשם. זו לא אגדה. נראה שזה הצדק והשכל הישר של מירב אזרחי ישראל. לכן, נדרש להכריז עליה כבר עתה, בקול גדול ובביטחון. הבה נצטרף לקריאתו של אמיר השכל בסרטון "אין לי מנוח" מ-3.7.22, וננקוט בכל פעולה שתקעקע מראש את תעתועי ושקרי הנאשם וחבורתו כאילו נצחונו כבר מובטח (וזאת, למרות שאף סקר לא נותן לו ממשלה). תפקידנו הוא להתגייס ולשכנע את הציבור למנוע מהנאשם להגיע ל-61 מנדטים. זה בהישג יד. 

הערכת ניצחון גוש השינוי בבחירות נשענת על שני צידי המשוואה: מחד, הצדק וההצלחה המוכחת של שלטון השמאל-מרכז-והימין המתון בשנה זו. ומאידך: הכשל המוסרי הגדול וההקצנה של הימין אף יותר, גם בשנה זו. 

הקונספט המנצח והישגי הממשלה שיעמדו לנו בקלפי 

1. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ולא לאומנית וגזענית 

התעמולה המסוכנת של נתניהו והמחנה שלו על "מדינה יהודית" בלבד, תוך השמטת "הדמוקרטית", מציבה את נתניהו בגוש הימין השמרני ביותר בארה"ב ובאירופה. לזרא הוא לנו, עם הצדק. אל ניתן לנאשם לטנף את הדמוקרטיה הישראלית לסמכותנית וטוטליטרית. 

2. שותפות יהודית ערבית, כליבת הציונות ומדינת ישראל 

חובה להילחם בכל פעולת טרור, חיצונית או פנימית, אך להגן על זכויות האזרח של הרוב הגדול שהוא חף מפשע. הסתה ושנאה נגד 20 אחוז מתושבי המדינה הערבים, והטחת האשמה קולקטיבית ב"טרור" בכל המפלגות הערביות, היא מקבילה לאנטישמיות במרעה במדינות העולם. רוב העם היושב בציון, יהודים וערבים, מכבדים זה את זה וחיים איש לצד רעהו. נגנה ונטפל רק בקיצוניים. 

3. שלום ותקווה 

ראש הממשלה יאיר לפיד, בנאומו לאזרחיות ואזרחי ישראל עם כניסתו לתפקיד (2.7), החזיר לעם היושב בציון את התקווה לחזון הנביאים של חתירה לשלום "ולא ילמדו עוד מלחמה". הגעגועים לדרכו של רבין, שהבין את מלכוד הכיבוש, ואת הכורח בשתי מדינות, והכמיהה ליושרתו והשראתו של רבין, יעמדו לנו, ככל שנניף את דגל השלום, אי האלימות, הדמוקרטיה והאמינות. 

4. הגנה על עצמאות בתי המשפט ושומרי הסף 

פרות הבאושים של שלטון טראמפ שהצמיחו בית משפט עליון שפועל נגד הפלות ומאבק באקלים, ובעד רובים למרצחי ילדים וגזענות – מאיימים להשתלט עלינו. ואל נטעה ממתק שפתיים מרגיע של בחירות: הנאשם, אם חו"ח יחזור, ימיט אסון על מערכת המשפט ובחירת השופטים, למען יבטל את תיקיו המצמררים על המתנות וטובות ההנאה הדוחות, מעוררות הגועל והמשחיתות.  

5. אמת, יושרה ורעות, מול פייק ניוז וגועל נפש 

גם מי שלא תומכים בממשלה הזו, מכבדים את ההתנהלות הישרה של ראשי הממשלה הנוכחיים, בנט ולפיד, את הענייניות, השליחות של שרי הממשלה בקידום צרכי האזרחים, והכבוד ההדדי ביניהם, בתוך המחולקות. תחושה נינוחה של בנייה, יצירה, שגרה ושכל ישר, במקום מניפולציות ומתנות המעוררות שאט נפש. 

6. עשייה ו"קבלות", תוך שנה אחת בלבד 

גדולי המשמיצים והצעקנים, לא יוכלו למחוק את הישגי הממשלה הזו בביטחון, בהעברת התקציב, בהעלאת קצבת הזקנה, בהקטנת האלימות שגאתה בעבר, בהגדלת תקציבי הבריאות, קידום חוק האקלים, הדאגה לזכויות אדם ועוד. נכון, זה לא מספיק. נכון, היו גם טעויות, אך העובדות, ההישגים, הערכים, ההומניות – הם התוכן והדלק להמשכיות וניצחון גוש השינוי בבחירות. 

בגידת הליכוד באזרחי המדינה 

לקראת הבחירות, יש לחדד את פרצופו המכוער של הליכוד שנחשף בשנה זו ביתר שאת: "הפטריוטים" התעלמו בציניות ובאכזריות מצורכי האזרחים, והפכו אותם לבני ערובה לשליט אנוכי ומושחת. 

1. בדמוקרטיות מהות האופוזיציה היא ביקורתית, אך אחראית. תחת זאת, פיתח הליכוד תיאורית כזב שהתפקיד הבלעדי של האופוזיציה הוא הפלת הממשלה. אין סילוף גדול מזה: כל 120 חברי הכנסת נבחרים.ות לשרת את אזרחי המדינה, כקואליציה וכאופוזיציה. כך היה בישראל 73 שנים, עם אופוזיציות ביקורתיות, אך כאלו שפעלו עם הממשלה בכל הנוגע לטובת האזרחים, ובמקביל שאפו להחליף את הממשלה. הנאשם "המציא פטנט" ש"תישרף המדינה" ואזרחיה – העיקר שהוא יחזור לשלטון הרודני ויבטל את משפטו. 

2. אכילת לחם חינם לאורך שנה שלמה. אנשי הליכוד החרימו את וועדות הכנסת, בעוד ששכר חבר.ת הכנסת ניתן על מכלול תפקידו בוועדות, במליאה, בפוליטיקה ועם הציבור.  האזרחים והמחוקק לא העלו בדעתם מצב נצלני שכזה, ולכן אין חוק שלפחות יפחית את השכר מאלה שעשו מהבטלה-אומנותם. טוב יעשה הבוחר שיעניש בבחירות את העצלים הערלים, לרבות פגיעה חזיתית בהקמת ועדת אתיקה, לראשונה בתולדות ישראל.  

3. הרס הרשות השופטת לטובת ביטול משפט הנאשם, ואימוץ כל פגמי מינויי טראמפ בבית המשפט העליון. התנערות הנאשם לכאורה מהאיום לפטר את היועצת המשפטית של הממשלה אם היא תותיר מינוי רמטכ"ל היא אחיזת עיניים. חזרת נתניהו ומרעיו לא תהיה רק עוד מאותו הדבר הרע שהורגלנו אליו: הם מגיעים עם סט חוקים הרסני ופוגעני בליבה החם של הדמוקרטיה (מינוי שופטים ע"י פוליטיקאים, קידום "החוק הצרפתי", הלבנת שחיתות ועוד).  

4. צפצוף גס על רצונות אזרחי המדינה: ההתעלמות מכמיהתם של אזרחי ישראל להגיע סוף סוף לארה"ב ללא התורים המייגעים לויזה; העדפת הליכוד שנירקב בפקקי הענק, ולעזאזל חוק המטרו; הם מוכנים שהפשיעה תגדל, ותוקעים את חוק האזיקונים, מתעלמים מרצון האזרחים להימנע מסבל בחוליים הסופני ולא מאפשרים תיקונים בחוק החולה הנוטה למות; וכך, יש 40 (!) הצעות חוק לטובת האזרחים.יות שהם תקעו באטימות לב.  

5. כל האמצעים המסריחים "כשרים". כמו בבגדי המלך החדשים, למרות שהכול יודעים על ערוות השוחד של הליכוד למורדים, התנהלותם הבזויה נעשית בדרך שקשה לשים יד על הראיות הזועקות. אך הציבור, לא טיפש. שוחד הוא שוחד. ובנוסף, השקרים הגסים צצים מיד עם תחילת מערכת הבחירות, כדוגמת הפנייה המחוצפת לוועדת הבחירות ל"איזון" תקשורתי בין ראש הממשלה יאיר לפיד, לבין הנאשם, ששכח אילו מניפולציות הוא עשה ל"גניבת שעות שידור רבות" כמו עם החזרת נעמה יששכר במטוס עם פוטין ועוד. 

במשפט הפלילי הגדול בתולדות המדינה, נדרשו למעלה מ-20 שנה כדי שאברג'יל יקבל שלושה מאסרי עולם. במשפט הציבורי, בבחירות, חובתנו להכריע ולנצח בזמן אמת, גם הפעם. 

יש סיכויים גדולים שהבוחר יעניש את הליכוד ומפלגות האופוזיציה על בגידתם בו: רוממות הפטריוטיות בגרונם, אך בפעולתם הם סיכנו והובילו את המדינה עד פי תהום. אל ניתן לליכוד לתעתע בנו: מי שצפצף על האזרחים.יות בענק, ופעל כאופוזיציה בדרכים פוגעניות שלעולם לא היו אצלנו, ומפיץ עתה סקרים "משכרים" לכאורה, ראוי שהציבור יאמר לו "לא".  

והציבור, זה אנחנו. הבה נתייצב באותה עוצמה כמו לפני שנה, ואף יותר! "אין לנו מנוח", לא ניתן להסתה ולסלידה לחזור, והשינוי והשפיות, ינצחו גם הפעם! עם יאיר לפיד כראש ממשלה, ומרצ והעבודה חזקות. 

ענת מאור היא ח"כ לשעבר מטעם מר"צ 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן