יבול שיא
הרפת והחלב
לסיים תביעת לשון הרע ברוח חברית

איך ניתן לסיים תביעת לשון הרע ברוח חברית? גישור לתועלת חברי הקיבוץ

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

תביעת לשון הרע שהגיש חבר קיבוץ צרעה נגד חבר אחר בסך 300,000 שקלים נדונה בבית משפט השלום בבית שמש, בפני השופט שמואל הרבסט.

הדיון התקיים בימים ש"בין כסה לעשור", תאר השופט, "כאשר ראש השנה מסמל הסתכלות ומבט עתידי, ויום הכיפורים עוסק בשיפור מעשי העבר".

ברוח זו, ביקש השופט לגשר בין הצדדים והציע שהנתבע יפרסם לחברי הקיבוץ, הודעה בה יאמר: שלחתי דואר אלקטרוני שעסק בפעולותיו של החבר-התובע, בעת שכיהן כמזכיר הקיבוץ.

במכתב שטחתי טענות שונות כלפיו. פרסומו של המכתב בתפוצה זו היה טעות לנוכח שיתופם של החברים במחלוקת שהתגלעה בינינו, והגם אני שומר על טענותיי לגבי המחלוקת, אני סבור כי פרסום המכתב היה בטעות יסודו.

על הפגיעה שנגרמה כתוצאה מכך, ככל שנגרמה, אני מביע התנצלות בפני החבר-התובע. מחלוקות היו ויהיו, אולם יש לפתרן בין הצדדים לטובת האחווה הציבורית, וזו מטרתו של מכתב זה".

כדי "לשפר את האווירה הציבורית ולטהרה", הציע השופט, "יתנדב הנתבע במשך כ-30 שעות, וזאת למטרה ציבורית ראויה הכרוכה בקיבוץ צרעה באמצעות מזכיר הקיבוץ".

ובנוסף, "על מנת להוסיף ולשפר את הנצרך, יתרום הנתבע סך 5,400 שקלים למטרה ציבורית ראויה". השופט הביע תקווה שכל אלה "יביאו לאווירה של שכנות טובה ושיתוף פעולה בין המעורבים בעניין זה, ובין חברי הקיבוץ כולם".  "הצדדים", רשם השופט, "הביעו הסכמתם למתווה זה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן