יבול שיא
הרפת והחלב
פתרונות לאתגרי המים בחקלאות

מדידת איכות מי שתיה בזמן אמת, איך מתמודדים הקיבוצים עם אתגרי המים

2 דק' קריאה

שיתוף:

מדידת איכות מי שתיה בזמן אמת, זיהוי דליפת מים בצינורות, ובר מים חכם שמזהה את המשתמש. אלה חלק מהאתגרים שאתם התמודדו המשתתפים בהאקתון של מרכז חדשנות כנרת בעמק הירדן

ביום חמישי האחרון (25.11) התקיים האקתון, אירוע חדשנות מרתוני, בנושא אתגרי מים במאה ה-21, בהובלת מרכז חדשנות כנרת מבית צמח מפעלים משקי עמק הירדן, המכללה האקדמית כנרת וקק"ל בשותפות עם איגוד התעשיה הקיבוצית וקהילת המים של ישראל.  

בפרס הראשון זכתה קבוצה שהתמודדה עם האתגר שבבעיית דיגום וניטור מי שתיה בזמן אמת. כיום קיימת בעיה בבקרה מדויקת של איכות מי השתיה באופן רציף בכל העולם.

הקבוצה תעסוק באימוץ טכנולוגיות לניטור מיקרוביאלי רציף ומדויק ושידור תוצאות איכות המים בזמן אמת.

בעיה נוספת שמחפשת פתרון היא זיהוי דליפת מים סמויה בצינורות טמונים. חלק מבעיית פחת המים בתשתיות נובע מדליפות מים סמויות המתרחשות בצינורות מוטמנים.

האתגר הוא לזהות זיהוי מקדים ולאתר את המיקום המדויק של הדליפה, ללא צורך בחפירה או הטמעת מערכות מורכבות.

מדידת איכות מי שתיה בזמן אמת

עידן אלינגולד, חבר קיבוץ אלומות, המגיע מתחום המו"פ השתתף באתגר: "הבנו  שזהו צורך אמיתי שמגיע מהשטח, מדובר על פחת מים של כ-10%, נתון מדאיג מאוד במיוחד במגזר הכפרי.

לאחר שאפיינו את האתגר ועברנו על המצב הקיים בדקנו את הטכנולוגיות שזמינות בשוק ומתפקדות, הבנו שחברות מערכות מים לחקלאות כבר מציעות פתרונות.

לאחר מכן בדקנו את הפתרונות המוצעים והבנו שהפתרון הנכון הוא להשתמש בכל היתרונות של הפתרונות השונים והגענו לפתרון אינטגרטיבי שעושה שימוש בהתחלה בצילום לווין, לאחר מכן ברחפן טרמי ובמקרה שיש זיהוי דליפה ודאי – שליחת צוות לשטח.

צמצום זמן הגילוי של הדליפה מסייע לנו לחסוך במים שהם משאב יקר בישראל. למעשה הפתרון מציע לכל קיבוץ או יישוב אפשרות לחסוך בעלויות ובמים".

מענה לאתגרים בתחום המים

אתגרים נוספים הם התאמת השקיה למוליכות ההידראולית של הקרקע, הפיכת בר המים לחכם תוך זיהוי המשתמש והתאמה אישית של מזיגת המים, פיתוח שיטה לאיתור פגמים במיכלי ענק ועוד.  

"עצם רעיון ההאקתון ושיתוף הפעולה בין גורמים שונים להתמודדות עם אתגרים הוא הרוח החלוצית הקיבוצית בהתאמה לימינו היום", אומר גיל לין מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית, "והפעם, צעירים בגופם וברוחם באים להציע מענה לאתגרים בתחום המים, אשר תמיד היווה גורם משמעותי ביכולתה של ההתיישבות להתפתח.

מדינת ישראל תמיד נחשבה למדינה עם טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, והתעשייה הקיבוצית מובילה בתחום זה גם כיום. מחובתנו להמשיך, להוביל ולחדש על מנת להתמודד עם האתגרים החדשים של ימינו."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן