יבול שיא
הרפת והחלב
התנועה הקיבוצית

מסלול ההמראה שלכם

4 דק' קריאה

שיתוף:

מסלול ההמראה שלכם: בעלי עסקים קטנים ובינוניים בקיבוצים? מיזם חדש של התנועה הקיבוצית יסייע לכם בחשיפה למיליון וחצי לקוחות פוטנציאליים

מסלול ההמראה שלכם: העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. כמה משמעותי? ובכן, על סמך הנתונים שפרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשנת 2017, מעל לחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים פועלים בשוק. אלה מהווים 99.8% מהעסקים במדינה, אחראים ל-53% מהתוצר העסקי ומעסיקים כ-69% מכלל המועסקים במגזר העסקי. העסקים הקטנים הם, אם כך, התורמים העיקריים לתוספת משרות במשק, ומהווים מנוע חיוני ורב עוצמה לפעילותו הסדירה והתקינה.

מנהלים עסק קטן בקיבוץ או ביישוב כפרי? דעו שהקשיים היומיומיים עמם עליכם להתמודד לא נעלמים מעיניה של התנועה הקיבוצית, שהקימה עבורכם את 'מסלול ירוק'.

"מטרת המיזם להפוך את העסקים הקטנים בקיבוצים וביתר המרחב הכפרי, במיוחד בפריפריה בה חסרים מקומות עבודה, לכר פורה להקמה ולהצלחת אלפי עסקים בבעלות חברי ותושבי ההתיישבות הכפרית", אומר חיים חבלין, האחראי על תחום היזמות בתנועה הקיבוצית. חבלין, בן הגושרים, שהגה את המיזם ומוביל אותו, מבין היטב את הקשיים המובנים של הפריפריה, ולכן דחף ליצירת מיזם דיגיטלי שלא יתחשב בפערים גיאוגרפיים. לפלטפורמה שהקים שני ממדים: האחד, B2B (עסקים לעסקים), "שכן העסקים הם בראש ובראשונה לקוחות האחד של השני, ולכן כל העסקים שיחברו אל המסלול ירוק יוכלו לרכוש מוצרים ושירותים מוזלים זה מזה, לצד רכש מרוכז המאחד כוח קנייה של עסקים לצורך הוזלות מחירים, לדוגמא הנה"ח, מוצרים מתכלים וכו', וכן הטבות למחזיקי כרטיס חבר"; הממד השני הינו B2C (עסקים ללקוחות), באמצעותו ייחשף העסק שלכם גם ללקוחות רבים דרך מועדוני לקוחות ודרך אפליקציה מבוססת מיקום וחיתוך הרגלי צריכה.

ניר מאיר כנס הנהגות
ניר מאיר כנס הנהגות

 

ניר מאיר: מאמינים ביצירתיות ובתעוזה של היזמים

"התנועה הקיבוצית רואה בעסקים הקטנים פוטנציאל ומנוע צמיחה משמעותי, הן בפן החברתי והן בפן הכלכלי", אומר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר; "אנחנו מאמינים ביצירתיות ובתעוזה של היזמים וההוכחה לכך היא מאות יזמויות מצליחות בקיבוצים רבים. על מנת לחזק ולהביא את הבשורה לכלל האזרחים, מתוך כוונה כי הם יצרכו את המוצרים והשירותים של היזמים, הקמנו את 'מסלול ירוק'".

מוסיף דגן לוין, ראש אגף כלכלה ומנכ"ל קמ"ע:  "התנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה בפיתוח עסקים קטנים ויזמויות בקיבוצים כמקור להתעצמות כלכלית, דמוגרפית וקהילתית, באשר הם מרחיבים את התשתית הכלכלית, יוצרים גיוון תעסוקתי, מהווים מקור משיכה לחברים חדשים, מחזקים את התיירות בפריפריה ומציגים פן פתוח ומזמין לחברה הישראלית. לא מעט מחקרי צמיחה מצביעים על כך שעסקים קטנים הינם מנוע צמיחה מרכזי בכלכלה בריאה ומאוזנת.

"אנו מודעים לכך שקיבוצים רבים עייפו מההתעסקות הרבה הכרוכה בפיתוח העסקים הקטנים – כללים, תקנונים, חיכוך עסקי וקהילתי – ודווקא בגלל זה אנו סבורים שעלינו לסייע לקיבוצים לחזק ולפתח את העסקים הקטנים. על כן ערכנו סדרה בדיקות וסקרים בהן בחנו כיצד ניתן לעזור לעסקים הקטנים, והגענו לכלל מסקנה כי הסיוע החשוב ביותר, במרחק רב מהאפשרויות האחרות, הינו סיוע במכירה. על כן התקשרנו עם חברת סטייל, שהיא גורם בעל ניסיון ויכולת מוכחים בקידום מכירתי, והקמנו עמם פלטפורמה הכוללת מגוון כלי סיוע לשיווק ומכירה ע"י העסקים הקטנים. אנו מקווים כי על אף הקושי הטבעי הנובע ממגוון כלים דומים, כלי זה יתברר כאפקטיבי בקידום העסקים הקטנים וחיזוקם, בעיקר בפריפריה הרחוקה".

חיים חבלין
חיים חבלין

 

אתם תתרכזו באיכות, והמסלול הירוק בשיווק

"בעשור האחרון, עם קליטה מואצת של משפחות מכל הארץ וחזרתם של בנים רבים לקיבוצים, בעיקר בפריפריה, ישנה פריחה משמעותית של יזמות בתחומים רבים ועסקים קטנים בשלל תחומים", אומר ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ; "לצערנו, עסקים רבים בבעלות פרטית בקיבוצים המתחדשים אינם מפרנסים באופן מלא את בעליהם, מה שמאלץ אותם לעבוד בעבודות נוספות. העסקים הללו נשארים על פי רוב בגדר עסק זעיר או תחביב ובמקרה הרע – נסגרים. בעלי העסקים משקיעים את רוב זמנם בניהול השוטף ופחות בשיווק, וזאת בגלל מחסור בזמן, באמצעים, בידע וגם בעלויות גבוהות. לכן יש חשיבות רבה למיזם זה".

בבסיס המיזם, אם כן, הדאגה לנפח המכירות של העסק שלכם. כיצד זה נעשה? איגום הכוחות והבלטת העסקים הפועלים במרחב הכפרי ע"י מיתוגו כייחודי, עשוי להגדיל משמעותית את תנועת הלקוחות.

במדיה הדיגיטלית פועלות כיום עשרות פלטפורמות שיווקיות לעסקים, בעיקר בתחום התיירות, אך שום אתר לא ריכז עד כה תחתיו את כלל העסקים במרחב הכפרי. היתרונות והחידוש בפלטפורמה מסוג זה, הינם בהבלטת העסקים במרחב הכפרי כולו ובחשיפת סל המוצרים והשירותים לקהל הלקוחות שכבר בחרו להגיע ולבקר בקיבוץ או במושב.

קהל היעד הוא אם כן אתם, בעלי העסקים הקטנים, והלקוחות שלכם.

"בקהל העסקים הקטנים ישנו מגוון רחב, לדוגמא תחום התיירות, הכולל לינה, הסעדה ואטרקציות, תחומי התרבות, הבילוי והפנאי, תרבות היופי, אומנות, מקצועות חופשיים ועוד", מפרט חבלין; "קהל הלקוחות של העסקים הקטנים הינו בראש ובראשונה למעלה ממיליון וחצי מחזיקי כרטיסי אשראי ממועדוני הלקוחות של STYLE (השותפה של התנועה הקיבוצית במיזם), ויתר הקהל הרחב". השירות החדש יכלול מגוון שלם של פעילויות, ובהן רכש מוזל, הטבות לעסקים, פרסום ומכירה דיגיטלית, הכוונה ממוקדת של לקוחות לסיוע בקבלת הטבות ממשרדי ממשלה ומוסדות אחרים, וכן מיפוי ועדכון צרכים שוטף של העסקים כחלק מתמהיל השירות. לטווח הקצר המטרה היא לגייס, בתוך שלוש שנים, כ-3,000 עסקים קטנים; בטווח הארוך התכנית היא להקטין למינימום את מספר העסקים הקטנים העומדים בפני סכנת סגירה בגלל מחסור בלקוחות.

דגן
דגן

 

"המיזם ישקיע חזרה מיתרות הפעילות השוטפת", מסביר חבלין את הרציונל העומד מאחוריו; "השאיפה היא לגייס את מרבית העסקים במרחב הכפרי במטרה לייצר תמהיל מוצרים ושירותים רחב ככל הניתן. המטרה המרכזית של הפעילות היא להקטין משמעותית את הסיכונים בהקמה ותפעול עסקים קטנים על ידי הגדלת רווחיותם, ובכך להפוך את מגזר העסקים הפרטיים למנוע צמיחה כלכלי ודמוגרפי בקיבוצים. יעדי המכירה לטווח הקרוב הם להחזיר את עלויות ההשקעה של כל השותפים ולעבור למצב בו התנועה הקיבוצית וחברת STYLE ינהלו את המיזם באופן עצמאי, וללא הזרמת כספים חיצוניים. היעד לטווח הבינוני הינו להפוך לפלטפורמה ארצית מרכזית למכירת שירותים ומוצרים במרחב הכפרי".

"החלום שלנו בתחום העסקים הקטנים הוא שהיזמים יוכלו להתרכז באיכות המוצרים והשירותים אותם הם מייצרים, ו'מסלול ירוק' תהיה הפלטפורמה השיווקית שתסייע להם במכירות ובשיווק", מסכם ניר מאיר. "כידוע, רוב מוחלט של הקיבוצים נמצאים בפריפריה, ואנחנו רואים חשיבות-על בהבאת היזמות בהם למודעות, לא רק באזור בו הם מתקיימים, אלא לכלל אזרחי ישראל. השקענו בכך הרבה מחשבה ומשאבים, משום שאנו מאמינים שבסופו של יום חיזוק העסקים בקיבוצים ובמרחב הכפרי הוא חיזוקה של ההתיישבות".

והודות למיזם החדש, נראים החלומות הללו ברי השגה מתמיד; לא תצטרפו?מסלול ההמראה שלכם!

שרינה שוקולד: גיל ולימור דרוקר מעין ורד מציינים עשור למיזם הקולינרי משקי שלהן

קרדיט צילום: דנה בר-און

כתב: איתי גונאל – באדיבות 'על הצפון'

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן