יבול שיא
הרפת והחלב
ליאור בן דוד 2

משחקות בבריכה של הגדולים

3 דק' קריאה

שיתוף:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים רשמה השנה הישג חסר תקדים כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לאליפות העולם. נוכחות מכובדת בסגל למגזר הקיבוצי 

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים רשמה השנה הישג חסר תקדים כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לאליפות העולם שתיערך בקיץ 2023 ביפן. הכרטיס הושג בזכות מקום שישי באליפות אירופה שהסתיימה בקרואטיה בתחילת ספטמבר, גם זה הישג חסר תקדים. מדובר בנבחרת שהשתתפה לראשונה בטורניר האירופאי רק ב-2018 ומאז הציגה שיפור מתמיד בענף שנחשב לא מקצועני בישראל. בסגל נרשמה נוכחות מכובדת למגזר הקיבוצי, שכוללת את דר מנקרמן (שמיר) מורן לינדהאוט (אפיקים) וליאור בן דוד (רמות מנשה). על ההישג חתומה גם יו"רית האיגוד, רויטל גלוסקא-כהן (כפר המכבי). 

לנוע ולהגיב מהר 

בן דוד (24) משחקת בשנים האחרונות במדי סאן חוזה ספארטנס מקליפורניה בליגת המכללות האמריקאית, בה רשומות יותר ממאה קבוצות, לעומת חמש בישראל. הנבחרת מתבססת על הפועל יקנעם, הקבוצה היחידה בה שיחקה בישראל. את הרומן עם הענף היא החלה כבר בגיל 10, כאשר שונית סטרוגו (35), מהשחקניות הבולטות שגדלו פה, עברה ביישובים באזור והחלה ללמד שחייה כהכנה להקמת קבוצת כדורמים. בן דוד נולדה בדליה לאם שגדלה בקיבוץ ואב מפ"ת, והמשפחה עברה אחרי מספר שנים לרמות מנשה, שם היא מתגוררת עד היום.  

"הבריכה שלנו הייתה פתוחה רק בקיץ ובכדורמים צריך להתאמן כל השנה", היא מסבירה, "לכן ההורים נכנסו לתמונה והסיעו אותו במשך שנים ליקנעם". היא סיימה לימודים בתיכון אזורי מגידו ("בזמני עוד לא פעלה אקדמיה לצעירות מוכשרות בוינגייט"), ובהמשך יצאה לשנת שירות בפנימייה לנערים בסיכון בתל אביב ולשירות צבאי, בסיומו עברה לארה"ב.   

איך התכונות הפיזיות שלך משפיעות על יכולת המשחק במים? 

"הגובה שלי הוא 1.70 מ' ואני די רזה. במים צריך לדעת לנוע מהר ולהגיב מהר, ועל זה עובדים באימונים. כמו כן אני צריכה לדעת לשגר זריקה בעוצמה גבוהה וגם להילחם על הכדור. לפעמים הסיטואציות מזכירות היאבקות, אבל במים, ואני צריכה למצוא דרך להתמודד עם שחקניות פיזיות יותר ממני. התנועה במים חשובה גם כדי לקבל את הכדור במצב נוח לזריקה וכדי לחטוף כדורים מהיריבות".    

קליפורניה Here we come 

למכללת סאן חוזה הגיעה כשפנתה לאוניברסיטאות שונות ובאה להתרשם. "לא נעזרתי בסוכן. המקום הזה מצא חן בעיניי. מבחינת מזג האוויר קליפורניה מלאה בבריכות אולימפיות שמתאימות לכדורמים, ומאפשרת אימונים כל השנה בבריכה פתוחה. משחקות פה שחקניות מהטובות בעולם (ארה"ב היא אלופת העולם שלוש פעמים ברצף – י.ו.), והצלחתי להתקבל לחוג למנהל עסקים ומערכות מידע בזכות ציון גבוה במבחן הכניסה SAT". 

בקליפורניה יש קהילה יהודית גדולה וגם קהילה ישראלית, בעיקר בתחום ההייטק. "משפחה ישראלית סייעה לי להיקלט פה בתחילת הדרך וקיבלתי בהמשך גם הזמנות לארוחות וחגים. אין ספק שהיכרות עם אנשי הייטק יכולה לפתוח דלתות בעתיד".  

מה את עושה בימים אלו, תקופת החגים בישראל? 

"בקרוב יתחילו משחקי ההכנה לעונה החדשה, שתיפתח בינואר ותסתיים במאי. בגלל הקורונה נתנו לנו שנה נוספת כדי לסיים את התואר הראשון ולשחק בליגת המכללות. אולי אתחיל בשנה הבאה תואר שני. לארץ אני מגיעה לביקורים בקיץ ולפעמים בתקופת חג המולד וראש השנה האזרחית". 

קרה שהחמצת מחנה אימונים של הנבחרת בגלל הלימודים? 

"לא תמיד משחררים אותי למחנות האימונים של הנבחרת, ולפעמים אני נוסעת ומחמיצה משחקים במכללות. אפשר למצוא פתרונות לכל התנגשות בין שני לוחות הזמנים". 

יש לך מחשבות על חזרה לארץ או קריירה באירופה? 

"בשלב זה אני מתרכזת בהמשך לימודים לתואר שני ובמקביל לשחק במכללות, ואחר כך נראה".  

בשיפור מתמיד 

איך את מסבירה את השיפור המתמיד של הנבחרת, שניזונה בעיקר מליגה של חמש  קבוצות, ורוב משחקיה נערכים בבריכות קטנות שאינן עומדות בתקן של כדורמים? 

 "גם אני גדלתי ושיחקתי בבריכות האלה, וליגת המכללות מספקת לי תנאים טובים בהרבה. לדעתי, יש פה שילוב בין צבירת ניסיון של מספר שחקניות, כמו נועה ססובר ועלמה יעקובי, להשקעה כספית שמובילה לגידול עצום בכמות האימונים בבריכה האולימפית של מכון וינגייט, וכן ליציאה למחנות אימונים בחו"ל. בטורניר האחרון הצטרפה אלינו ורוניקה קורדונסקאיה, שקיבלה אזרחות בזכות בעלה שעשה עלייה. בתנאים האלה אפשר לשדרג את היכולות ולהשתפר בהתמדה. עד 2018 כלל לא עלינו לאליפות אירופה, ומאז סיימנו במקומות 10,9 ו-6, כלומר השתפרנו בכל טורניר לעומת הקודם".  

למה אפשר לצפות באליפות העולם? 

"עדיין לא ידוע מיהן היריבות שלנו. חשוב להראות התקדמות מתמדת ולהציג את היכולת הכי טובה שאנחנו מסוגלות להציג".  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן