יבול שיא
הרפת והחלב
סירוב של חבר קיבןץ לפנות את השטח

חבר קבוצת שילר התפרץ למשרד המנהל העסקי. זה נגמר באלימות

3 דק' קריאה

שיתוף:

סירוב של חבר הקיבוץ לסלק דוכן מזון שהוא מפעיל על שטח חקלאי של הקיבוץ הוביל לתקרית שבעקבותיה הוגשו תלונות הדדיות למשטרה

תקרית אלימה התרחשה לאחרונה בקבוצת שילר, בין חבר הקיבוץ יהושע (שוקה) עלימה למנהל העסקי, ניתאי יערי.

בעקבות התקרית הגיש יערי תלונה במשטרת רחובות, וכן בקשה בשמו ובשם הקיבוץ להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד עלימה שיאסור עליו להתקרב ליערי ולמשרדי הקיבוץ.

בתצהיר המצורף לבקשה מתאר יערי את עלימה כ"אדם לא נורמטיבי, נקמן, אשר אינו בוחל באמצעים, כדי לנהל את סכסוכיו עם הקיבוץ", והוא מביע חשש כי האירוע האלים יחזור שוב.

בעקבות אותו אירוע הגיש גם עלימה תלונה למשטרת רחובות כנגד קיבוץ קבוצת שילר וכנגד ניתאי יערי.

הרקע לאירוע הוא סכסוך שהתגלע בין משפחת עלימה לבין קבוצת שילר לפני כשלוש שנים, כשהקיבוץ הגיש נגד עלימה תביעה לסילוק יד ולפינוי דוכן למכירת מזון שהוא הפעיל, ועדיין מפעיל, בשטח חקלאי של הקיבוץ.

לטענת הקיבוץ התביעה הוגשה לבית המשפט, בעקבות דרישה של רשות מקרקעי ישראל מהקיבוץ לפנות את הדוכן.

בתגובה הגיש עלימה תביעה נגדית נגד הקיבוץ, והאשים את הקיבוץ כי הוא החליט לחסל את מקור הפרנסה שלו ושל משפחתו תוך שימוש בהצגת מצגים שקריים.

"למרות שתביעת הפינוי הוגשה נגד עלימה בעקבות דרישה מפורשת של רמ"י מהקיבוץ", מציין יערי בתצהיר, "סמוך לאחר שהוגשה התביעה נגדו הוא פצח במסע של נקמה נגד הקיבוץ.

הוא הגיש תלונות נגד הקיבוץ לרשות מקרקעי ישראל, על שימושים חורגים שונים שהקיבוץ עושה לטענתו.

הוא דרש מרמ"י לשלוח את הפיקוח כדי לערוך בדיקה של שימושים חורגים בקיבוץ, ולחייב את הקיבוץ בתשלום בגין השימושים החורגים.

כדי להיות בטוח שמסע הנקמה מצליח הוא טרח להכין מפה מדויקת עם צילומים של נכסים שהקיבוץ משכיר, כל זאת כנקמה על כך שנטען נגדו כי השימוש שהוא עושה בהפעילו את דוכן המזון שלו הינו שימוש חורג. מעשה הנקמה שלו נגד הקיבוץ פגע בקיבוץ ובחברי הקיבוץ פגיעה כלכלית משמעותית".

אירוע האלימות התרחש לדברי יערי כשעלימה, בהסתמך על הצעת השופט להגיע לפשרה בינו לבין הקיבוץ, הודיע לו שהוא מבקש ממנו לחתום בשם הקיבוץ על טפסים שיוגשו לוועדה לשימושים חריגים, ובתגובה יערי דרש ממנו להעביר את הטפסים דרך עורך דינו.

"תשובתי לא מצאה חן בעיני עלימה. הוא נכנס למזכירות הקיבוץ, התפרץ בכעס לחדרי שבמזכירות עם מסמכים בידיו, ודרש ממני בטון מאיים לחתום עליהם.

שבתי והודעתי לו כי אינני חותם וכי עליו להעביר את הבקשה לבא כוח הקיבוץ באמצעות עורך דינו.

התשובה הכעיסה את עלימה והוא הטיח את המסמכים על שולחני העמוס. כתוצאה מהתפרצותו למשרדי והתנהגותו, נוצרה דינמיקה של כמעט התנגשות בינינו.

דרשתי ממנו לקחת את המסמכים אך הוא סירב ופנה לצאת מחדרי. נטלתי את המסמכים ויצאתי אחריו כדי שייקח אותם, אך הוא התעלם ממני. השלכתי לעברו את המסמכים, אשר נפלו על רצפת משרד המזכירות".

יערי מוסיף כי כעבור זמן קצר חזר עלימה בסערה כדי לנקום בו. "הוא התפרץ לחדרי ולתדהמתי, בהינף יד ארוכה העיף את כל מה שהיה על שולחני ויצא. הוא לא הסתפק בכך. כעבור זמן קצר מאוד הוא שוב נכנס למזכירות, בכוונת מכוון כדי לייצר פרובוקציה. הוריתי לו לצאת. הוא סירב. הפעם יצא גם מנהל הקהילה, מיכאל ורבין, ממשרדו לשמע ההמולה ואף הוא הורה לעלימה לצאת.

עלימה סירב והחל להתקדם לעבר משרדי ואני נעמדתי מולו כדי לחסום את דרכו, ודרשתי ושבתי ודרשתי ממנו לצאת. גם מנהל הקהילה דרש מעלימה לצאת. עלימה סירב והחל לדחוף אותי ולצלם. הוא דחף אותי ואני חסמתי את דרכו והורתי לו לצאת. מנהל הקהילה דרש ממנו להפסיק לדחוף אותי אך לשווא.

בשלב מסוים כתוצאה מעמידתי האיתנה והתנגדותי לדחיפות, איבד עלימה את שיווי משקלו לשבריר שנייה. הוא לא נפל. הוא תמך עצמו בארון שעמד לאורך הקיר. ואז, להפתעתנו הוא הפיל עצמו על הרצפה וזעק כי הוא חש בליבו".

המזכירה הטכנית של הקיבוץ התקשרה למשטרה, ומנהל הקהילה הסביר כי חבר קיבוץ התנהג באלימות במזכירות וביקש שישלחו ניידת. במקביל, לדרישת עלימה, הזמינה המזכירה אמבולנס כדי לבדוק אותו.

"לא ידוע לי מה הייתה תוצאת הבדיקה" מציין יערי "ידוע לי שהוא התייצב כעבר כמה שעות במשטרה לחקירה. עלימה גם הזעיק בטלפון את בני משפחתו. עם הגעת בני משפחתו הושמעו כלפיי דברי נאצה קשים ואיומים מטרידים".

אין זו הפעם הראשונה שבה הקיבוץ מתלונן במשטרה כנגד עלימה. יערי מציין בתצהירו כי במהלך התנהלותו של הליך משפטי בין הקיבוץ לבין אשתו ובתו של עלימה, שהתקיים בשנת 2017, הוא הטמין מכשירי ציתות בחדר הישיבות של הקיבוץ כדי להאזין לדיון פנימי שהתנהל בעניינו של אותו סכסוך על ידי הנהלת הקיבוץ.

"הוא נתפס על חם והודה. הקיבוץ הגיש נגדו תלונה, והמשטרה סגרה את התיק מחוסר עניין לציבור".

יהושע (שוקה) עלימה אומר בתגובה: "הכל עלילה. הגשתי תלונה במשטרה ואני מחכה לסיום החקירה". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן