יבול שיא
הרפת והחלב
dani atar

עבר שבוע

4 דק' קריאה

שיתוף:

 דני עטר: כשיאיר לפיד היה שר אוצר, הוא גרם למושבים נזק  שבארבעים שנה לא גרמו להם

הפעם זה כנראה הצליח לו

בנימין נתניהו איננו מצטיין כידוע בבחירת האנשים שצריכים לעבוד אתו ולמענו. רשימת האנשים שהיו לצדו  ובהמשך אכזבו אותו   – ארוכה ומגוונת. בראשה ניצב כמובן מפכ"ל המשטרה הקודם, רוני אלשיך,  שכאשר מונה לתפקיד הובטח לו שהוא  יהיה המועמד המועדף לתפקיד ראש השב"כ הבא, אבל הוא איכזב את מי שמינה אותו בענק.

במקום להפנותן את חוקרי להב 433 למשימות חשובות באמת לעם ישראל,   נתן להם אלשיך גיבוי  מלא בכל הנוגע לחקירות ראש הממשלה, חקירות שהביאו בסופו של דבר להמלצה להגיש נגדו כתב אישום בשלוש פרשיות שונות.

אלשיך לא לבד. לרשימת המאכזבים אפשר  לצרף את ניר חפץ, ארי הרו, שלמה פילבר, רוני מאנה,  יועז הנדל,  אביגדור ליברמן, איילת שקד ורבים אחרים.

הפעם זה כנראה הצליח לנתניהו. המינוי של מתניהו אנגלמן למבקר המדינה יענה על הציפיות. לנוכח צעדי הפתיחה של המבקר החדש אפשר לומר בוודאות, שהוא מבין היטב מדוע נבחר לתפקיד והוא יספק את הסחורה.

אהוד ברק יכול להגיד עליו עד מחר שהוא "סמרטוט רצפה"  ו"משרת עלוב", אבל אנגלמן לא יירתע וייעשה את המוטל עליו. לו לא יקראו  בסביבת ראש הממשלה "בוגד",  כפי שכינו שם את המפכ"ל אלשיך.

הבעיה הגדולה של נתניהו היא, שאנגלמן  יכול לגרום לכך שהחלטת ועדת ההיתרים בנוגע לבקשתו לקבל מידידיו העשירים סיוע כספי  לצרכי הגנתו תשונה לטובתו, אבל בשאלה אם  יוגשו נגדו כתבי אישום ובאילו סעיפים, מי שקובע הוא היועמ"ש  אביחי מנדלבליט, והוא כבר הוכיח שאי אפשר לסמוך עליו.

כפי שהיועמ"ש החליט להגיש כתב אישום נגד  שרה נתניהו שבגינו הורשעה רעיית רוה"מ בעבירה פלילית,  החלטה דומה הוא יכול לקבל גם בעניינו של בעלה שיחיה. וזה כבר יהיה הרבה יותר גרוע ממה שעולל לו כפוי הטובה אלשיך.

נתניהו היה מוכן לשלם עכשיו הון (אותו היה מבקש מידידיו), כדי להחליף את מנדלבליט במישהו דמוי אנגלמן, אבל אופציה כזו לא קיימת.  הוא יודע שאם לא ייבחר לראשות הממשלה הלך עליו, והוא עושה כל מה שהוא יכול כדי להתחמק מהעמדה לדין. אפשר להבין אותו.

יאיר המצייץ

הציוצים של יאיר נתניהו נעשים מטורללים יותר ויותר. הוא כנראה באמת מאמין במה שהוא כותב. שלוש  דוגמאות מהעת האחרונה:  ציוץ אחד –  "שומרי הסף = פקידים קטנים ועלובים, אשר משרתים אג'נדות שמאלניות קיצוניות,  בניגוד לרצון הבוחר, תופרים תיקים,  ומדליפים באופן פלילי  חומרים מסולפים לחבריהם  בתקשורת השמאל". ציוץ שני  – "בישראל יש 3 מערכות חוק: אחת לערבים, להם מותר לעשות הכל. שנייה לשמאלנים, להם מותר לעשות כמעט הכל. שלישית לימניים.

להם גם מה  שמותר לעשות, אסור".  ציוץ שלישי: "אם השמאל יעלה לשלטון, אתם תכניסו את כולנו לגולאגים ומחנות חינוך מחדש, ואנשי ימין ייכנסו לכלא על ימין ועל שמאל, על דבר 'הסתה', 'גזענות' ו- 'hate speech'.

ככה נהגו האבות הרוחניים לכם, סטלין, לנין וצ'ה גאוואה (כך במקור), וגם פה בארץ בתקפות (כך במקור) מפאי, רבין, שרון וההתנתקות".

אם רמת הטירלול של ציוצי יאיר מעידה על הלחץ בו נמצאת משפחתו של  ראש הממשלה, אולי מריחים שם את סוף הדרך?

למה פתחו בחקירה נגד דני עטר?

בנובמבר 2015 מונה דני עטר לתפקיד יו"ר הקק"ל.  יומיים אחרי שנבחר, כך הוא טוען, פתחו נגדו בחקירה.  על מה ולמה? בשבוע שעבר נכח עטר במפגש פעילים של מפלגת העבודה במושב הדר-עם שבעמק חפר, והסביר: "מתוקף תפקידי הייתי צריך להיות ממלא מקום של משה כחלון שר האוצר – כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל.

אז אתם יודעים מה עשו? אני בטיפשותי הרבה, יומיים אחרי שנבחרתי ליו"ר קק"ל,  הופעתי בפני פורום של חקלאים ואמרתי שאני הולך לשבת במנהל ולעצור את כל המאה אחוז החלטות נגד ההתיישבות העובדת. אז מה עשו? יומיים אחר כך פתחו בחקירה נגדי. אמרו אתה בחקירה, אתה בניגוד עניינים, אתה לא יכול לשבת במועצת המנהל".

הטענה של עטר היא זו: מוסדות השלטון  במדינת ישראל עובדים בשיטתיות לחסל את המושבים. מכיוון שהוא הצהיר על כוונתו להיאבק במגמה הזו, פתחו נגדו בחקירה, כדי לכבול את ידיו. אם עשו את זה לראש הממשלה נתניהו, ועשו את זה לשר העבודה והרווחה חיים כץ, ועשו את זה לשר הפנים אריה מכלוף דרעי, ועשו את זה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ועשו את זה ליו"ר הקואליציה  בעבר דוד ביטן וכיו"ב, למה שלא יעשו את זה גם לו? מדינה מושחתת.

מטרת המפגש בהדר-עם הייתה לעודד את אנשי ההתיישבות להצביע לעמיר פרץ.   "ב-2015" אמר עטר, "ההתיישבות העובדת נתנה לעבודה 130 אלף קולות. זה חמישה מנדטים! שלושה מנדטים מהמושבים ושניים מהקיבוצים.

בבחירות האחרונות אנחנו נאבקנו בכל כוחנו כדי שיו"ר המפלגה (אבי גבאי) לא יפגע במאמץ של המושבים, ולא הצלחנו. הוא מיקם את המושבים במקום ה-23 וקיבלנו 18 אלף קולות.

אני בטוח שיש לזה קשר. הדבר היחיד שאולי הצלחנו לעשות זה לפגוע בתמיכה של המושבניקים במפלגת העבודה". ועוד אמר:   "בתקופה קצרה בתור שר אוצר, יאיר לפיד גרם לנו נזק שבארבעים שנה לא גרמו לנו. ואנחנו על עיוור, רצים כי זה טרנדי וסקסי, להצביע לכחול לבן".

אגב עטר וחקירות. פרקליט המדינה שי ניצן העביר בינואר השנה לאגף החקירות את מכתבה של בכירה בקק"ל, מיכל זילקה, שטוענת כי עטר דאג לבחירת מקורביו לוועידת מפלגת העבודה שבוחרת  את יו"ר קק"ל.

זילקה קיבלה  בשנה שעברה  ממבקר המדינה הקודם צו הגנה של חושפת שחיתויות, ולטענתה, מאז כניסת  עטר לקק"ל, "חל שינוי קיצוני לרעה בכל הקשור במינויים פוליטיים, ניצול לרעה ולצרכים אישיים של משאבי הארגון ורוח של השתקה וטיוח".

מקק"ל נמסר בתגובה כי הנוהל שאושר בתקופתו של עטר "מאפשר להיבחר לוועידת מפלגת העבודה בתנאים שהוגדרו מראש, והם מחמירים מהתנאים בתקנון שירות המדינה", וכי "ועידת מפלגת העבודה מונה 4,000 חברים והטענה שחברים בודדים מטים את הכף היא מגוחכת. מדובר בעוד ניסיון השמצה רווי הטעיות, שקרים ולשון הרע". ימים יגידו.

מנסים להציל את הבית שלנו

אגב חקלאים ולמי הם צריכים להצביע. אחת המפלגות שמתמודדות על השתלבות בכנסת ה-22 היא מפלגת "צומת"  – שמתחייבת לפעול "לחיזוק החקלאות והכפר, ולהגנה על זכויות המושבים, החקלאים, והקיבוצים במרחב ההתיישבות, לשמירת אורח חיים כפרי".

יו"ר המפלגה הוא עו"ד משה גרין ממושב בצרה, ובכינוס שערכה המפלגה בשבוע שעבר במגרש הכדורסל של היישוב שואבה, אליו הגיעו כ-60 איש מהאזור (דווח ב"בקיצור", שבועון מטה יהודה), דיבר גם איציק אבוקרט ממושב צלפון, שאמר שהוא פעיל ליכוד ותיק  וגם חבר מרכז הליכוד.

"מבחינתי הליכוד מת", הודיע אבוקרט, "אנחנו מנסים להציל את הבית שלנו.. אני רק 'צומת'". הוא סיפר כי נפגש עם חברי כנסת מהליכוד, והודיע להם שמפלגת "צומת" תיקח מהם 3-4 מנדטים.  עוד כמה אלפי קולות שהימין ייאבד?

אולי בגלל "צומת" ואולי לא, גם בליכוד מרגישים שיש להם בעיה  עם החקלאים במושבים.  דובי אמיתי,  יו"ר התאחדות האיכרים, צייץ  השבוע:  "ישנם אלפי מתפקדים בליכוד ומאות חברי מרכז, שהינם חקלאים ותושבי המרחב הכפרי,  אשר מרגישים שקירות הבירוקרטיה ומדיניות הממשלה סוגרים עליהם מזה תקופה ארוכה.

אם אתם חברי ליכוד ואתם רוצים להחיות את החקלאות בליכוד, צפו במה שיש לי לומר לכם ובואו ב-12 בספטמבר בשעה 19:00, להשקת מטה החקלאות בליכוד!"

בחודש אוקטובר הקרוב יסתיים הסכם  לוקר וייכנס לתוקף הסכם החלב החדש,  בו רואים הרפתנים במשק המשפחתי איום על המשך קיומם- הפעם זה כנראה הצליח לו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן