יבול שיא
הרפת והחלב
דודי אמסלם

עבר שבוע

4 דק' קריאה

שיתוף:

תבע דודי, תבע

שר התקשורת  דודי אמסלם,  איים השבוע להגיש תביעת דיבה נגד  השרה לשעבר לימור לבנת, על דברים שאמרה בתכנית "הליכודניקים". בתכנית, אותה הכין עמרי אסנהיים עבור "עובדה", טענה לבנת כי בשנת 2003 כשהיא הייתה שרת החינוך, ביקש ממנה אמסלם, שהיה יו"ר סניף הליכוד, שתסדר  למכריו מינויים בתמורה לתמיכה בה במרכז הליכוד.  לבנת טענה שנאמר לה:  "אנחנו ניתן לך רשימה של כל התפקידים הכי בכירים במשרד החינוך עם השמות את מי למנות".  תגובתה הייתה: "אני נותנת לו לדבר, לא מוציאה הגה, מודה לו על האירוח, התה וגם העוגיות, ומסיימת עם בקשה אליהם: 'אני מבקשת מכם שתורו לאנשים שלכם שאף אחד אבל אף אחד לא יצביע בשבילי- נכון שבקשה קלה?' תודה רבה לכם לילה טוב'. הלכתי למכונית ואמרתי לנהג שלי 'סע".

אמסלם מכחיש מכל וכל.  "לא מספיק שתכנית שלמה לימור מגדפת ומטנפת על חברי הליכוד הנאמנים והטובים, אלה שהעלו אותה והביאו אותה לאן שהגיעה, היא אף מגדילה לעשות וממציאה סיפורים פרי מוחה הקודח, שאין להם לא יד ולא רגל, וכולם שקר אחד גדול ומכוער", אמר אמסלם. "לימור כנראה חושבת שכל הליכודניקים הם גם פראיירים, אבל היא נפלה על הליכודניק הלא נכון. גברת לבנת המתחסדת,  צפויה לקבל בקרוב מאוד תביעת דיבה, ואולי תלמד להבא לא לירוק לבאר ששתתה ממנה."  אנחנו לא מכירים סיפורים שהמציאה לימור לבנת,  "פרי מוחה הקודח". אנחנו כן מכירים סיפורים כאלה של דודי אמסלם. כמו למשל הסיפור הזה, אותו השמיע אמסלם בערוץ 20 לפי מספר חודשים, על הרדיפה המתבצעת נגד הבוס שלו: "אני אומר, שבעצם מתבצעת הפיכה במדינת ישראל. ….אני מבין שתופרים כאן תיקים לראש הממשלה ואי אפשר להשלים עם זה. יש גם יום אחרי, ואם מישהו יחליט להעמיד לדין ראש ממשלה על תיקים הזויים כאלה, מיליוני אנשים לא יקבלו את זה".  אמסלם יגיש תביעת דיבה נגד לימור לבנת, כמו שאייל גולן הגיש תביעת דיבה נגד אורלי וילנאי וגיא מרוז.

עשרת הדברות לילדה צנועה

ביום חמישי, 10.10 פרסם הרב שלמה אבינר בפייסבוק את "עשרת הדברות לילדה צנועה", עשרת הדברות שאם בנות ישראל הצעירות ינהגו לפיהם,   הקדוש ברוך הוא יהיה מבסוט.  למחרת, יום שישי, 11.10, פורסם שהרב יהודה בן דוד מאשדוד, נדון לארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשלוש אחיות. יש כמובן קשר ישיר בין הדברים.

כפתיח לעשרת הדברות שלו, כתב הרב אבינר את  ההסבר הבא: "עוד מעט אני בת מצווה ואני רוצה להיות ילדה יפה בעיניי ד' – כלומר, צנוע. לא אכפת לי מה אחרים במשפחה יאמרו עליי, אלו החיים שלי". הדיבר הראשון: "לא אגדל פוני, אפילו קצר, אלא אקלע שערותיי בצמות". השני: "אכפתר את החולצה עד הכפתור העליון ואפילו אלבש חולצה שהחלק התחתון של הצוואר מכוסה". מספר שלוש: ":אלבש  חולצה רחבה שמסווה צורת הגוף ולא שקופה כלל". ארבע: "אדאג לכפתורים קרובים". חמש: "אלך עם שרוול ארוך עד כף היד. אמנם בבית שואל כיסו גם את האצבעות, אך עבורי די בכך". שש: "חולצה מחוץ לחצאית, כי אם היא בתוך החצאית, הבגד מתהדק למתניים ואין זה צנוע".  שבע: "וכן חצאית רחבה המסתירה צורת הגוף גם בהליכה גם בישיבה. אני דווקא אוהבת את אופנת השכבות". שמונה: "חצאית עד הקרסול". תשע: "נעליים שקטות בצבע צנוע, וללא עקבים". הדיבר העשירי והאחרון: 'בלי עגילים, בלי תכשיטים ובלי קישוטים".  הסיום "אלו עשרת הדברות שלי, כך אני אשמח את ריבונו של עולם".

עכשיו לרב יהודה בן דוד מאשדוד. את המעשים המגונים בגינם הורשע, ביצע  הרב בשלוש אחיות בנות 8, 12 ו-14. לפי כתב האישום, התקיפות המיניות התרחשו  בחמש הזדמנויות שונות, כאשר  האחיות הגיעו עם בני משפחתן לבית כנסת בעיר בדרום, והן בוצעו במשרדו של הרב בבית הכנסת. בנוסף למאסר, יפצה בן דוד את הבנות בהן פגע  ב-150 אלף שקל. השופט יואל עדן כתב כי בן דוד ניצל את מעמדו כלפי המתלוננות וכלפי הוריהן, את ההערצה כלפיו והתלות בו, לביצוע מעשיו. הרב בן דוד כבר התייצב  בבית משפט  בעבר.  ב-1997 הורשע בן דוד בעבירה של מעשה מגונה בכוח, ונידון לחמישה חודשי  עבודות שירות.

השופט יואל עדן טעה והחמיר מדי עם הרב בן דוד. מדובר במעשים מגונים בשלוש בנות צעירות, שכנראה התלבשו לא צנוע וגרמו לכך שכבוד הרב לא עמד בפיתוי. אילו נהגו שלוש הבנות בהתאם לעשרת הדברות של הרב אבינרי (שכמובן עדיין לא פורסמו אז), האירועים  המביכים הללו לא היו מתרחשים  כלל ועיקר. פוגש הרב   ילדה בת 8, שהולכת עם שרוול קצר וידיה חשופות,  למתניה חצאית שאיננה מכסה את  קרסוליה, שרשרת חן עדויה לצווארה ופוני שובב מקפץ על מצחה.  זה פלא שיצרו גבר עליו?

אגב, גם לרב אבינר עצמו יש עבר בתחום  לפני 14 שנים התלוננו שתי נשים  שהרב אבינר הטריד אותן מינית. אחת מהן הגיבה לעשרת הדברות שפרסם הרב:  "הגעתי אליו לטיפול לפני יותר מ-30 שנה עם רקע של פגיעה מינית, והוא דיבר על היצר המיני שלו". לטענתה אבינר השמיע לה אמירות בעלות אופי רומנטי, לקח אותה למקומות מוזרים ואף "היו נגיעות חטופות"  "יותר מ-100 רבנים גיבו אותו ויצאו נגדנו  ואפשרו לו להמשיך ולטפל בנשים במצוקה, כולל בית הדין הרבני". כתבה המתלוננת, " נחרדתי כשקראתי את הפוסט הזה, הוא מוכיח שוב שהרב אבינר יודע שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה והוא יזכה לגיבוי אדיר".

היא אולי נחרדה, אבל הקדוש ברוך הוא קרא ושמח לבבו.

באתר חרדים  קיבלה הידיעה על הפוסט של הרב אבינר את הכותרת הבאה: "הרב שלמה אבינר הציג '10 דברות לילדה צנועה' והשמאלנים קפצו". מי הם השמאלנים שקפצו, חוץ מהאישה הדתייה שהתלוננה נגד הרב בעבר על הטרדה מינית? קפצו – איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית,  שדולת הנשים ותנועת  ישראל חופשית,  כולם גינו כמובן את היצירה של  אבינר. הרב הגיב בביטול: "מה זה פה דיקטטורה? מוזר לקבל ביקורת כזאת דווקא מאנשים שדגל הליברליות בידם".  מסתבר  שהבנתו של הרב מוגבלת לא רק בענייני מיניות של נשים וגברים, אלא גם בענייני דמוקרטיה ודיקטטורה.  מותר לרב להגיד או לכתוב מה שהוא רוצה, ומותר, עדיין,  לאחרים, למתוח ביקורת על מה שאמר. זו דמוקרטיה. כשתהיה פה מדינת הלכה, הדברים ייראו אחרת.

אבנים יכולות להרוג

במסגרת הפינה  מה קורה עם? מה קורה עם משפטו של  הצעיר  החשוד בגרימת מותה  של  עאישה א-ראבי?   א-ראבי, פלסטינית תושבת בידיא, אם  לתשעה, נהרגה באוקטובר 2018  מאבנים שיודו לעבר המכונית שבה נסעה סמוך להתנחלות רחלים ובה נהג בעלה. בחשד למעשה נעצרו מספר נערים יהודים מהישיבה ברחלים,  ונגד אחד מהם,  קטין , שדגימת  דנ"א שלו נמצאה על האבן שפגעה בא-ראבי, הוגשה תביעה על גרימת מותה של הפלסטינית. הצעיר הכחיש  כל קשר למעשה  ואת הימצאות הדנ"א על האבן הסביר שיכול להיות שהוא  טייל באזור  ואולי ירק על האבן בהיסח הדעת. במהלך דיון בבית המשפט המחוזי מרכז, במאי השנה, הוצגה חוות דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, לפיה אי אפשר לקבוע שהחבלות בראשה של א-ראבי נגרמו מפגיעת אבן, מאחר שנמצאו בראשה לפחות שני מוקדי פגיעה.  עמדתו של קוגל מנוגדת לכתב האישום ולחוות דעת הפוכה שכתבו שתי רופאות במכון. בעקבות חוות  הדעת שחרר בית המשפט הצעיר למעצר בית בבית סבו וסבתו, עם איזוק אלקטרוני. הפרקליטות ערערה על השחרור ובית המשפט העליון דחה את הערעור.

סביב  הריגתה של עאישה א-ראבי מתפתחת בימין הקיצוני תיאוריית קונספירציה, כמו אלו שנוצרו  בעקבות רצח רבין או הרצח של משפחת דוואבשה בכפר דומא. גלעד קליינר, בנו של הח"כ לשעבר מהליכוד מיכאל קליינר, הציג השבוע אפשרות שא-ראבי נרצחה על ידי בעלה. קליינר כתב בפייסבוק: "איך זה, שהח"כים וארגונים מהשמאל, לא הלכו לנחם את בעלה של עאישה א-ראבי? (שאפשרות מאוד סבירה שהוא זה שרצח אותה בעצמו)". רצח רבין הייתה פעולת שב"כ שהשתבשה, את משפחת דוואבשה שרפו למוות פלסטינים מכפר דומא, ואת עאישה א-ראבי רצח בעלה. השב"כ,  שהוא בעד הערבים ונגד היהודים, מנסה באמצעות עינויים שהוא מפעיל על חשודים יהודיים, לגרום להם להודות במעשים שלא ביצעו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן