יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 02 13 115229

עד לניצחון המוחלט

3 דק' קריאה

שיתוף:

ויתור על החטופים או ויתור על הממשלה בהרכבה הנוכחי? התשובה ניתנה בקמפיין נגד משפחות החטופים • סמוטריץ' מחזק את הביטחון

למה הקמפיין הוא הרבה יותר אגרסיבי?
בשני לפנות בוקר התקבלה הבשורה המאוד מאוד משמחת, על ההצלחה של צה״ל לשחרר ברפיח את שני החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, שנחטפו בניר יצחק. הלוואי ויהיו עוד מבצעים מוצלחים כאלה. יחד עם זאת ברור, שחזרתם של החטופים כולם, כרוכה במו״מ עם חמאס ובעסקה אחת או יותר, שהמחיר שלהן ידוע – הפסקות אש ושחרור מחבלים.
אצל משפחות החטופים התקבלה הידיעה על שחרור פרננדו ולואיס בשמחה, אבל היא לא יכולה להפחית את הדאגה שלהן לשאר החטופים. בהפוך על הפוך, זה יכול אפילו לחזק את הקמפיין שמתנהל נגדן, שעיקריו – לא עוצרים את המלחמה ולא משחרים מחבלים, גם אם זה יבוא על חשבון החטופים. במכתב שהעבירו בשבוע שעבר המשפחות לחברי קבינט המלחמה, ובו דרשו להיפגש איתם בדחיפות, נטען שמדובר ב״קמפיין הסתה אלים, שמציג את החטופים ובני משפחתם כאויב שיש לסלקו מסדר היום הלאומי או להשתיקו״.
ארגון פייק רפורטר מאשר שאכן כך. בדוח שלו שפורסם גם הוא בשבוע שעבר, נכתב: ״משפיענים תומכי ראש הממשלה, בהם אנשי תקשורת ופעילי ליכוד, פועלים למסגר את מאבק משפחות החטופים כלא לגיטימי ולא אותנטי…. ניתן לזהות קשר בין הקמפיין נגד משפחות החטופים לכמה תקריות אלימות נגדן״.
מאיפה מגיע קמפיין ההסתה הזה לא מסובך לנחש, והוא בנוי על שני אדנים: אחד: לא נפסיק את הלחימה עד שנגיע לניצחון מוחלט על חמאס. השני: שחרור אלפי מחבלים יביא עלינו בהמשך הדרך טבח נוסף, חמור מזה שהיה ב-7 באוקטובר. איך אמר נתניהו במסיבת העיתונאים האחרונה: ״החטופים עומדים לנגד עינינו, רק לחץ צבאי יחזיר אותם. כניעה לדרישות ההזויות של חמאס לא רק שלא תביא לשחרור החטופים, אלא תזמין טבח נוסף״.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, היה יותר מפורט. שרוליק קלבו, בנו המאומץ של החטוף עמירם קופר מניר עוז, רואיין בטלוויזיה וסיפר: ״ראיתי את מסיבת העיתונאים של ביבי, החטופים מעניינים אותו כקליפת השום. פגשתי את סמוטריץ’ בקריה, הוא אחז לי ביד ואמר: ‘אתה מצפה שאני אשחרר 130 חטופים כדי לספור עוד שנה 1500 גופות של יהודים. זה לא יהיה״.
שיח שלילי נגד משפחות החטופים הופיע כבר אחרי ה-7 באוקטובר. הוא הפך ל"קמפיין הסתה אלים", אחרי שאיתמר בן גביר הודיע ש"עיסקה מופקרת שווה פירוק הממשלה". את עיקר העבודה עושה ערוץ 14. התשובה לשאלה מה עדיף, ויתור על החטופים או ויתור על הממשלה בהרכבה הנוכחי, ברורה למגישי הערוץ. הסביר נועם פתחי: "למה הקמפיין הוא הרבה יותר אגרסיבי? כי יש סיכוי שעסקת חטופים תפרק את הממשלה". דנה ורון אמרה: "יכול להיות שצריך להגיד לחטופים את האמת, מיטוט חמאס לפני הכול". יעקב ברדוגו: אינטרס הישראלי הוא אחד: רק לנצח את החמאס". האינטרס של החזרת החטופים הוזז הצידה. את הפסגה כבש איתמר פליישמן, שטען ב"הפטריוטים", שבעזה נאלצנו להרוג אזרחים כי חמאס מסתתר בתוכם ויתכן שזה יהיה גם גורלם של החטופים. זו "עליית המדרגה הכי נוראית שנצטרך לעשות, והיא דורשת קורבנות קשים", אמר פליישמן. ינון מגל ביקש אישור למה שהוא שמע, ופליישמן חזר על דבריו: "נדרשת מאתנו הספיגה הכי קשה שיכולה להיות".
גם בעצרת שקיים הימין בחמישי בירושלים, ״לא עוצרים עד שמנצחים״, הועלתה במפורש אפשרות הוויתור על החטופים. סטנדאפיסט שהיה בין הדוברים, המשיל את המלחמה בחמאס לתרחיש הבא: ״כלב נכנס לכם לבית. חטף, לקח, גנב, נשך. כל הדברים הכי יקרים שלכם נמצאים אצלו במלונה. איך אתם מוציאים את זה? תיכנס באם-אמה שלו, תקרע לו את הצורה. תראה לו איך מדברים עם כלב. אם הצלחת להוציא מהמלונה את הדברים שלך, הצלחת. לא הצלחת, לא הצלחת״.
אין קמפיין טוב בלי מרכיב ההפחדה, ומרכיב ההפחדה בקמפיין הנוכחי, לפיו שחרור מחבלים יביא במוקדם או במאוחר לטבח נוסף, בעייתי במיוחד. הוא אומר בעצם, שכל עוד יש מחבלים בעזה, אי אפשר להבטיח שצה״ל יצליח למנוע את האסון הבא. והרי יהיו מחבלים בעזה, גם אחרי שנשיג ניצחון מוחלט על חמאס, אם נשיג. מה זה אומר לגבי חזרת התושבים ליישובי העוטף? תחזרו, אבל קחו בחשבון שעוד טבח נוסח ה-7 באוקטובר, הוא תרחיש אפשרי? מה זה אומר לגבי תושבי הצפון? שכל עוד חיזבאללה נמצא מדרום לליטני, הם יעשו שגיאה אם יחזרו לבתיהם, כי אם חיזבאללה יחליט מתישהו לחדור ליישובים, אי אפשר לערוב לכך שצה״ל יצליח למנוע את החדירה? עם אמירה כזו, מי יחזור?
מי שומר על מי
בשבוע שעבר, עוד לפני שמודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל, מה שאולי הכניס את שר האוצר שלנו ללחץ, השמיע סמוטריץ' אמירה מוזרה. "התיישבות יוצרת ביטחון", אמר סמוטריץ', "חיילים לא שומרים על מתיישבים, המתיישבים הם רצועת הביטחון של מדינת ישראל. ראינו שכשאין מתיישבים, יש טבח של 7 באוקטובר״.
זה מה שראינו ב-7 באוקטובר? שכשאין מתיישבים יש טבח? והרי היו מתיישבים, בקיבוצים, במושבים, בערים, והיו גם חיילים במוצבים, והיה טבח. ועוד איזה.
אפשר להבין את סמוטריץ'. הוא לא מדבר על העוטף ועל יישובי הצפון. הוא מדבר על ההתיישבות ביהודה ושומרון. ההתנחלויות, המאחזים החוקיים והלא חוקיים, חוות הרועים בראשי הגבעות, הם הם שיוצרים ביטחון למדינת ישראל. הם אלה שמונעים ירי טילים על כפר סבא ותל אביב. לכן הוא מזרים אליהם כספים, כדי לחזק אותם. "הממשלה אישרה 75 מיליון שקל למאחזים לא חוקיים, למרות התנגדות יועמ"ש האוצר", ידיעה בכלכליסט בדצמבר האחרון. עוד מאחזים ביו"ש, עוד ביטחון למדינה. על מה ולמה הטענות נגד?

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן