יבול שיא
הרפת והחלב
Screen Shot 2023 10 30 at 12.34.13

עוצמת הערבות

3 דק' קריאה

שיתוף:

מתחמי חינוך, מרכז לוגיסטי, מתווה סיוע מהבנקים וגיוס מתנדבים לחקלאות הם רק חלק הדברים בהם עוסק מערך החירום התנועתי

מערך החירום של התנועה הקיבוצית פועל ברצף מאז התבררו ממדי ותוצאות ההתקפה הנאצית של חמאס דעאש במתן מענה לצרכים של תושבי קיבוצי הנגב המערבי, קיבוצי גבול הצפון ואף לתושבי ערי הדרום והצפון המתארחים בקיבוצים. נמשך כל העת ליווי פרטני של פעילי התנועה את 20 קיבוצי הנגב המערבי שפונו, ואחרים את קיבוצי גבול הצפון שפונו מהגליל העליון. מוקד החירום התנועתי טיפל מאז תחילת הלחימה ביותר מ-1100 פניות המנותבות אל גורמי המקצוע הרלוונטיים למתן מענה יעיל.  

עוגן קהילתי 

חזרת הילדים מהקהילות שהתפנו לפעילות חינוכית סומנה כאחת המשימות החשובות של אגף החינוך התנועתי. בשבוע שעבר הוקמו 14 מתחמי חינוך לילדי הקיבוצים שפונו לבתי מלון באילת ובים המלח, במטרה להעניק לילדים ולקהילות תחושה של עוגן קהילתי, לספק להם משמעות ולהזכיר להם שהם חלק מקהילה גדולה ועוטפת. רוב הקהילות התארגנו על מתחמי חינוך במרחבי המפונים ונבנתה שגרה מותאמת, וכעת נבחנות אפשרויות למבנים יבילים (ממוגנים) כדי שנוכל ליצור מרחב חינוכי מוכר ורציף. 

"ההקמה של מתחמי החינוך והפעלתם מעידה על חוסן הקהילות, וזה נעשה לצד הכאב הגדול על האובדן שהן חוו. ניהול מערך החינוך מעיד על אחיזה בחיים, למרות הכול" אומרת דבי ברא"ס, מנהלת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ומוסיפה "יש הבנה מצד גורמי משרד החינוך כי לכל קהילה אורח חיים, זהות קהילתית וצרכים ייחודיים, ולכן יש צורך כי המענה יותאם לצרכים של כל קיבוץ. אנחנו עומדים על כך בכול מקום".

Screen Shot 2023 10 30 at 12.35.52
נתרמו אלפי פריטים. צילום: שיר גורן

לוגיסטיקֶ'ה 

השבוע יצאו משלוחי הציוד הראשונים מהמרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית שקיבל את השם לוגיסטיקֶ'ה. הציוד, תרומות של אנשים פרטיים, חברות מסחריות, קיבוצים ותאגידים, מועבר לקהילות קיבוצי הנגב המערבי שהתפנו לקיבוצים הנמצאים מחוץ לאזור העימות. המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) הוקם על ידי התנועה הקיבוצית, קרן חבצלת, איגוד התעשייה הקיבוצית, הארגון הכלכלי "גרנות" של קיבוצי המרכז והשרון, שם הוא ממוקם, ומתנדבים בו עשרות חברי קיבוצים בפריקה והעמסת ציוד ושליחתו ממנו אל קהילות המפונים.  

עד כה נתרמו אלפי פריטים: מוצרי חשמל, ריהוט קהילתי וביתי, ציוד למערכות החינוך הקיבוציות, לריהוט ואבזור הגנים ומרחבי החינוך החברתי, המועברים לקהילות המפונים.  

צו 8 בחקלאות ובתעשייה 

באגף הכלכלה של התנועה הקיבוצית עובדים מול צוותי מס רכוש על פיצויים, הזרמת סולר עד להסדרת רשת החשמל, גיוס מתנדבים לענפי החקלאות, מתווה סיוע מהבנקים. אגף הכלכלה ממשיך לטפל בצורכי הקיבוצים בנגב המערבי ובאלה של גבול הצפון, שהתפנו מהגליל העליון.  

היבטי מיסוי: צוותי מס רכוש ממשיכים לסייר בשטח (בקיבוצי הנגב המערבי) באופן שוטף ובתיווך של התנועה נעשה איסוף וריכוז הצרכים. נפתחה האפשרות להגשת בקשה למקדמות נזק עקיף (ע"ס מקסימלי של 500,000 ש"ח) עוד בטרם הגשת תביעת הפיצויים. בתיאום עם ברית פיקוח נבחנת הגברת הסיוע לפיצוי עסקים קטנים. 

אנרגיה: נמשך התיאום מול קיבוצי העוטף להזרמת סולר לגנרטורים עד להסדרת רשת החשמל.  
סה"כ הוזרם למעלה מ-100,000 ליטר בהתאם לדרישות נציגי היישובים. הוחלט על מיפוי אנשי קשר של קיבוצי הצפון, למקרה של נפילת רשת החשמל באזור זה, על מנת לאפשר הזרמת סולר באופן סדיר. כמו כן, נעשה טיפול ב"פטור מתוכנית ומהיתר להקמת מתקני אגירת אנרגיה במצב חירום" כזה שיותאם גם למתקני הקיבוץ. 

חקלאות: האתגר המיידי הוא חוסר בעובדים, לאור עזיבת אלפי עובדים זרים. בכדי לתת מענה נפתחו מסלולי התנדבות לעבודה במשקים ובענפים על ידי מתנדבים שנענו לקריאה ב"צו 8 לחקלאות" של התנועה הקיבוצית, התאחדות חקלאי ישראל ומשרד החקלאות. התאחדות חקלאי ישראל אף פועלת מול משרד החקלאות ורשות האוכלוסין לטיפול מיידי ומתן הקלות להבאת עובדים ממקומות שונים.  

בנקים: אגף הכלכלה התנועתי בקשר רציף עם נציגי בנק ישראל לגבי מתווה הסיוע לקיבוצי הנגב המערבי. כמו כן מתקיים שיח לגבי המשך מתווה הסיוע לאחר תום תקופת שלושת החודשים בהם ניתנו ההקלות. 

קרן הערבויות התנועתית, קמ"ע במהלך משותף עם משקי הנגב וקיבוצי "חומה ומגדל" פועלים לקידום הקמת קרן הלוואות (בתנאים מיטביים) לטובת הלוואת גישור עד לקבלת כספי מדינה או פיצויים שיגיעו לקיבוצים.

איך אפשר לתרום ולעזור 

במרלו"ג נקלט ציוד חדש בלבד, באריזות. לא מתקבל ציוד משומש. את הציוד ניתן להביא בימי ראשון וחמישי בלבד בין השעות  10:00- 12:00 אל "גרנות" (כתובת וויז "בית אריזה אפא"י).  

תרומות גדולות מארגונים או חברות עסקיות וקיבוצים: ניתן לשלוח בקשה מקדימה בהודעות ווטסאפ בלבד ל: 053-4440534  

התנדבות במרלו"ג: בקבוצה מאורגנת בלבד (מינימום 5 אנשים עד 20 איש), למגוון תפקידים: נהגי מלגזה, פריקה והעמסה, מתנדבים לשינוע (רכב מסחרי או רכב עם עגלה נגררת) ברחבי הארץ 053-4440534

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן