יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1103780534

עשה ואל תעשה

2 דק' קריאה

שיתוף:

השליחות שלקחו על עצמם הקיבוצים עדיין קיימת

הייתי מעורב בהרבה מערכות בחירות, ברובן באנו לציבור באמירה: "אלו בחירות מכריעות לאופייה ודמותה של מדינת ישראל", ברוב המקרים זאת הייתה קריאה: זאב זאב. 

אין ספק שהימים השתנו, כשנלחמנו נגד כהנא האיש ומפלגתו. רוב מכריע של הציבור התלכד נגדו, כולל הליכוד והכיפות הסרוגות. היום המציאות שונה, בן גביר הוא המתמודד הכי מקובל בדור הצעיר בארץ. זה אומר דרשנו, אבל בחודשיים לא נשנה את המצב. על המציאות הזאת נצטרך לקיים דיון ממצה אחרי הבחירות. 

נראה לי שכולם השלימו עם המצב שמפלגת העבודה היא אחד המרכיבים הפחות דומיננטיים בעיצוב דמותה העתידית של מדינת ישראל, לפחות בעת הזאת, "התודעה מעצבת את ההוויה". הכמיהה להשיג 6-7 מנדטים מעצימה את חולשתנו, יחד עם זאת דיבור על 12-15 מנדטים יגחיך אותנו. המצביע הפוטנציאלי לגוש המרכז והשמאל מדבר על הצורך למנוע מנתניהו ובן גביר להקים ממשלה. גם בחצר הקיבוצית זה יהיה השיקול המרכזי של רוב בעלי זכות ההצבעה, עם זה צריך להשלים. 

קול ייחודי של פריפריה רבת משמעות 

אף-על -פי-כן, לנו חברי הקיבוצים יש קול ייחודי, לא רק בעיני עצמנו. היותנו פריפריה משרתת בכל ימות השנה היא אמיתית ורבת משמעות. רק אנחנו יודעים להגדיר רעיונית וקיומית את השליחות שנטלנו על עצמנו בראשית המאה ה-20 ועדיין מקיימים אותה בדביקות. אך רק מחצית מהחברים שלנו מתרגמים את המשמעות הזאת להצבעה למפלגת העבודה. 

הפריפריה ברובה הגדול מצביעה לימין. מרבית הקולות לימין הקיצוני- סמוטריץ ובן-גביר יקבלו בבאר-שבע, בשדרות, נתיבות, קריית שמונה, חצור, שלומי, מגדל העמק ועוד. זאת פריפריה שמופלת לרעה כבר עשרות שנים על ידי ממשלות הימין בכל תחומי החיים: חינוך ותרבות, בריאות, תחבורה, תעסוקה ועוד. 

הם לא ישנו את הצבעתם, הסיפורים על אחד בעיר ושניים בכפר שמשנים את הצבעתם, לא יביאו את הישועה. לצערי, גם הערבים, שיש להם אפשרות להטות את תוצאות הבחירות, לא מתכוונים לעשות זאת. 

ובכל זאת בדהירתנו לבחירות, לא כגוש אלא כמפלגה עצמונית, אנחנו צריכים לבא אל הציבור בארבע אמיתות מנוסחות היטב: מאבק למען החקלאות והחקלאים, מאבק למען הפריפריה, הענקת ביטחון קיומי בתחום הכלכלי והאישי וחתירה מתמדת לשלום. לא נאבד אף קול של אנשי ימין, כי הם לא מצביעים עבורנו. ראוי שאנשים שלנו יהיו במטה ההסברה ובתוך הקונכייה של הצוות האסטרטגי, לעיתים חשיבה מחוץ למסגרת יכולה לשנות מציאות אפלולית. 

לצרף דמות כלכלית וביטחונית לרשימה לכנסת 

אם לא אמרתי די כדי לעורר ויכוח אוסיף ואומר: בעשרה ימים שנותרו צריך לעשות מאמץ להביא דמות כלכלית וביטחונית לרשימה לכנסת. זה לא יחולל פלאים, אבל יעורר הרבה התייחסות לשאלה כמה אנחנו יכולים להיות מעצבי דרך לגורלה של המדינה. וקולות רבים לא ינדדו לכחול לבן ויש עתיד, אלא יישארו בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן