יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 08 01 102415

"פשוט משקרים במצח נחושה לציבור"

3 דק' קריאה

שיתוף:

דוברי המשטרה טוענים, שמפגינים בקפלן פצעו שוטרים, אבל לא הציגו שום תיעוד שיתמוך בטענתם. אלימות מתועדת של שוטרים נגד מפגינים ישנה בשפע

הפתעה רבתי: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע שהוא מגבה את מפקד יס"מ תל אביב, הקצין המצטיין סנ"צ יאיר חנונה. מעניק לו גיבוי מוחלט. זה אותו חנונה, שתמונה מחויכת שלו מההפגנה בקפלן, כשאגרופו מונף מול פיו המדמם של הנער אמיתי עבודי, הגיעה השבוע לכל בית בישראל ופורסמה גם בלא מעט דיווחים בחו"ל. 

בן גביר צייץ: "מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות והגן על חבריו השוטרים שנפגעו ונפצעו על ידי פורעי חוק. אני מגבה את הקצין יאיר חנונה המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום". 

חנונה אכן פעל בנחישות. על פי הגרסה של הנער והוריו, היו לנחישות הזו שני מרכיבים – אגרוף בפניו של אמיתי והבטחה חגיגית: "אני אאנוס את אמא שלך". הראשון בוצע, השני נגנז כנראה בתוקף הנסיבות. 

נורא סקרן לדעת, איך היה השר בן גביר מגיב, אילו תמונת האגרוף של חנונה לא הייתה עם נער צפונבון שמאלן אנרכיסט, אלא עם נער גבעות שנעצר אחרי שנחשד בהצתת מכונית בכפר פלסטיני (אף פעם אין עצורים). יש בי תחושה עמומה שהתגובה של בן גביר במקרה כזה הייתה לגמרי אחרת.  

הם עדיין פורקים את המצלמות? 

כל השבוע המתנתי בסבלנות, שהמחלקה לפריקת מצלמות במשטרה תסיים את עבודתה, ותשחרר סרטונים מההפגנה, שיוכיחו את טענת המשטרה, שהמפגינים העלו את רמת האלימות, תקפו ופצעו שוטרים. לא זכיתי לראות אפילו סרטון אחד כזה. כנראה שמלאכת הפריקה עודנה נמשכת. העיתונאי אורי משגב מ"הארץ" בדק וכתב: "מיליציית הדיקטטור. עדכון מהשטח. במיון של בית החולים איכילוב עדיין מתקשים להתאושש מהלילה הטראומטי של החקיקה (בין שני לשלישי). מצד אחד: עשרות מפגינים צעירים פצועים, חבולים, חלקם עם פגיעות קשות. מצד שני: ארבעה שוטרים שהגיעו להתלונן על פציעות שלא היו ולא נבראו. אחד טען שקיבל מכה ברגל ושבר את הזרת – שוחרר כלעומת שבא. שני טען שקיבל אגרוף לפנים – הובהר לו שאין שום סימן של אודם או המטומה (כלומר אין כל חבלה). שלישי ורביעי טענו לכאבים בכף הרגל, ללא כל ממצאים. הארבעה שבו ודקלמו את המנטרה שנפצעו מידי מפגינים. מפקדי המשטרה שהתראיינו אתמול ודובר המשטרה אלי לוי (שאני פשוט מתקשה להאמין שהיה עיתונאי בתפקידו הקודם), פשוט משקרים במצח נחושה לציבור, וכלי התקשורת מהדהדים אותם; האלימות הייתה ונשארה חד-כיוונית, והיא עלתה כמה וכמה מדרגות, לשביעות רצונו של שר הפיתות הטרוריסט המורשע שהם משרתים כמו עבדים נרצעים. בושה". 

אתה לא רוצה שיימינג? אל תהיה אלים! 

יכול להיות ששוטרים נפצעו בהפגנה. זה לא בהכרח תוצאה של אלימות שהופעלה כלפיהם, ישנה גם אופציה של פציעה כתוצאה מאלימות שהם הפעילו כלפי אחרים. למשל, כששוטרים מפילים ארצה בכוח מפגין אחרי שעצרו אותו ואחד מהם נופל יחד אתו נפילה לא מוצלחת, זה יכול להסתיים ביד או רגל חבולים ואפילו שבר. כבר היו דברים מעולם. כדי להשתכנע שמפגינים תקפו שוטרים אנחנו צריכים לראות סרטונים שמוכיחים שכך קרה. סרטונים בכיוון ההפוך ראינו למכביר. 

נגד סנ"צ יאיר חנונה ישנן שתי תלונות נוספות על שימוש באלימות. צעיר בשם עומר גת, טען כי חנונה חנק אותו כמעט עד עילפון בהפגנה בחודש מרץ בת"א. אביו של גת אמר: "זה היה אירוע אלים ונוראי, הבן שלי כמעט איבד הכרה. השוטר הזה אלים בצורה קיצונית". תלונה נוספת היא של בחור בשם אורי שלטענתו בהפגנה בנתיבי איילון לפני כשלושה שבועות, שבר חנונה את אפו,  "לאחר שנעצר והוטח ברצפה". מח"ש אישרה שהיא חוקרת. אבל השר בן גביר הודיע שהוא "מגבה את הקצין יאיר חנונה המסור", מסור למה?  

כולם מצלמים היום, ומבחינת המשטרה זה אסון. כשהכנסת תחזור מפגרת הקיץ, אוקטובר הקרוב, צריך, בדומה לצנזורה הצבאית, לחוקק  את חוק הצנזורה המשטרתית. "כל המפרסם תיעוד מפעילות של שוטרים, גלויים או סמויים, מבלי שהפרסום קיבל את אישור הצנזורה המשטרתית,  מבצע עבירה פלילית וצפוי למאסר וקנס כספי בהתאם להוראות החוק". 

דובר המשטרה, אלי לוי, "זכה" השבוע, לראשונה בחייו, שיכנו אותו "שקרן" בשידור חי. "אתה שליח ציבור, למה אתה משקר"? שאל אותו חיים לוינסון בריאיון ברדיו fm 103. לוי האשים את המפגינים בגרימת נזקים לתשתיות במיליוני שקלים, ולוינסון טען שזה מספר מצוץ מהאצבע. "אתה שקרן אין לך שום ביסוס לנתון… סתם זרקת את המספר כי זה נשמע לך הגיוני באותו רגע כחלק מהקמפיין שלכם נגד המפגינים". קמפיין נגד המפגינים, תמה לוי, אנחנו? 

גם תת ניצב חיים בובליל, מפקד מרחב איילון. הגיע לטלוויזיה. "מהבוקר אני רואה מאות סרטונים של מפגינים שתוקפים שוטרים, יורים אמל"ח בהפגנה", אמר בובליל, "זה מקנה לי סמכות לשימוש באמצעים. יכולתי לסיים את זה ב-10 דקות אתמול." מאות סרטונים? ממש? כמו הנזק במיליוני שקלים? בכוח קפלון הגיבו: "במקום להתנצל על אלימות חסרת מעצורים, יושב קצין בכיר באולפנים, מסית ומשקר במצח נחושה". 

בהפגנה במוצ"ש בקפלן, נשאו המפגינים תמונות של חמישה שוטרים שהוגדרו על ידם אלימים. השר לביטחון לאומי מיהר להוציא הודעת גינוי חריפה: "קמפיין השיימינג של המפגינים נגד השוטרים מזעזע". השיימינג הזה היה מיותר, אילו המשטרה הייתה מתייחסת בחומרה למעשי האלימות של השוטרים. כשהשוטרים הללו מקבלים גיבוי מלא ובן גביר מכנה אותם "גיבורים", זו הדרך של המפגינים להגיד: שוטר, אתה לא רוצה שיימינג? אל תהיה אלים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן