יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 06 27 142042

"צריך לעודד את הצעירים לקחת אחריות על מה שקורה באזור שלנו"

4 דק' קריאה

שיתוף:

אומר גיל לין (משמר העמק) המתמודד על ראשות מועצת מגידו, וכבר יש לו תוכניות עבודה המתבססות על דברים שלמד כמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית וכמנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית

*צילום תמונה ראשית: דודי מוסקוביץ

מאז שסיים את תפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, לפני כשנתיים, נשאל גיל לין (משמר העמק) מדי פעם האם הוא מתכוון להתמודד על תפקיד מזכ"ל התנועה אחרי ניר מאיר. לין לא דחה את האפשרות הזו על הסף. לפני כחודש לאחר שהתלבט עם עצמו, הודיע לין כי החליט להתמודד על ראשות המועצה האזורית מגידו שאליה משתייך קיבוצו. "האמת שהתלבטתי רבות", הוא אומר, "זו הייתה התפתחות טבעית להתמודד על ראשות התנועה, וגם באו אליי הרבה מאוד אנשים וביקשו ממני להתמודד כי הם חשבו שאני מתאים לתפקיד. אחרי התפקיד בתנועה יכולתי ללכת לכמה כיוונים: לכנסת, לראשות התנועה או לראשות המועצה האזורית. כששאלתי את עצמי איפה ההשפעה שלי יכולה להיות הכי גדולה, ובאיזה מקום אני יכול להביא את התועלת המשמעותית ביותר לנושאים שחשוב לי לקדם, הגעתי למסקנה שבתפקיד ראש מועצה אני יכול להשפיע על ההיקף הרחב ביותר של התחומים. נכוון שזה רק אזורי ולא ארצי, אבל האוכלוסייה שמבחינתי היא החשובה ביותר, אלו האנשים שאני גר איתם בקיבוץ שלי, בסביבה שבה אני חי ובכלל יישובי המועצה. אחרי שני תפקידים שמילאתי בתנועה הקיבוצית ובאיגוד התעשייה הקיבוצית, החלטתי לתעל את האנרגיות שלי לתפקיד ראש המועצה". 

למה לא לאפשר לראש המועצה איציק חולבסקי קדנציה שלישית, שבה יוכל לסיים מיזמים שאותם הוא מקדם? 

"איציק חולבסקי כבר נמצא 15 שנים במועצה האזורית, חמש שנים כגזבר המועצה ועשר שנים כראש המועצה. אני חושב שאחרי תקופה כל כך ארוכה, מה שלא עשית כנראה שכבר לא תעשה. אתה מתעייף, מאבד את האנרגיות, תקוע בצורת עבודה מסוימת, והעולם טס קדימה. אם אתה לא מתחדש כל הזמן ורץ קדימה, אתה בעצם הולך אחורה וזה מה שקורה אצלנו. אני חושב שאחרי שתי קדנציות בראשות המועצה וקדנציה בגזברות, צריך לשחרר ולהמשיך קדימה ואין שום מיזם שייפגע. להיפך, הדברים רק יקבלו תנופה ותזוזה קדימה".     

למה שלא תעודד בחירה של אישה מתוך השלוש שמתמודדות, כדי שלראשונה תהיה למגידו ראשת מועצה? 

"אני חושב שאני המועמד המתאים ביותר לתפקיד מבחינת הניסיון והקשרים שאני מביא איתי, צורת העבודה והחשיבה שלי, היכולת להכיל גם את העולם העסקי וגם את העולם החברתי, והניסיון שצברתי בעבודה ציבורית. אני חושב שאין אף מועמד אחר, כולל ראש המועצה המכהן, שמסוגל לעשות את מה שאני אעשה בראשות המועצה. עם זאת, שוויון מגדרי הוא מבחינתי נושא מאוד חשוב. בכל התפקידים שמילאתי קידמתי את הנושא הזה, ואפשר לפעול במועצה בצורה שוויונית ומשתפת. אגב, זה חל גם על צעירים וותיקים, ועל אנשים מכל העדות. הגיוון חשוב כשאתה נמצא בתפקידים ציבוריים".    

לשנות את תפיסת העבודה 

לין (58), חבר קיבוץ משמר העמק, נשוי לדבי, אבא לעפרי, עידן ונעם, מכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית. לפני כן, כיהן חמש שנים כמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ובעברו שימש מזכיר קיבוץ ומנכ"ל חברת תוכנה של קיבוצו. הוא מכהן בשורה ארוכה של דירקטוריונים במספר רב של ארגונים ציבוריים ופרטיים בהם מכללת אורנים, מכללת סמינר הקיבוצים, קרן חבצלת, ניר שיתופי, בית לוחמי הגטאות, להקת המחול הקיבוצית, בינ"ה – התנועה ליהדות חברתית, ישראל חופשית, השומר הצעיר ועוד. 

הנושא הראשון שהוא רוצה לשנות, הוא תפיסת העבודה של המועצה. "המועצה צריכה להיות מכוונת לתושב. היא צריכה להעמיד את התושבים במרכז, ולבנות את עצמה ברמה הארגונית כך שהיא תיתן שירותים טובים יותר לתושבים. היא צריכה להתפתח כלכלית, וכדי להתפתח היא צריכה לעשות פעולות מסוימות שלא עושים מספיק במועצה שלנו. היא צריכה לפתח אזורי תעשייה, לעודד תעסוקה מתקדמת בהייטק ובתעשיות אחרות ולקדם את התיירות. יש מגוון דברים שפשוט תקועים הרבה זמן ולא מתקדמים, ואני מתכוון לעשות אותם. בנוסף, אני רוצה לקדם כל מה שקשור בעידוד פעילות של צעירים במרחב. אחת הבעיות הקשות בקיבוצים ובמועצות, זו בעיית היכולת של הצעירים לחזור אליהם ולבנות בהם את ביתם. בעניין הזה צריך לפתוח חסמים ולאשר בנייה של בתים, פיתוח מקומות תעסוקה ופרנסה, ולעודד את הצעירים לקחת אחריות על מה שקורה באזור שלנו. עשיתי את זה בתנועה הקיבוצית עם הקמת אגף צעירים, עשיתי את זה במשמר העמק, וזה דבר שלא קורה באזור שלנו".    

הנושא השני שחשוב ללין, הוא התייחסות אחרת לגיל השלישי. "הגיל השלישי הוא כיום המשאב הכי פחות מנוצל, ולאנשים בגיל הזה יש עוד המון מה לתרום. המועצה יכולה להיות גורם משמעותי, בעידוד הפעילות שלהם בעסקים ועזרה שלהם בחינוך ובפרויקטים חברתיים. עשיתי את זה כחלק מהאחריות שהייתה לי באגף חברה של התנועה הקיבוצית. כל מה שאני מציין פה נכלל בתוכנית עבודה, שבניתי עם צוותים במשך כמה חודשים. אני מגיע מאוד מוכן לתפקיד ראש המועצה. בשביל לעשות תפקיד כזה אתה צריך ניסיון ציבורי, יכולת לעבוד מול גורמי המדינה ויכולת לפתוח דלתות במשרדים השונים. אני מכיר את המערכת הפוליטית, הרבה יותר מהמתמודדים האחרים. עם זאת, את התוכניות אני אבנה עם האנשים בשטח מתוך המועצה, ועם מומחים מכל התחומים שאני מתייעץ איתם. לדוגמה, בנושא החינוך שלא מקבל מענה מספיק טוב במועצה שלנו, אני מתייעץ עם מומחים מאורנים ומסמינר הקיבוצים, ומתכוון להסתייע בידע ובניסיון שלהם כדי לקדם את הנושא". 

גיל לין כתבה
גיל לין בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית. "יש מגוון דברים שפשוט תקועים הרבה זמן ולא מתקדמים, ואני
מתכוון לעשות אותם". צילום: שלומי מזרחי

יחסי שכנות 

איך אתה מתייחס להחלטה לספח שטחים של מגידו ליקנעם עילית? 

"לצערי המועצה הפסידה בבג"ץ, שחייב אותה להעביר שטחים ליקנעם עילית. עם זאת, אני חושב שכל מועצה אזורית צריכה לדעת לעבוד בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות והערים שמסביבה. יקנעם עילית היא עיר המחוז שלנו, ואנחנו צריכים לחזק את היחסים איתה ולא להילחם נגדה. משיחות עם המתמודדים לראשות העירייה, אני יודע בוודאות שאפשר לעשות את זה".  

בעניין שיפור היחסים עם השכנים, אני שואל את לין איך הוא מתייחס לעלייה לרגל מאום אל-פחם לבית הקברות של הכפר ל'גון, שתושביו לקחו חלק במתקפה על משמר העמק במלחמת העצמאות, וכיום נמצא על חלק משטחי הכפר קיבוץ מגידו. הוא עונה שזה כיום לא לעניין לבוא בטענות על גירוש תושבי הכפר. "מצד שני, הנושא הביטחוני והפשיעה החקלאית הוא נושא חשוב", הוא אומר, "וכדי לטפל בו צריך לשתף פעולה עם כל גורמי הביטחון. כבר נפגשתי עם אנשי צבא ומשטרה, ויש כבר הצעות להתמודדות עם המצב הביטחוני".  

איך אתה מתארגן לבחירות? 

יש לי צוותי עבודה בכל היישובים, והתגובות שאני מקבל הן מצוינות. אני מקבל רוח גבית חזקה מאוד מכל המקומות שבהם אני נפגש עם תושבים, גם מול ראש המועצה המכהן וגם מול המתמודדות האחרות. אני מרגיש שאני מגיע מאוד מוכן לתפקיד, וזאת גם התחושה שאני מקבל מתושבי המועצה. אני מתכוון ב-1 בנובמבר, יום אחרי הבחירות, להתחיל לעבוד ולבצע את כל הדברים שאנחנו מתכננים. אני לא מדבר באוויר. אני מדבר על תוכניות עבודה קיימות שמוכנות ליישום. התוכניות מתבססות על דברים שלמדתי בתנועה הקיבוצית ובאיגוד התעשייה הקיבוצית בכל רחבי הארץ. יש פתרונות טובים שראיתי במועצות אחרות, ופשוט צריך ללמוד מהן. לא צריך להמציא שום דבר". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן