יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 03 14 100505

צריך לשאול, מהיכן בא עיקר הכסף? 

3 דק' קריאה

שיתוף:

גורמים זרים מממנים את ההפגנות, אמר נתניהו בביקור ברומא * תמורת בצע כסף נותנים יהודים בתוכנו שירות לשונאי ישראל. הרב זמיר כהן מסביר מיהם נותני השירות הללו * אתר "זמן ישראל" פרסם תחקיר על "בצלמו"

מערכה כוללת לפירוק מדינת היהודים מבפנים 

בחלומותיהם הקודרים ביותר לא ציירו לעצמם נתניהו ואנשיו, את עוצמת המחאה שתתעורר מול ההפיכה המשטרית שהם מקדמים. את כמות האנשים האדירה שייצאו להפגין נגדה, את ההתמדה והעקשנות שיגלו המפגינים, את מגוון הקבוצות השונות שיחליטו לצאת ולמחות נגד התכנית. במשך שנים שוכנעו תומכיו של נתניהו, שמולם ניצב שמאל חלש, רופס, בתהליכים סופיים של היעלמות. והנה – הפתעה רבתי. המונים זועמים. לא שהמפגינים היום הם שמאל. הם שמאל ומרכז וגם ימין וימין דתי. מאות אלפי אזרחים מכל קצווי הקשת הפוליטית, הפגינו בסוף השבוע ברחבי הארץ. (בהפגנה בשבת האחרונה במודיעין מול ביתו של יריב לוין, השתתפה קבוצה לא קטנה של חובשי כיפות סרוגות, גברים ונשים, שאנשיה החזיקו שלטים: "דתיים, ציונים, דמוקרטים", "יהדות ודמוקרטיה בדיבור אחד", "למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך"). 

בחלומותיהם הקודרים ביותר לא ציירו לעצמם נתניהו ואנשיו, שכך תיראה המחאה מול ההפיכה המשטרית שהם מקדמים, ומכיוון שכך, צריך לספק הסברים לתופעה המשונה הזו. אז יש הסברים, והם נבנו ברוח הפייק-ניוז שהשתלטה עלינו: אנשים יוצאים להפגין לא משום שהם חשים שנשקפת סכנה אמיתית למדינת ישראל הדמוקרטית, הם יוצאים להפגין כי משלמים להם. הכנסה נוספת, פטורה ממס. מי משלם? מדינות וארגונים עתירי ממון, ששמו להם למטרה להביא לחיסולה של מדינת היהודים. 

איך אמר השבוע נתניהו במהלך ביקורו עתיר ההישגים ברומא: גורמים זרים מממנים את ההפגנות. "צריך לשאול מהיכן בא עיקר הכסף, מה זה החפ"ק, מי מממן ולמה". מיותר  לשאול, התשובה ברורה – הכסף מגיע מחו"ל, חלק ממאמץ כולל להחלשתנו.  

על מדינת ישראל מופעל "ניסיון מתוחכם וסבלני, של מדינות זרות, באמצעות ארגוני 'פרוקסי' ישראלים, להשתלטות עוינת על צה"ל ולהחלשת כוחו, כחלק מהמערכה הכוללת לפירוק מדינת היהודים מבפנים, תוך שיתוף פעולה רעיוני של גורמים מתוך מערכת הממשל והמשפט". כך כתב מנכ"ל ארגון "עד כאן", גלעד אך, בהקדמה לספר של פעילת הימין נוה דרומי "פרחים בקנה". אם קודם הושקעו המאמצים בהחלשת כוחו של צה"ל, (למשל – באמצעות צירוף נשים לחיילות הלוחמים), עכשיו מתרכזות המדינות הזרות במימון ועידוד תנועת המחאה.   

בשבת שרו בהפגנה במודיעין: (לפי – לכובע שלי): לביבי שלי שלושה אישומים/ שוחד, מרמה, הפרת אמונים/ לולא היו לו שלושה אישומים/ הוא לא היה משנה את החוקים.  

עד שתשוב החיטה להיות נקייה כבתחילה 

גם הרב  זמיר כהן שליט"א, משוכנע שיש ארגונים אנטישמיים בעולם ששמו להם למטרה להכחיד את ישראל, והם משלמים סכומי עתק ליהודים בתוכנו במגמה לפורר את עם ישראל. הדברים הללו מופיעים השבוע במאמר שפרסם הרב כהן בעלון "הידברות". ועוד כתב הרב בעניין זה: "הישראלי המצוי עומד משתאה, איך ייתכן שאנשים מתוכנו, מוכנים תמורת בצע כסף, לתת שירות לשונאי ישראל הללו?" 

הרב מציע גם הסבר לתופעה, לקוח מספר הזוהר. מאוד יתכן, שאלה מקרבנו שאחראים ל"דברי ההסתה השוטפים את המדינה", הם בעצם לא יהודים אמיתיים. הם צאצאי צאצאיהם של הערב רב, שנספחו אל עם ישראל בצאתו ממצרים, ככתוב "וגם ערב רב עלה אתם" (שמות, יב', לח'). הזוהר הקדוש מגלה, כי "ערבוב רע של עמלקים נפילים תערובת מכל האומות, יהיו בכל צד בגלות האחרונה, ……וכשייצאו ישראל מהגלות יהיו שבורים, עד שיתברר האוכל מתוך הפסולת, דהיינו קש הערב רב…  ואחרי שיהיו נקיים מהפסולת, יתקדשו לבית מקדש".  

עדיין לא הגענו לשלב הזה. עדיין מהלכים בקרבנו "אנשים מסוימים שהם מזרעם של האספסוף והערב רב". לכן, עלינו "לדבוק באהבה בדרך האבות, ולחנך את ילדינו להמשיך בדרך האמת, עד שתשוב החיטה להיות נקייה כבתחילה, בביאת הגואל במהרה בימינו".  

עלון "הידברות" בו פורסמו הדברים, מגדיר את עצמו כ"עלון שבועי לקירוב לבבות" (אספתי אותו אל חיקי ביום שישי בשוק ברמלה). ואכן, איך אפשר שלא לראות במאמר של הרב זמיר כהן, משהו אחר מאשר מסר מפייס שנועד כל כולו לקרב לבבות בעם ישראל?  

עלה הרהור במוחי, שכמי שיש לו ביקורת רבה על מה שקורה היום במדינה ואינו מהסס להעלות אותה על הכתב ולבטא אותה בהפגנות בהן אני נוטל חלק בימים אלה, יתכן שגם אני אינני אלא צאצא של אותו ערב רב, סוג של קש  מעורבב בגרעיני החיטה, שעם ישראל מצפה להתנקות ממנו כדי שמשיח יוכל להגיע?   

ישנה גם אפשרות יותר ידידותית שהרב מציע – אני לא צאצא ישיר של הערב רב, אני יהודי תמים, שנפל קורבן להסתה שמנהלים נגד מדינת ישראל אנשים מזרע האספסוף, הסתה שהפכה אצלי את החושך לאור ואת האור לחושך. אם כך, יש לי עדיין תקווה. אולי יגיע היום שאתפכח.  

"בצלמו", עכשיו התחקיר 

בגיליון זה של "זמן קיבוץ", מתפרסמת תגובתו של שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", לקטע ב"עבר שבוע" שהתייחס לארגון (דצמבר 2022). בצירוף מקרים משעשע, פורסם בחמישי האחרון באתר "זמן ישראל" תחקיר מקיף על "בצלמו" ומנכ"לו. למעוניינים – חפשו בגוגל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן