יבול שיא
הרפת והחלב
אילן גזית 2

קיבוץ נצר סירני דורש דיון על היחסים עם תנועות הנוער

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

בעקבות תקרית החולצות הכחולות במועצת התנועה, קיבוץ נצר סירני דורש דיון על היחסים עם תנועות הנוער

היחסים עם תנועות הנוער, אחרי פרסום מכתבו של אילן גזית מנערן, מזכ"ל תנועת המחנות העולים, על ניסיון למנוע את כניסתו למועצת התנועה הקיבוצית האחרונה שאישרה את בחירתו של ניר מאיר לקדנציה נוספת,  משום שלבש חלוצה כחולה, פנה קיבוץ נצר סירני וביקש לקיים במועצה הקרובה דיון בנושא היחסים עם תנועות הנוער.

כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר, טען אילן גזית, שהוא הגיע למועצה ומאבטח מנע את כניסתו  לאולם בו התקיימה המועצה רק משום שלבש חולצה כחולה. לטענתו שכר מטה התנועה הקיבוצית  צוות אבטחה שימנע מצעירים לובשי חולצות כחולות להגיע לאזור בו התקיימה המועצה, כנראה מחשש להפגנת מחאה במהלך הדיונים. ( לאחר בירור הורשה גזית להיכנס ומנכ"לית התנועה אף התנצלה בפניו על התקרית).

המכתב עליו חתומה הנהלת  קיבוץ נצר סירני, נוסח כך: "ראשית ברצוננו להביע זעזוע  לאחר שהובא לידיעתנו, כי בכניסה למועצה עמדו מאבטחים ולא נתנו להיכנס לאנשים עם חולצות כחולות. דבר זה מצטרף לרצף של אירועים שאנו מזהים כהליכים מסוכנים המביישים אותנו כתנועה.

"כולנו תקווה כי מזכירות התנועה, תדע לנהוג באחריות בכדי לייצר אחדות ולהכיל את כל הגורמים הקשורים לתנועה הקיבוצית, בדרך של הידברות והסכמות רחבות, ולא תנהג כפי שהיא נוהגת בימים האחרונים. הרינו לבקש כי מזכירות התנועה תביא למועצה הקרובה את נושא תנועות הנוער  והשתתפות הקיבוצים העירוניים וחברי תנועות הנוער בנעשה בתנועה. כמו כן חשוב לנו לקרוא בהזדמנות זו לבעלי תפקידים  בעבר ובהווה, וחברים שמרגישים שהתנועה הקיבוצית חשובה להם, להתגייס למטרה זו".

נצר סירני הוא הקיבוץ  בו חבר ליאור שמחה, מי שהתמודד על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית מול ניר מאיר ולא זכה. ליאור  שמחה משמש יו"ר הקיבוץ בשש השנים האחרונות. גם קיבוץ גבעת השלושה שלח לניר מאיר מכתב בו הוא מבקש להעלות לדיון במועצת התנועה הקרובה  את נושא השתתפות חברי הקיבוצים העירוניים במועצה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן