יבול שיא
הרפת והחלב
קיבוצי הנגב המערבי

מטה התנועה הקיבוצית הגיע לחבק את קיבוצי הנגב המערבי

2 דק' קריאה

שיתוף:

ימי שני בתנועה הקיבוצית מוקדשים, בדרך כלל, לסיור מטה בקיבוצים השונים בכל הארץ. עם שוך הרקטות וחזרת הקהילות הקיבוציות בנגב המערבי לבתיהן, הגיעו אנשי התנועה לקיבוצים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ואשכול לביקור שכולו הבעת הערכה

בשגרה כמו בחירום, מטה התנועה נמצא בשטח הקיבוצי כל הזמן. ביום שני, מספר ימים לאחר שהפסקת האש בעקבות מבצע "שומר החומות" נכנסה לתוקף, הגיע מטה התנועה הקיבוצית לביקור מיוחד בקיבוצי הנגב המערבי.

מטרת הביקור הייתה להביע הערכה עמוקה לקהילות הקיבוציות בנגב המערבי שפעם נוספת נאלצו להתמודד עם סבב לחימה, ירי רקטות בלתי פוסק ויציאה של חלקים גדולים מהקהילה להתרעננות והפוגה במהלך המבצע.

על מנת שלא להעיק על הקיבוצים אשר צריכים לחזור לשגרה, להעריך את הנזקים, לשקם את ההריסות ולהחזיר את החיים למסלולם, התחלקו אנשי התנועה לארבע קבוצות קטנות שביקרו כל אחת במספר קיבוצים לזמן קצר ונפגשו עם ההנהגות. כל קיבוץ קיבל שי צנוע מאנשי התנועה. 

לאורך כל ימי המבצע גילו הקיבוצים בארץ ערבות הדדית יוצאת דופן ומעוררת גאווה, כאשר עשרות קיבוצים בצפון, במזרח, במרכז הארץ ובערבה אירחו אלפי חברים, ילדים ותושבים מאזור הלחימה בדרום בצורה יוצאת מהכלל ומרגשת.

בחלק מהמקרים התבצע ה"שידוך" בעזרת התנועה הקיבוצית והמועצות האזוריות, ובחלק באופן ישיר בין הקיבוצים או על פי מה שכבר התבצע בעבר. אנשי התנועה זכו לשמוע מהנהגות הקיבוצים בנגב המערבי על הערכתם הרבה ותודתם לקיבוצים המארחים, וגם על מה שעבר עליהם בימי המבצע ומה שצפוי מעתה עם החזרה לשגרה.

לאורך ימי הלחימה תפקדו רכזות האזורים מטעם התנועה הקיבוצית בצורה יוצאת דופן כשהן עוזרות להציף ולתאם בין צרכי הקהילות, למועצות האזוריות ולתנועה, תוך כדי דאגה למשפחותיהן שנמצאות בטווח האש. הן עשו זאת יחד עם יתר פעילי ופעילות התנועה שפעלו במוקד החירום המיוחד, וסייעו ככל יכולתם לתושבים הרבים שנשארו בקיבוצים תחת אש לאורך ימי הלחימה. 

דנה אדלהייט (ניצנים), רכזת האזור של קיבוצי חוף אשקלון, סיכמה: "שמחתי להכיר מקרוב את היערכות התנועה גם בזמני חירום. להיות במרכז העשייה בימים כאלו מדגיש ומעצים את משמעות הערבות ההדדית בין הקיבוצים, את יכולת הארגון לנהל באופן מקצועי אירוע כה מורכב שמתייחס למכלול ההיבטים.

ראשית, הפינוי – היערכות והתגייסות מדהימה של כל קיבוצי המרכז והצפון תחת הארגון התנועתי. החינוך, הרווחה, פתרונות לקשישים ובעלי צרכים מיוחדים, מענים ייחודיים של פתרונות פיזיים, ארגונים ונפשיים.

למרות שפינוי האוכלוסייה מתבצע מול המועצות האזוריות, יש לנו זכות גדולה להוות גב נוסף עבור תושבי הנגב המערבי ובכלל. אנחנו שם תוך כדי וגם אחרי, לסייע בכל הנדרש. במבצע זה נכנסו לתוך טווח הרקטות כמעט כל קיבוצי משקי דרום, שעד כה לא היו בקו האש. התמיכה, הסיוע והלמידה ההדדית יסייעו לקהילות בהמשך הדרך להיערך נכון ולחזק את החוסן בקרב הקהילות".

אורית בראון (כפר עזה), רכזת האזור של קיבוצי שער הנגב ואשכול, ליוותה את הביקור ואמרה: עכשיו, לאחר שאחרוני המתפנים חזרו הביתה, אני מתפנה לחשוב ולראות את החלק הטוב בכל מה שהיה לנו ב- 11 הימים האחרונים.

כמו בכל המצבים הקשים שחווינו בעבר, גם הפעם התגלינו במלוא יופינו. פה, בנגב המערבי, עבדנו ללא לאות סביב השעון יחד עם צוותי החירום במועצות ובקיבוצים, כדי לתת את מירב הפתרונות הטובים ביותר שאנחנו, כתנועה, יכולים לתת לתושבי האזור.

עבדתי לצד צוותים מסורים ואכפתיים, אשר ידעו להתמודד עם הלחץ החיצוני והפנימי, בסבלנות ובגבורה. תזמורת מתואמת עם מנגינה מרגיעה. נפעמתי מהמסירות וההשקעה, בכל משפחה, רווק, כלב ותוכי. יחד עם קיבוצים רבים במרכז ובצפון, הפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי. 

זו הבחירה שלי – לראות את הטוב".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בתום הביקור: "הגענו כדי לחזק את קיבוצי האזור לאחר עוד סבב לחימה, אחד מיני רבים לצערנו. כמו בפעמים קודמות, קיבוצי הנגב המערבי תפקדו בצורה יוצאת דופן ומעוררת הערכה, כמו גם הקיבוצים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן