יבול שיא
הרפת והחלב
פלמנקו

רוקדים בתשוקה ובכאב

2 דק' קריאה

שיתוף:

מופע הבכורה ומסע ההופעות של להקת הפלמנקו של קרן ואבנר פסח מרמת רחל נעצרו עם פרוץ המלחמה. עכשיו הם חוזרים לבמה ומתחברים מחדש לחיים

מופע הבכורה של להקת הפלמנקו "רמנגאר"- "דארבאר" (שפירושו שבח) היה אמור לעלות בבכורה חגיגית מספר ימים לאחר 7 באוקטובר. עם פרוץ המלחמה, נעצר הפרויקט וכמו כל תושבי המדינה, נעצרו גם חייהם של מנהלי הלהקה קרן ואבנר פסח.
קרן ואבנר גרים בקיבוץ רמת רחל עם שלושת ילדיהם. ב-2006 פתחו את בית הספר הגבוה לפלמנקו בישראל ויצרו את להקת רמנגאר. לאורך שנות פעילותם העלו מספר מופעים והופיעו על במות באירופה ובפסטיבלים נחשבים, בארץ ובחו"ל. ״במשך כל התקופה הראשונה של המלחמה, לא היה לאף אחד חשק לרקוד" אומרים קרן ואבנר פסח, שבנם ירדן הוא חברו הטוב של אופיר אנגל שנחטף מבארי וסבו ג'וחא אנגל צלם הבית של הלהקה. "השארנו את הפלמנקו מאחור, עצרנו הכול והקדשנו את כל פעילותינו למאבק להחזרת החטופים. הפניקה הייתה נוראית בקיבוצנו, רמת רחל, שממוקם בסמוך לכפר צור באהר, הידוע כמוקד לפעילות של החמאס. חברי הקיבוץ לא יצאו מהבתים ואנחנו, כמשפחה ללא ממ"ד, עברנו ימים של פחד".
בעקבות חרדה גדולה של בתם הקטנה, טסה המשפחה לספרד "שם אירחו איתנו ה'משפחה השנייה שלנו', משפחת הצוענים המפורסמת 'לוס פרוקוס'. לאחר שבועיים, ולאור בקשתו של בננו ירדן, שרצה לחזור ולהצטרף למאבק לשחרור חברו אופיר, חזרנו ארצה״.
הטראומה הייתה גדולה והפרויקט נראה רחוק מתמיד. לאחר שלושה חודשים מפרוץ המלחמה, הבינו כי דווקא היצירה החדשה DARRABAR נהייתה עוד יותר רלוונטית, להם כאומנים וגם לקהל הישראלי. "המופע נוצר מתוך הרצון העז שלנו לצאת למסע יחד עם להקתנו, במטרה למצוא את הדברים והמרכיבים שעושים לנו טוב, כאומנים וכבני אדם. הבנו כי עלינו לתת ביטוי ליצרים ולתשוקה, עלינו לבנות לעצמנו גם חוויות של נועם ושחרור״.
המופע מתחיל עם האומנית האורחת, דגה פדר בשירת קינה ייחודית לצלילי גיטרת הפלמנקו. "המופע נותן ביטוי לתשוקה וכאב ולאט לאט מוביל לבחירות שלנו, לתובנות שלנו, שלמעשה מובילות אותנו למוזיקה עם הרמוניות חיוביות שמאפשרות לנו בסופו של דבר, לקבל רגע נחת של שמחה גדולה וחיבור מחדש לחיים״.
הרכב הפלמנקו כולל שש רקדניות, חמישה זמרים, שני נגני גיטרה, ופלמריסט (זה שמוחא כפיים ונותן קצב לזמרים). האומנים בהרכב בוגרי האקדמיות הגבוהות לפלמנקו בספרד.
״עכשיו, יותר מתמיד, משהו קורא לנו לאסוף את עצמנו חזרה ואין דבר שיוכל לעשות זאת טוב יותר בשבילנו, כמו הגוף שלנו ושלל תחושותיו״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן