יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 05 16 114502

שיר כאב

3 דק' קריאה

שיתוף:

אורי רונן מאור הנר ולהקתו הפולק סטונרס בשיר שנכתב ממשבר אישי וקיבל משמעות חדשה בעקבות אירועי 7 באוקטובר

In my wildest dreams
I never imagined That I׳ll be the one
that stands
Children are running,
Mothers are hiding
And I׳m just sleeping
in bed
My right hand is paralyzed
My mind is alive
Oh oh oh
Am I giving up?
Oh oh oh I think I׳m burning out,
I׳m burning out,
I׳m burning out

שיר על משבר
את מילות השיר, כמו את המנגינה, כתב אורי רונן (36) תושב אור הנר בשש השנים האחרונות. הוא נולד במרכז ואל הנגב המערבי הגיע בזמן לימודיו במכללת ספיר (תואר בתרבות, יצירה והפקה) אז התגורר בשדרות. "התאהבתי באזור" הוא אומר, "באנשים, בתחושת הרוגע. תוך כדי הלימודים גם הקמתי להקה – אורי רונן והפולק סטונרס, ורציתי שנישאר קרובים".
הלהקה מהעוטף הוקמה ב-2016 במכללת ספיר. המוזיקה מאופיינת בסאונד משוחרר ונעים ולדברי אורי היא משקפת את סביבת חייהם בצפון הנגב המערבי. "איך אמר ראש המועצה שנרצח אופיר ליבשטיין? 95 אחוז מהזמן זה גן עדן פה". שיריו של אורי עוסקים בחייו, באהובותיו, ובחוויות שצבר בארץ ובעולם כשטייל עם תרמיל, גיטרה ומפוחית.
ספר על השיר. הוא נכתב בעקבות 7 באוקטובר?
״השיר בעצמו הוא מסע. כתבתי אותו לפני שש שנים, הייתי במשבר עם עצמי וחשבתי שהלהקה תתפרק. איכשהו הדברים הסתדרו, הלהקה לא התפרקה והקלטנו אלבום ב-2019. השיר אז לא הרגיש נכון, זה שיר על כאב ומשבר והייתה תקופה טובה. שמתי אותו בצד ובתקופות קשות הייתי חוזר אליו, משנה קצת. אחרי מה שקרה ב-7 באוקטובר הרגשתי שזה הזמן לחזור אליו. חלק מהמילים שונו, שוכתבו, שיניתי חלקים בעקבות האסון שקרה וגם המפיק, סאן טיילור, שעבדתי איתו על השיר, עיבד אותו בצורה רגישה והוסיף את השורה שאני שר I׳m burning. זה שיר על משבר, גם אישי וגם ברמה הלאומית".
אי אפשר להימנע מהשאלה, איפה היית ב-7 באוקטובר?
"ב-6 באוקטובר הייתי באור הנר ואימא שלי התעקשה שאבוא הביתה לבת חן. אחרי הצוהריים נכנעתי ויצאתי מהקיבוץ בשישי לפנות ערב. בשבת 7 באוקטובר ישנתי במיטה בבית של ההורים. קמתי אחרי כמה שעות לפרץ של הודעות ורק אז הבנתי מה קורה. אור הנר הוא בעצם קו שני, לא ממש על הגדר, לכיתת הכוננות היה זמן להתכונן. הם חברו לכיתת הכוננות של קיבוץ ארז וכך הצילו את שני הקיבוצים".
ובכל זאת, לקיבוץ אי אפשר היה לחזור.
"הייתי אצל ההורים ובהמשך במלון בטבריה אליו פונתה קהילת אור הנר. כשהמצב נמשך התפניתי לדירה בתל אביב. הגעתי לקיבוץ אחרי חודש וקצת כי דאגתי לחתולים. יש לי שם שלושה חתולים שאימצתי בתקופת הקורונה. הגעתי והכול היה מאוד סוריאליסטי, הסוכה עוד עמדה, בגדים על חבל הכביסה וברקע פיצוצים וחיילים".
ועוד שאלה שאי אפשר להימנע ממנה, תחזור לאור הנר?
"אני יודע שאני רוצה לחזור מתישהו אבל לא כרגע. לא כל עוד יש מלחמה, לא כל עוד אין תקווה שהממשלה שאחראית לאסון תדע לצאת מהאסון הזה. אני רוצה לחזור לאזור הדרום ולבנות שם בית אבל רק כשאדע שזה מקום טוב שנעים לחיות בו. תמיד ארגיש שאני חלק מהעוטף. לא משנה איפה אהיה ואגור, תמיד אהיה חלק מתושבי העוטף, החיים והמתים, ומהחבל הארץ הכל כך מושלם הזה".
החיים שלפני, החיים שאחרי
בקליפ שמלווה את השיר משולבים קטעים מחזרות והופעות של הלהקה "מהחיים הנורמטיביים בעוטף וגם צילומים שצילמנו אחרי 7 באוקטובר במקומות של החיים שלי – הקיבוץ, מכללת ספיר וגם בגלריה בקיבוץ בארי שם עשיתי מספר הופעות. הגלריה נשרפה במתקפת הטרור וצילמנו גם על חורבותיה".
סגנון השירים שאורי הכותב והמלחין שלהם הוא קאנטרי-פולק ויחד עם הלהקה הוא עושה להם עיבודים. כל השירים הם באנגלית ובקרוב יצא שיר ראשון בעברית, עיבוד של פוסט שכתב אורי שיקרא "חלונות פתוחים", "אור אדרי לקחה טקסטים שלי שנכתבו בפוסט אחרי 7 באוקטובר והיא זו שתשיר".

אורי רונן והפולק סטונרס, חברי הלהקה שגיא גולן, רותם לוי, יעל מאייר, ליאורה לנדזבאום ומתי אוליאל, כולם מהדרום. המפיק סאן טיילור, בלייבל ביטס אנד סאנס 

את השיר Burning Out אפשר לשמוע כבר מה-8 במאי בערוצי המדיה השונים "והכי חשוב – יש הופעת השקה לשיר שיוצאת ביום הולדת שלי ב-18.5, בתל אביב במועדון המרץ 2".  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן