יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 05 23 105409

שלוש כתובות אש

3 דק' קריאה

שיתוף:

מפקד אש ליום העצמאות, לא כמו בשנים קודמות • הצעדה למען יישוב חבל עזה • יש סגירה עם גלנט • זה לא דו"צ

את כולם, עכשיו!
בין כל כתובות האש שמאירות את מפקד האש המסורתי שנערך בקיבוץ נחשון מדי שנה בערב יום העצמאות, בלטו השנה שלוש שלא היו בו בעבר: כתובת אש גדולה: "מחכים לכם", כתובת אש בצורת הסיכה להשבת החטופים, האות עין הפוכה, ועוד אחת: NOVA. הדרישה להשבת החטופים הייתה חלק מרכזי בפקודת היום שהוקראה במפקד.
שלוש כתובות אש, בפעם הראשונה ב-74 שנות נחשון, וגם בפעם האחרונה. לא ייתכן אחרת.
חוזרים לעזה. עכשיו!
הצעדה שקיים הימין המתנחלי ביום העצמאות, לחידוש ההתיישבות היהודית ברצועת עזה, תיזכר בעיקר בשל תמונת הצועדים בעיר שדרות, משתטחים על הקרקע בעקבות ירי של רקטות מעזה לכיוון העיר. חמש רקטות נורו לעבר שדרות, איבים וניר עם, שלוש יורטו, שתיים נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.
כמה השתתפו בצעדה, שמארגניה השקיעו מאמצי שיווק ניכרים לקראתה? הדיווח ב-Ynet: ״האזעקה בשדרות התרחשה במהלך צעדה בעיר, למען חידוש ההתנחלויות ברצועת עזה, ומאות הצועדים שנשאו דגלי ישראל נראו משתטחים על הקרקע". דיווח מקביל בערוץ 7: "עשרות אלפי אזרחים, גברים ונשים, זקנים נערים וטף, משתתפים בשעה זו בצעדת עזה, הקוראת לממשלת ישראל לשוב ולהתיישב בחבל עזה". נתפשר על אלפים.
מארגני הצעדה, רוב משתתפיה וגם הדוברים, היו חובשי כיפות סרוגות (או שביסים). לכל הנואמים היה אותו המסר – הארץ כולה שלנו, צריך לחדש ברצועת עזה את ההתיישבות, רק התיישבות מביאה ביטחון. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר סיים כך: "שני דברים שחייבים לעשות: אחד – חוזרים לעזה עכשיו! חוזרים הביתה! חוזרים לארצנו הקדושה! ושניים – עידוד הגירה. לעודד עזיבה מרצון של התושבים בעזה. זה מוסרי! זה רציונלי! זה נכון! זאת האמת! זאת התורה וזאת הדרך היחידה! וכן, זה גם הומניטרי״.
גם לקיבוצי העוטף היה נציג שנשא דברים: רבש"ץ קיבוץ נירים, דניאל מאיר: "צריך להתייחס לעזה כמו לרמת הגולן, כבושה ומיושבת. זה יביא שקט אזורי״.
״היום כולם מבינים שבלי התיישבות אין ביטחון", הסבירה ח"כ לימור סון הר מלך, "בלי מפעל ההתיישבות לא נוכל להבטיח את הקיום שלנו כאן". כנראה שלא כולם מבינים. למשל שר הביטחון יואב גלנט, שיום לאחר הצעדה הטיל את הפצצה – לא ממשל צבאי בעזה, בטח לא התיישבות. זו גם עמדת גופי הביטחון השונים.
אם רק התיישבות מביאה ביטחון, איך יושג ביטחון ליישובי הצפון שיאפשר את חזרת המפונים? כיבוש דרום לבנון והתיישבות? שתתבצע אחרי ההתיישבות ברצועת עזה? ביחד עם ההתיישבות בעזה? מה הצעד הבא – היכונו לצעדת מטולה?
עוד תיאוריית קונספירציה
ינון מגל, שהיה בין משווקי הצעדה בשדרות וכתב: "ביום העצמאות כל עם ישראל מגיע לצעדת עזה בדרישה ליישב מחדש את כל חבל עזה", קיבל קשה את ההצהרה של גלנט. כבר בסיבוב הקודם שבו פיטר נתניהו את גלנט וחזר בו, מרץ 2023, עודד מגל את רוה"מ לעשות מעשה. "אני שומע ששוקלים לפטר את גלנט – טוב מאוד". אחרי ההצהרה האחרונה של שר הביטחון, על אחת כמה וכמה. מגל מרבה לצייץ בטוויטר והוא משבץ בו ז'אנר מיוחד – פרסום מכתבים אנונימיים שנשלחים אליו על ידי כל מיני.
ההצהרה של גלנט הביאה אותו לשבץ השבוע גל של מכתבים כאלה, בעיקר של חיילים, כולם כמובן מביעים שאט נפש מהעמדה של שר הביטחון. הבעיה עם מכתבים אנונימיים היא שהם אנונימיים. או שקיימים באמת מי ששלחו אותם וביקשו לפרסם בעילום שם, או שאין מישהם כאלה והכותב הוא ינון מגל בעצמו, שמעדיף להסתתר מאחורי שולחים נעלמים. קרוב לוודאי שזה גם וגם.
חלק מהמכתבים האנונימיים מאיימים בסרבנות בצבא, אם עמדתו של גלנט תתקבל. סרבנות מימין מותרת. למשל: "שלום אחי. אחרי נאום שר הביטחון אני שואל את עצמי מה אני עושה במילואים מ-8 באוקטובר אם יש לי שר ביטחון כזה? מה אני עושה לא בסדר? שוקל את המשך שירותי במילואים". ויש זה: "שלום ינון. מתברר שאני והצוות שלי צריכים להיות מגש הכסף לרש"פ שיבואו לשחוט אותנו שוב בעתיד. אנחנו לא מוכנים לעזוב את החיים מאחור, אם לא בשביל ניצחון, השמדה, הכרעה של האויב עד תום. היום השתחררנו במחאה כל צוות הטנק, אחרי יותר מ-100 ימי מילואים״.
הופיע גם הסבר, אנונימי כמובן, מדוע גלנט הצהיר את מה שהצהיר. "היי אחי. נפגשתי לאחרונה עם איזה גנרל מוכר בדימוס, והוא הסביר לי, שיש סגירה עם גלנט, שהוא מפיל את ביבי ומקבל מהם ראשות ממשלה לחצי שנה עד בחירות. הייתי בטוח שהוא מחנטרש, טעיתי. אגב, מה שהכי דפוק זה שמאחורי הגב הם בזים לו. מחזיקים ממנו אהבל״.
והרי לכם תיאוריית קונספירציה חדשה:
גנץ ולפיד סגרו עם גלנט, שאם הוא מפיל את נתניהו, הוא יהיה ראש ממשלה לחצי שנה עד הבחירות. לכן באה ההצהרה שלו. לא טובת המדינה וביטחונה נגד עיני גלנט, רק קידומו האישי. ואל תגידו שזה מה שינון מגל טוען. מישהו שנפגש עם גנרל מוכר בדימוס, שמע על כך מהגנרל ושלח למגל כדי שגם הציבור יידע. מה רציתם, שהוא לא יפרסם?
זה רק צד אחד שיורה
תפסיקו להגיד ירי דו-צדדי. זה לא ירי דו-צדדי. זה צד אחד שלנו שיורה על צד שני שאינו יורה. במקרה האחרון בג'באליה, חמשת הצנחנים נהרגו מירי פגזים של שני טנקים. הצנחנים לא ירו. דו-צדדי מאפשר לרכך את ההסבר לאירוע – שני הצדדים טעו וירו אחד על השני. זה לא המקרה. גם במקרה הקודם בתחילת החודש, נהרגו ברצועה שני חיילי מילואים, מירי טנק שזיהה אותם כאויב. דו"צ זה לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן