יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 01 17 110520

שקרים גדולים, שקרים קטנים

3 דק' קריאה

שיתוף:

בג"ץ מפעיל דיקטטורה משפטית, התקשורת מוטה שמאלה, ממשלת בנט העבירה 53 מיליארד שקל לערבים, בהפגנת השמאל בת"א שרפו תמונה של הרב חיים דרוקמן

שקרים גדולים 

מערכת ענפה של שקרים מכווני מטרה מזינה את הציבור הישראלי והפכה להיות מרכיב מרכזי בשיקולים באילו כוחות פוליטיים לתמוך ולמי להתנגד. יש למערכת השקרים הזו חלק מכריע בתוצאות הבחירות האחרונות ומי שהפעילו אותה יכולים בהחלט לחכך את ידיהם בהנאה. צלחה דרכם.  

למשל השקר הגדול שעליו מבוססת התוכנית לסירוס מערכת המשפט, פרי הגותם של בנימין נתניהו ויריב לוין, כאילו בג"ץ מונע מממשלת ישראל למשול. שופטי העליון, מצוידים באג'נדה ליברלית שמאלנית, פוסלים בסיטונות חוקים שהממשלה מעבירה, וכך יוצא שהעם בוחר פעם אחר פעם ימין ומקבל בפועל שמאל.  שקר. מתוך אלפי חוקים שהעבירו הממשלה והכנסת ב-30 השנים האחרונות, בג"ץ פסל 22 חוקים, בעיקר משיקולים של פגיעה בכבוד האדם וחירותו, בחופש העיסוק ובשוויון. זהו מספר לגמרי לא חריג במדינות דמוקרטיות, ואת החוקים שנפסלו ממש אי אפשר לסווג על פי ימין או שמאל.  

השקר הזה הוא אחד המרכיבים בשקר היותר גדול, לפיו תמנון שמאלני רב זרועות השתלט על כל המערכות המרכזיות במדינה והוא שלמעשה מנהל אותה. שמאלנים שולטים בתקשורת, בפרקליטות, במערכת המשפט, באקדמיה, במשטרה, אפילו בצבא. ניקח לדוגמא את התקשורת. מוטה שמאלה? איפה? ערוץ 13 למשל. שני מגישים המזוהים לגמרי עם נתניהו ופועלים למענו, איילה חסון ושרון גל, הופקדו בערוץ הזה על מספר תוכניות אקטואליה, חדשות ופרשנות. בשום ערוץ אין אף דוגמא מקבילה ששייכת לצד השני של המפה הפוליטית. ברק רביד, הכתב המדיני של וואלה, שפוטר לפני מספר שנים מהערוץ, אמר השבוע: "יש בחדשות 13 לא מעט טאלנטים בכירים שאומרים לי: 'היינו חברת החדשות המובילה בישראל, והיום אנחנו כמו ליצנים בתוכניות של אילה חסון ושרון גל'".      

ערוץ 12? הפרשן המרכזי הבלתי מעורער של הערוץ הוא עמית סגל, ממוקם בקצה המתנחלי של הקשת הפוליטית. דוגמא אקטואלית? את התגובה על הנאום המאוד ביקורתי של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הפקיד הערוץ בלעדית בידי סגל, כאשר מראש היה ברור שהוא לא יאהב את הנאום. אפשר היה לצרף אליו בדברי פרשנות גם מישהו מהצד השני, נניח את  אמנון אברמוביץ', אבל בערוץ בחרו שלא. בערוץ השכן, 11, אין מישהו מרכזי שאפשר להצביע בבירור על זהותו הפוליטית, וזו כנראה סיבה מספיק טובה לסגור אותו, מהלך שמקדם כידוע שר התקשורת החדש, ח"כ ד"ר שלמה קרעי. בשביל מה נחוץ לנו ערוץ ציבורי, אם אנחנו לא שולטים בתכנים שלו?  על מה שקורה בערוץ 14 איך צורך להרחיב את הדיבור.  

"האמת מתה, עלינו להחזיר אותה לחיים", כתב בסוף השבוע ב"הארץ" ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד. הוא בחר לתת דוגמא לשקר גדול נוסף  – הממשלה הקודמת העבירה  53 מיליארד שקל למחמוד עבאס. האם זה מה שהיה? שאל לפיד והשיב: "ברור שלא, אבל אם שקר ואמת מקבלים במהדורות אותו מעמד, השקר מנצח". ראש הממשלה שקדם לו, נפתלי בנט, התייחס לטענה הזו וכתב: "מנסור עבאס מעולם לא קיבל 53 מיליארד ש"ח. אין מספר כזה. מה כן? אישרנו תכנית רב שנתית של כשישה מיליארד ש"ח לחברה הערבית (לחימה בפשיעה, חינוך, תעסוקה ועוד) למשך חמש שנים, כהמשך לתוכנית דומה בממשלה הקודמת. אני גאה בכך." בין מפיצי השקר הזה היה ח"כ יואב קיש. "רע"ם יקבלו 53 מיליארד שקל, שזה כמעט כמו תקציב הביטחון", כתב קיש כשהוקמה ממשלת בנט. אכן, אין מתאים ממנו לשמש שר החינוך בממשלת ישראל.  

יש כמובן עוד מהזן הזה, לא חסר. האם אפשר יהיה  להחזיר לחיים את האמת שמתה, כפי שמייחל יאיר לפיד? עוד כמה שנים של נתניהו בשלטון, וזו תהיה משימה בלתי אפשרית.  

שקרים קטנים 

שקרים קטנים שנועדו לשרת מטרות פוליטיות מפוזרים בנדיבות על פני השנים האחרונות. תקצר היריעה. נסתפק בהמחשה מהימים האלה. סרטון שבו נראה מפגין שורף את תמונתו של הרב חיים דרוקמן ז"ל, הופץ לפני מספר ימים ברשתות החברתיות, ונטען שהיא נשרפה בהפגנה של השמאל בתל אביב, במחאה על הרפורמה של יריב לוין.  

פייק. לא היה ולא נברא. בארגון "פייק ריפורטר" דיווחו: "הסרטון שרץ על שריפת תמונתו של הרב דרוקמן הוא מזויף, מפוברק וערוך, והופץ לראשונה על ידי פרופיל מזויף. הסרטון חתוך וערוך החל משניה 0:11 והסאונד בו מודבק בזמן שריפת התמונה". להמחשה צורף הסרטון המקורי שלא צולם בהפגנה בתל אביב ואין בו כמובן שום שריפת תמונה 

ואיך דיווח על כך ערוץ 7? הכותרת הייתה: "תיעוד ברשת: האם נשרפה תמונת הרב דרוקמן?". בהמשך: "התמונה  נשרפה כנראה בהפגנת השמאל שנערכה לפני כשבוע וחצי בתל אביב במחאה על ממשלת נתניהו. במהלך ההפגנה נחסמו נתיבי איילון משך כשעה. החסימה הובילה לפקקי ענק באזור". רק בסוף הידיעה, בפסקה האחרונה, פגשו הקוראים את מה שהם היו אמורים לפגוש בכותרת הראשית או בכותרת המשנה – את הטענה שמדובר בסרטון מפוברק וערוך. הכותב לא טרח לציין שארגון "פייק ריפורטר" פרסם גם את הסרטון המקורי, שעליו נעשה הזיוף.  

בידיעה מובאות תגובות של גולשים ביניהן זו של יאיר נתניהו: "פה השמאלנים שורפים תמונה של הרב דרוקמן ב'הפגנה' אתמול…. זוכרים מה עשו ליהודים שהשחיתו תמונה של ערבים בחתונה? מעצר וכתב אישום. דרך אגב – חסימה של כביש זה עבירה פלילית שדינה חמש שנות מאסר… לא שזה מעניין את המשטרה כמובן". 

אז אם בהמשך הדרך תפגשו את הטענה שמפגיני שמאל בתל אביב שרפו תמונה של הרב חיים דרוקמן ז"ל, דעו מאין זה מגיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן