יבול שיא
הרפת והחלב
החלוץ למרחב

תנועת החלוץ למרחב חגגה 70 שנות פעילות

2 דק' קריאה

שיתוף:

תנועת החלוץ למרחב: מאות בוגרים ובוגרות של תנועת החלוץ למרחב, התכנסו בסמינר אפעל  לציין 70 שנה לפעילות התנועה. באירוע נכחו נציגים של הדורות המייסדים, הורים צעירים עם ילדיהם וחניכים בגיל הנעורים.

תנועת החלוץ למרחב: החלוץ למרחב היא תנועת נוער יהודית-ציונית הפועלת בארגנטינה ובמקסיקו, ולאחרונה החלה לפעול באוקראינה וגיאורגיה, בשיתוף עם ארגון שורשים. בשנות החמישים חברה החלוץ למרחב לתנועה הקיבוצית וכך צמחו גרעינים להקמת ארבעה קיבוצים: נאות מרדכי, מגל, אלומות והקיבוץ הראשון שהוקם כבלתי מפלגתי – בחן. כיום פועלת התנועה ב-15 קהילות בארגנטינה ובשתי קהילות במקסיקו.

לאחר ההתכנסות והמפגשים המרגשים, פתח את האירוע יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, שבירך ואמר לנוכחים: "שימשתי בתפקיד המזכיר העולמי של תנועת בני עקיבא ולכן אני יודע להרגיש את מה שקורה כאן עכשיו, ולא רק להבין. נעשה הכל כדי שתנועות הנוער, ובפרט אלו החלוציות, יגדלו, יעמיקו שורשים ויוכלו להמשיך להגשים ולהקים קיבוצים ויישובים בישראל. מאחל לכם מפגש פורה ושתנועת הנוער המפוארת הזו תמשיך לעלות מעלה מעלה". יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, בירך גם הוא את התנועה לרגל חגיגות ה-70 באמצעות סרטון וידאו שהוקרן באולם.

ניר מאיר אמר: "אני בעוונותיי נולדתי בישראל, וכך גם הוריי. הסיפור של תנועות הנוער החלוציות בחו"ל הוא לא חלק מהביוגרפיה שלי, ולא חלק מהביוגרפיה של הקיבוץ שלי. כשנכנסתי לתפקיד מזכ"ל התנועה, חיכה לי דו"ח של ועדת רן כוחן, שהמליץ לאחד את החלוץ למרחב עם תנועת הבונים-דרור. לפני שנתיים יצאתי לביקור בדרום אמריקה לבקר את קיני התנועה ולהתרשם, ולמדתי, שאם אנחנו נפגע במסורת של תנועות הנוער, שנבנית בארצות המוצא, אנחנו נחסל את הציונות הפרוגרסיבית המתקדמת בארצות אלה. הבנתי שאין שום דבר חזק יותר מהמסורות שמתגלגלות ממדריך לחניך, ומחניך למדריך במדינות אלה.
בסופו של דבר, המסע החינוכי הזה שינה את תפיסת עולמי ואת תקציב התנועה ואנחנו החלטנו שלא נאחד בכוח את החלוץ למרחב עם הבונים-דרור ועם תנועות נוספות בדרום אמריקה."

קיקה רוזנבורט, המזכיר העולמי של החלוץ למרחב: "אני רוצה להודות לארגונים התומכים: ההסתדרות הציונית העולמית, לתנועה הקיבוצית שנותנת לנו להרגיש חלק מהבית, לקק"ל ולסוכנות היהודית, שתומכים בנו בפרויקטים שונים ולמועצת תנועות הנוער. אני תמיד אומר למדריכים ולמדריכות, שאם נוריד את ההבדלים השונים בין תנועות הנוער, יש הרבה משותף שעיקרו הוא לעשות טוב ולחנך בני נוער לערכים ותרומה למדינה ולחברה.
"איך הגענו ל-70 שנה? החלוץ למרחב תמיד ידעה לשמור על עקרונותיה וערכיה, לצד אידאולוגיה חזקה ושיתופי פעולה. נכון להיום, אנחנו פועלים בארבע מדינות ברחבי העולם ב-22 קהילות. ביומיום יש מסורת יהודית וקהילתית ופעילות לחיזוק הקשר עם ישראל, מניעת התבוללות וחיזוק מרכיבי הזהות היהודית הפלורליסטית."

לאחר הנאומים נערכו קטעי ריקוד והדלקת 7 משואות – אחת לציון כל עשור פעילות – שאותן הדליקו בוגרים וחניכים שונים של התנועה לאורך כל השנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן