יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2023 01 01 at 10.14.08

חדש בצמח תערובות! תערובת יונקים ייעודית עד גמילה – 22% חלבון

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

הזנת יונקים בשבועות הראשונים לחייהם מבוססת בעיקר על חלב. החלב הינו מקור אנרגיה ומזינים לגדילה והתפתחות תקינה של היונק. יחד עם זאת, מומלץ להגיש מזון יבש ליונק כבר מהימים הראשונים!

למזון היבש (סטרטר) שני תפקידים עיקריים: אספקה של מזינים נוספים לבעל החיים והתפתחות של פעילות תקינה של הכרס. תהליך הפירוק ותסיסה של פחמימות לא מבניות הינו הגורם העיקרי להתפתחות יכולת הספיגה של הכרס.

בעבודה שפורסמה בחוברת התקצירים של כנס מדעי הבקר 2019 נמצא שכל קילוגרם תוספת משקל בגמילה מתורגמת לכ-17 ק"ג חמ"מ בתחלובה ראשונה. עבודה זו, בדומה לעבודות שנעשו בעולם, מראה קשר ישיר בין משקל והתפתחות היונק ליצרנות עתידית.

במרבית הרפתות בישראל, משטר ההזנה של עגלים ועגלות מגיל המלטה ועד לגיל 4 חודשים כולל שימוש בתערובת סטרטר המכילה 16%-18% חלבון על בסיס חומר טרי.

בשנים האחרונות מספר עבודות שנעשו בארץ ובעולם הראו שיפור בביצועי גמילה וצריכת מזון, בעגלות שהוזנו עד גמילה בתערובת עשירה בחלבון ואנרגיה.

בעבודה שפורסמה בחוברת התקצירים האחרונה (2022) נמצאה עלייה במשקל ועלייה בצריכת המזון בעגלות שהוזנו בתערובת המכילה 22% חלבון.

יונק צורך כ40-60 ק"ג מזון יבש לאורך תקופת הגידול. על כן, העלות הנוספת של האבסת תערובת 22% היא רק כ- 15-20 ₪ לעגלה עד גיל גמילה. עלות זו שולית ביחס לשיפור בתוצאות הגידול ומשקל הגמילה הצפוי. על כן אנחנו שמחים להציע לכם את תערובות 5724 "יונקים 22%". התערובת מתוכננת באופן ייעודי לתקופת הינקות עד הגמילה. התערובות מכילה מזונות אשר יתרמו להתפתות הכרס וגדילה של היונק. בנוסף התערובות מכילה תוספי תזונה שמטרתם לשפר את בריאות היונק והיכולת של מערכת העיכול להתמודד עם פתוגניים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן