יבול שיא
הרפת והחלב
מקס טרומן בחממה ההידרופונית שהקים במשק

אצל רותי ומקס הרוש

2 דק' קריאה

שיתוף:

החממה ההידרופונית של רותי ומקס הרוש – כפר טרומן

כשמקס הרוש הגיע לכפר טרומן הוא התחיל לעבד תוצרת בשטחים פתוחים, כמעט 700 דונם גידלו אז, עד שבשנת 1990, כאשר החלו בעיות עם העובדים הפלסטינאים, מקס בנה 6 דונם מצע מנותק של מלפפונים ועגבניות.

בשנה האחרונה נעשתה במשק הרוש הסבה לדונם וחצי של חסה הידרופונית – חממה הכוללת מערכת עם גובה מיוחד, בעלת 690 רגליים מברזל, שמתכווננים לשיפוע של 2%, בשל צורך ההשקיה. אורך כל ערוגה 33 מטרים, שורות ארוכות ומוצלחות.

מאיר יפרח בסיור בחממה של מקס טרומן
מאיר יפרח בסיור בחממה של מקס הרוש

מחזור גידול החסה נמשך 28-30 יום, באותן חלקות יש נענע בחלק התחתון. תחילה ניסו לשווק את התוצרת לחרדים, אך שוק זה מבקש כמות גדולה של ריסוסים, ואילו הגידול ההידרופוני מרוסס כל 15 יום, במינימום חומרי הדברה – הדברה משולבת עם לוחמה ביולוגית.

בתוך חממה המשתרעת על שטח של 1.5 דונם על טוף, מגדליםגם תות שדה במצע מנותק מזן "פלס". מחזור גידול התות נמשך כחודש וחצי וההשקעה בדונם וחצי הסתכמה כחצי מיליון ₪, ללא עלות המבנה. החממה כוללת משאבות מיוחדות שמקררות את המים, מערכות לטיהור המים בסירקולציה ועוד טכנולוגיות חדישות ומתקדמות.

השיווק בשוק ההידרופוני מאתגר מאוד. לרותי ומקס יש בית קירור והם מחפשים סוחרים שירכשו את התוצרת, כאשר לכל אחד מהסוחרים יש דרישות מיוחדות שדורשות מכונות מיון.

בחממה ההידרופונית בכפר טרומן
בחממה ההידרופונית בכפר טרומן. צילום: סימה מאור

רותי ומקס הרוש, חקלאים חרוצים וותיקים ויזמים רציניים, ניסו להשקיע כי חשבו שהידרופוניקה היא העתיד, מאחר ובקרקע יש מחלות רבות, היקף המשק הכולל בכפר טרומן הינו כ-15 דונם שמתוכם 6 דונם חממות.

נאחל להם המון הצלחה בשיווק והתרחבות של החממות ההידרופוניות המרשימות שבנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן