יבול שיא
הרפת והחלב
טרקטור שרוף בנחל עוז

סיור חקלאי בעוטף עזה

3 דק' קריאה

שיתוף:

חברי מזכירות ארגון מגדלי ירקות ערכו סיור חקלאי ביישובי עוטף עזה, שנפגעו ב-7 באוקטובר במתקפת המחבלים * בין היתר ביקרו בקיבוצים נחל-עוז, עלומים, בארי ובמושב מבטחים, ושמעו מחברי היישובים על קרבות הגבורה שהתחוללו ועל הנזקים הגדולים שנגרמו

*תמונה ראשית: טרקטור שרוף בנחל עוז

ב-5 במרץ התקיים סיור חקלאי לחברי מזכירות ארגון מגדלי ירקות בעוטף עזה. מטרת הסיור היתה לבחון את מצבם של הישובים שהותקפו ע"י מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, ולראות מקרוב את השפעת המלחמה על החקלאות בעוטף.

את הסיור פתחנו בקיבוץ נחל עוז ונפגשנו עם מנהל הגד"ש של הקיבוץ, מורן פרייבך. מורן סקר בפנינו את קורות הקיבוץ ביום פלישת החמאס לקיבוץ מבחינה ביטחונית, כולל תוצאות הפלישה מבחינת הנפגעים, וכן בהיבט של הנזק החקלאי שנגרם לקיבוץ.

מורן מציין את העובדה כי כוונת המחבלים היתה בפירוש לפגוע באמצעי הייצור (טרקטורים, מערכות השקייה ועוד) בכדי לשבש את היכולת של הקיבוץ להמשיך ולהתקיים כמשק חקלאי.

בהמשך עלינו לנקודת תצפית הסמוכה לקיבוץ עלומים והמשקיפה על רצועת עזה.

חברי מזכירות נחל עוז
גלעד בקיבוץ עלומים

בנקודת התצפית נתן אורן ברנע (הגר בקיבוץ סעד הסמוך) סקירה על הישובים ומחנות הפליטים שנשקפו לנגד עינינו מבית חנון דרך מחנות המרכז ועד לחאן יונס.

המשכנו בדרכנו לביקור בתוך קיבוץ עלומים, אליו חדרו המחבלים שרצחו וחטפו עובדים זרים ששהו במקום. את סיפור קורות הקיבוץ ביום פלישת המחבלים העבירו לנו גלעד – חבר כיתת הכוננות וכן בני שמולביץ, חבר הקיבוץ.

שניהם סקרו בפנינו את מהלך הלחימה של כיתת הכוננות, וכן את לחימת חיילי צה"ל שהגיעו למקום שבזכותם למעשה לא נפגע איש מחרי הקיבוץ, למעט כמובן העובדים הזרים. בקרב הגבורה בעלומים נרצחו 19 עובדים זרים. עוד 4 מהם מוגדרים כנעדרים. שלושה חברים מכיתת הכוננות ושני אזרחים נוספים נפצעו.

תמונה קבוצתית מהסיור
תמונה קבוצתית בנקודת התצפית על עזה

חווינו את הנזק הגדול שנגרם לסככת ענק של הקיבוץ וכן שריפת שני מתבנים שריפת וקריסת הסככה למיון ואכסון זרעי תפו"א, שריפת כל ציוד ההשקיה של עלומים: צנרת, טפטפות ועוד. פגיעה במכון החליבה ברפת וחירור מיכל החלב ומעל לכל – רצח העובדים התאילנדים והנפאלים ז"ל ושריפת המגורים שלהם. בעלומים בחרו להשאיר קיר אחד לזכרון.

דורון צמח מבארי מתאר את ליד ביתה של פסי
דורון צמח מבארי מתאר את שתחולל ב-7.10 ליד ביתה של פסי

בהמשך הגענו לקיבוץ בארי ושם ליווה אותנו החבר דורון צמח, שסקר את כל המהלכים של פלישת החמאס לקיבוץ, וכן את הלחימה שהתנהלה בו על-ידי כוחות צה"ל, כולל כמות הנפגעים והנזקים לבתי הקיבוץ שחלקם כבר נהרסו ופונו ע"י המדינה, למעט הבית של פסי, שבו הוחזקו בני הערובה הדרוש לטובת התחקיר של צה"ל.

מקיבוץ בארי המשכנו את דרכנו למושב מבטחים, שגם אליו הגיעו המחבלים, שרצחו את חברי כיתת הכוננות וברחו חזרה לעזה. ביקרנו בבית האריזה של משפחת נחום, שבו ממיינים שרי לשוק המקומי.

ראש הוועד, גליל נחום, סיפר על הנזקים החקלאיים שנגרמו לחברי המושב עקב המלחמה.

בארוחת הצהריים שהתקיימה במועדון המושב סקר קב"ט המועצה האזורית אשכול, אילן אייזקסון, את קורות המועצה כולה ב-7.10.23 ואת אופן התמודדות הישובים עם פלישת מחבלי החמאס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן