יבול שיא
הרפת והחלב
צביקה כהן 1

מי יהיה מנכ"ל מועצת הצמחים?

2 דק' קריאה

שיתוף:

בימים אלה, של סוף חודש מרץ, אמורה להתפרסם החלטה על בחירתו של מנכ"ל חדש למועצת הצמחים. יו"ר המועצה איציק שניידר הקים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל למועצה וחברים בה נציגי כל ענפי הצומח הפעילים במועצת הצמחים.

בראש הוועדה ניצב יו"ר המועצה איציק שניידר וחברי הוועדה הם: מאיר יפרח מזכ"ל ארגון מגדלי ירקות, נציג המושבים ואורן ברנע מקיבוץ סעד, נציג הקיבוצים בארגון המגדלים; רני בר-נס, יו"ר ארגון מגדלי פירות במועצת הצמחים וגיורא מרום, מנכ"ל חברת גרנות-אבוקדו; אור שפירר יושב ראש ארגון מגדלי הדרים וד"ר ג'מאל מדלאג',יושב ראש ענף הזיתים במועצת הצמחים. עו"ד שאול פלס, פעיל שנים בתחום הייעוץ המשפטי בגופים המרכזיים בחקלאות, הוא היועץ המשפטי של ועדת האיתור.

נודע ששמונה ממלאי תפקידים במילייה החקלאי הגישו מועמדות למשרה הרמה במועצת הצמחים. בעת כתיבת שורות אלה נודע לי שבמרוץ נותרו שניים: צביקה כהן, עד לפני ארבעה חודשים סמנכ"ל בכיר למימון והשקעות במשרד החקלאות ואסף שמיר, סמנכ"ל בחברת הביטוח לנזקי טבע (קנט).

כשתתקבל ההחלטה על מנכ"ל חדש, יהיה על יושב ראש המועצה להביאה לשר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אבי דיכטר, שהוא חייב על פי התקנון לאשר את המינוי.

אם אכן כהן יהיה האיש, אין סיבה שבעולם שהשר לא יאשר את החלטת ועדת האיתור. די אם ניזכר בדברים שאמר השר לצביקה כהן, עם פרידתו מהמשרד, עת שיבח אותו על תרומתו רבת השנים לחקלאות ישראל ועל עבודתם המשותפת מאז השר דיכטר החל בתפקידו.

צביקה כהן נחשב איש מקצוע מעולה בעבודתו במשרד הממשלתי ובעל יחס אישי מצוין אל מול חקלאים רבים שנזקקו לתמיכה בהשקעות כאלה ואחרות.

כאשר סיים צביקה כהן את תפקידו במשרד החקלאות ב-1 בדצמבר 2023, הוא נזקק לתשעה חודשים של צינון, בהיות מועצת הצמחים גוף סטטוטורי, שנתמך על ידי משרד החקלאות. נודע שצביקה כהן הצליח להשיג הקלה בתקופת הצינון מתשעה לשישה חודשים. אם אכן יאושר על ידי ועדת האיתור, תקופת הצינון שלו תסתיים בחודש מאי 2024. עתה נמתין להחלטת ועדת האיתור, כדי שנוכל לברך על המוגמר.

מאז פרישתו של צבי אלון מתפקיד מנכ"ל מועצת הצמחים, בשלהי שנת 2023, מילא את התפקיד איציק שניידר, שהוא בעת ובעונה אחת גם יו"ר וגם מנכ"ל של מועצת הצמחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן