יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה רוחב

מרסס אוזון לכרם ולחממה

3 דק' קריאה

שיתוף:

סקירה קצרה על החברה

חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות:

חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום. חטיבת המדחסים שלנו בעלת ידע מקצועי וניסיון רב. יש לנו מחלקת שרות הנותנת מענה מהיר ומקצועי בכל רחבי הארץ. היכולות שלנו מביאות ללקוח פתרון אמין וחסכוני, חסכון באנרגיה, תמיכה באיכות הסביבה, שיפור הבקרה, השתלבות במהלכי ועוד. אנחנו נותנים פתרונות לחקלאות, לתעשייה, לתשתיות ולשוק המונציפלי. אנחנו מומחים ומובילים בתחום האויר הדחוס בישראל. חטיבת מרססים "מרססי דגניה " – עוסקת בתכנון, פיתוח, יצור ושיווק מרססים לחקלאות. המפעל ממוקם בקיבוץ דגניה ב'. החברה מייצרת מרססים המיועדים לענפי החקלאות השונים. היצור מלווה בפיקוח הנדסי של מחלקת התכנון ומתבצע באמצעות קווי יצור סדרתיים או בהתאמה אישית לצרכי הלקוח ייצור המרססים נעשה במפעל בדגניה, תעשייה מתקדמת ואיכותית, עומדת בדרישות תקן . החברה מייצגת בישראל מספר חברות בין לאומיות כגון: ברטוליני, ארג, פייני ובונדאולי

החברה משקיעה כיום לא מעט בפיתוח, מהלכי שיפור וחדשנות. בין היתר החלטנו להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים, המתכתבים עם הצורך ההולך וגובר מהשטח לפתרונות ברי קיימא בטכנולוגיה מתקדמת. המוצר אותו נפתח הינו מרסס כרם דו שורתי משולב אוזון לכרמי יין ומרסס אוזון סלף (צ'יקו) לחממות.

האוזון מהווה תחליף בר קיימא ידידותי לסביבה, שיחסוך באופן משמעותי את העלויות הגבוהות של חומרי הדברה כימיים ושיעמוד ברגולציה שעתידה להיכנס בתחום חומרי ההדברה. הטכנולוגיה תאפשר ייצור מים מועשרים במולקולות אוזון בריכוז של עד , המספיק לקטילת פטריות וחיידקים מבלי לפגוע בצמח. במסגרת הפיתוח יתוכנן אבטיפוס ראשוני שיכלול מערכת בקרה מובנית. לאחר גיבוש האבטיפוס יבוצעו ניסויי שטח במרסס האוזון בחלקת ניסוי ויגובש פרוטוקול יישום ראשוני. החדשנות הטכנולוגית תכלול בין השאר אינטגרציה מלאה בין האוזונטור למרסס, הזרמת אוזון ישירה לקו הריסוס המבטיחה אספקת אוזון בריכוז מספיק וממשק ניהול ריסוס המחובר למערכת ניהול חווה, המאפשר ניטור וניתוח נתונים בזמן אמת. השוק הרלוונטי הוא כרמי יין וחממות בשלב ראשון עם אפשרות להרחבה לגידולים אחרים בעתיד.

מהו האוזון?

האוזון הוא מולקולה המורכבת משלושה אטומים של חמצן וקיימת באטמוספירה באופן טבעי.

זהו גז בלתי יציב המתפרק במגע עם כל חומר אורגני. יציבותו תלויה בגורמים שונים כמו טמפרטורה, לחץ וכו'.

עד היום נעשו ניסיונות רבים לטיפול במחלות פטרייתיות באמצעות אוזון בתנאי מעבדה. ניסויים אלה הראו אפקטיביות בטיפול בשני אופנים: האחד, נצפתה פגיעה בפטריות המזיקות לצמח ובנוסף, נמצא כי טיפול באוזון גורם להפעלת המערכת החיסונית של הצמח ויצור חומרים הנקראים פיטואלקסינים המגינים על הצמח מפני מיקרואורגניזמים מחוללי מחלות. יתרון נוסף שיש לשימוש באוזון לטיפול במזיקים הוא מחירו הזול. למרות כל זאת לא נעשה שימוש נרחב בריסוס במי אוזון בשטחים החקלאיים בעולם ובישראל מהסיבה שלא ניתן היה לכמת את ריכוז האוזון האפקטיבי בצמח ואת זמן ההשפעה שלו, זאת עקב אי יציבותו ופירוקו המהיר.

DJI 0052 1

תקציר על פיתוח המיכון והטכנולוגיה

במסגרת הפרויקט, חתמה 'דגניה תעשיות ' על הסכם שיתוף פעולה עם 'בית – אל מכונות' אשר מפתחת ומייצרת מכונות לתעשיית המזון ופיתחה התמחות בתחום מחוללי האוזון המשמש בין היתר גם לחיטוי בקווי מילוי של מזון.

תוצר תהליך הפיתוח בשלב ראשון – מרסס אוזון (מים מועשרים במולקולות אוזון) לריסוס בכרמי יין אשר יהווה תחליף בר קיימא וחסכוני בהשוואה לריסוס בתכשירים כימיקליים אנטי פטרייתיים .

מדובר על מערכת אינטגרלית המשלבת מרסס כרם דו שורתי שעליו יורכב בהתאמה אוזונטור ומערכת בקרה המותאמים לנסיעת שטח בחלקות הכרמים.

במסגרת תהליך הפיתוח אנו נבצע אינטגרציה בין 2 פלטפורמות אלו ליצירת מרסס אוזון.

הרעיון המרכזי הוא לייצר מים המועשרים במולקולות אוזון בריכוז גבוה מספיק () אשר מחד יהווה קטילה של פטריות וחיידקים ומאידך לא יפגע בצמח. מים מועשרים אלו הם למעשה חומר הריסוס האלטרנטיבי.

המרסס בנוי על פלטפורמת מרסס כרם דו שורתי עם התאמות לריסוס אוזון בפאזה מימית.

המערכת תתממשק למערכת ניהול חווה על מנת לתת לחקלאי את המידע המהימן על כל יישום. המערכת תיתן חיווי מתי ואיפה רוסס, כמות החומר, ריכוז החומר, מהירות הנסיעה. הניטור הזה יאפשר לדייק את פרוטוקול הריסוס באוזון של כרם היין.

המערכות החדשות יעמדו בכל דרישות התקן ודרישות הבטיחות.

הדמיה של המרסס הרתום לטרקטור שגורר את מיכל המים עם מערכת האוזון מעליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן