יבול שיא
הרפת והחלב
אביצור סלע

אביצור סלע בריאיון על חומרים ביו-סטימולנטיים

2 דק' קריאה

שיתוף:

"מדוע גוף רשמי כמשרד החקלאות מגבה דווקא מוצר מיובא על פני מוצר כחול לבן"? על כך מלין אביצור סלע בריאיון על חומרים  ביו-סטימולנטיים

זה סיפורו של מאבק מקצועי על מעמדו של חומר הזנה ייחודי לענפי הצומח בארצנו. חברת VGI היא חברה ישראלית שפעילה 30 שנה בתחום החקלאות, מפתחת ומייצרת חומרים ביו-סטימולנטיים הנמכרים בארץ ובארה"ב.

החברה פיתחה תכשירים בעלי הרכבים ייחודיים המשלבים עשרות רכיבים הכוללים מיצויי אצות ים, שורשי עצים, שמנים צמחיים, חלבונים, סוכרים, ויטמינים, ספונינים, תרכיזי חומצות אמינו ועוד.

לדברי הבעלים של החברה, אביצור סלע, החומרים האלה פועלים היטב על מכלול המנגנון המטבולי של הצמחים, וכן מזינים את המיקרו-פלורה, החיידקים הטובים בקרקע. ליישום נכון של התכשירים יש השפעה ישירה על איכות הפרי, צבירת הסוכרים בפרי, צבע וחיי מדף ארוכים.

"הוכחנו שבעזרת החומרים שלנו, אפשר להפחית עד 60 אחוז  מהדישון המינרלי. כמו כן הוכחנו שיישום נכון תורם לשיפור של עשרות אחוזים ביבולים, במגוון רחב של גידולים, הכל בתצפיות מבוקרות ובניסויים מסודרים", אומר סלע.

התרגום של המילה VGI הינו : "תעשיות תחילת הצימוח". לדבריו של סלע, תרכובות החומרים הפעילים שהוא מייצר באתר עבודה במושב מזור, הוכיחו את עצמם ומשרתים בנאמנות רבה מאות חקלאים, בישראל ובארה"ב.

הוא רואה עצמו כמי שפועל למענם של החקלאים – ליצירת פתרונות ממקורות טבעיים להזנת הצמחים, לחיזוקם ולשיפור עמידותם בפני עקות ומצבי חסר.

אז מה הבעיה?

"חלק מהחברות שמשווקות בארץ אמצעי דישון לחקלאות "הוציאו מהבוידעם" תכשירי חומצות הומיות. תכשירים אלו מיובאים מסין, וככל הידוע לי מעולם לא בוצע או פורסם ניסוי מסודר לבחון את יעילות החומרים האלה בגידול כלשהו".

ואחרי הדברים האלה, על מה אתה מלין?

"על כך שאנשי חברות הדשנים, בגיבוי מדריכי שה"מ (שרות ההדרכה והמקצוע) במשרד החקלאות, באים לחקלאים ומציעים להם לעשות שימוש בתכשיר החומצות ההומיות כי זה זול בהרבה מהמוצר כחול לבן של VGI. "המדריכים החקלאיים אומרים למגדלים שהחומצות ההומיות זה כמו התכשירים של VGI רק הרבה יותר זול".

"המוצר שלי נמכר ב-30 שקל לליטר. המוצר הזה בדוק ומוכח בתרומתו ליבול של המגדל. המדריכים, ללא בדיקה או הבנה רצינית של הנושא, ממליצים כלאחר יד על מוצר מיובא שנמכר ב-8 שקלים לליטר".

אביצור סלע אינו מצליח להבין מדוע גוף רשמי כמשרד החקלאות מגבה דווקא מוצר מיובא על פני מוצר כחול לבן שהוכיח את יעילותו לאורך 30 שנות ייצור מוצלח.

סלע מגלה לנו כי "יש חברות ישראליות שמערבבות חומצה הומית עם דישון רגיל. זה מאד בעייתי. פעולה כזאת סותמת את מערכות הדישון וכן את הטפטפות. אצלי אין חומצה הומית. חומצה כזאת אינה באמת נחוצה ברוב המכריע של האדמות חקלאיות בישראל".

סלע מדגיש: "בשבועות האחרונים הגיעו לאוזני ידיעות לפיהן מדריכים המסתובבים בשטח ממש מטעים את החקלאים, ביודעין או לא – אינני יודע. אך עם התוצאות אני נאלץ להתמודד, ובעיקר החקלאים עצמם, המקבלים עידוד ודחיפה להוצאה כספית שאין בצידה תמורה ברורה".

אני לא מבקש שתמליצו עלי. רק אל תמליצו על משהו שלא בדקתם ותגידו שזה כמו החומרים שאני מייצר".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה:

מדובר בטענות סרק. המשרד מבקש כי "התחרות השיווקית" בין חברות מסחריות לא תיעשה על גבם של מדריכי שה"מ.

היכן הם היום: יעל שאלתיאלי, לשעבר מנכ"לית משרד החקלאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן