יבול שיא
הרפת והחלב
D704694

"אגרו ישראל-יבול שיא" – חלון הראווה של החקלאות הישראלית

2 דק' קריאה

שיתוף:

תערוכת החקלאות השנתית "אגרו ישראל-יבול שיא" שתפתח את שעריה לציבור הרחב ב-2 בנובמבר למשך יומיים – תשמש חלון ראווה להצגת חזית קדמת הטכנולוגיות החקלאיות של ישראל.

בלמעלה מ-120 ביתנים יוצגו טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, ציוד ומיכון, דשנים, אנרגיה מתחדשת ועוד.

במקביל לתערוכה ייערך כנס מקצועי עשיר בתכנים שעל הכנתו הופקדו מיטב המומחים במו"פ צפון בראשות הגב' חיה רק יהלום ומר אלקנה בן ישר.

הכנס יתמקד בהצגת יישומים טכנולוגיים חדשניים ובסדרה של הרצאות מפי טובי החוקרים והמדענים במחקר החקלאי.

הכנס המקצועי שיתקיים במתחם הממוזג שיוצב במרכז מתחם התערוכה במעיין חרוד, ייפתח בהרצאתו של פרופסור אביטל בכר, ממינהל המחקר החקלאי בבית דגן. נושא ההרצאה – חקלאות חכמה ורובוטיקה חקלאית. עיקר דבריו יוקדשו לפעילותו של רובוט, שיחליף ידי אדם בטיפול בענבים ובתפוחים ובשליטה על החנטה.

מנשה כהן, חוקר במו"פ צפון שפיתח טכנולוגיות לשליטה על התפתחות הצמח, יציג את הממצאים המחקריים שלו, שיש בהם גם היבט למשבר האקלים המשפיע על כדור הארץ כולו.

ד"ר רקפת שרון ממו"פ צפון ומיגל, תציץ אל העתיד ותציג שימוש מעשי בטכנולוגיות לניטור פגעים. החידוש יהיה בכך שניטור ימחיש זיהוי קול של חרקים, כדי שמחקר יידע לזהות ולטפל בהם. ד"ר עדי טפלייה ,המדען הראשי בחברת "תבל" יישא דברים על חקלאות בעידן המידע באמצעות טכנולוגיה יישומית.

ראוי, ובהחלט כדאי יהיה, להאזין לדברים של פרופסור אילן הלחמי ממינהל המחקר החקלאי שידבר על חקלאות מדייקת בבעלי חיים – קצב עליית המשקל של בהמה במפטמה וכיצד ניתן לשלוט בניהול עדר של בעלי חיים.

ביום השני של הכנס המקצועי יציגו חוקרים ומדענים שיטות חדשניות בשילוב בינה מלאכותית לקידום החקלאות. יהודה ויינברג יציג יישום טכנולוגיות חדשניות במטעים והראל גרינבלט משה"מ (שירות ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות) ידבר על מעבר מפיתוח טכנולוגיות חדשניות לשדה החקלאי.

את היום המקצועי השני תחתום הרצאת סיכום של כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, אילנה דרור, שתענה על השאלה האם תהיה לישראל חקלאות פעילה בשנת 2050 ואם אכן זו התחזית האופטימית, מה יהיה כדאי לגדל כדי לספק תוצרת טרייה לתושבי המדינה.

לתערוכה הבטיחו עד כה את בואם גם משלחות אורחים מחו"ל: הפיליפינים וגאנה.

נחכה לכם ונקדם בברכה את בואכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה
כשהגיע איסרי לגיל 11 החל לאכול חול בתוספת מים ששתה מכוס זכוכית. הוריו עמדו להתגרש אז והאוויר התלכלך בהמון מיקרובים. זה היה אחרי ששהה בבית חולים איזה חודש, הוא התלונן ובכה מרה כל לילה
5 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן