יבול שיא
הרפת והחלב
הפגנת החקלאים בצומת הגומא כנגד הרפורמה ההרסנית בענף החקלאות צילום ענת זיסוביץ

מועצה אזורית שער הנגב בפניה דחופה אל תפגעו בגידולי החקלאות שעל גבול רצועת עזה

2 דק' קריאה

שיתוף:

במכתב כותב ראש המועצה שער הנגב, אופיר ליבשטיין: "אנו חוששים ומתריעים כי הפגיעה האנושה הצפויה בענפים אלו תביא לנטישת ענפים אלו על ידי החקלאים על רקע חוסר כדאיות כלכלית"

על רקע הרפורמה הצפוי בחקלאות והחשש מפגיעה אנושה בגידולי השדה ובעיקר בענפי תפוח האדמה והגזר – אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב שלח השבוע מכתב יחד עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה, ובו פניה דחופה לראש הממשלה, נפתלי בנט, לראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר החקלאות עודד פורר, בדרישה לפעול על מנת להבטיח את המשך גידולי השדה הסמוכים לגבול עם רצועת עזה, ובכך הלכה למעשה לשמור על גבולות מדינת ישראל.

הפגיעה הצפויה בגידולי השדה תפגע באופן משמעותי בישובים החקלאיים בעוטף עזה, שכן צה"ל מאפשר לגדל בשטחי החקלאות צמודי הגדר, רק גידולים נמוכים שאינם מפריעים לפעילות המבצעית והמודיעינית – תפו"א וגזר הינם גידולים שמתפתחים בתוך האדמה, ולכן הפכו שכיחים בקרב שטחי החקלאות של עוטף עזה.

פתיחת היבוא של ענפי הגזר ותפוחי האדמה תפגע פגיעה אנושה בראש ובראשונה בחקלאי עוטף עזה, שיתקשו להמשיך ולעבד את האדמות הצמודות לגבול ובכך יהפכו הגבולות לשטח הפקר.

מתוך מכתבו של אופיר ליבשטיין: "חקלאי העוטף מעבדים את אדמות המדינה בימי שגרה אך גם בימי לחימה עד המטר האחרון – פשוטו כמשמעו. החקלאות בעוטף עזה היא חלק משמעותי מהחוסן הכלכלי אך גם החוסן הקהילתי והבטחוני של תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל כולה.

גידולי תפו"א והגזר הם הגידולים המשמעותיים שמאפיינים את השטחים הפתוחים הגדולים הסמוכים לגדר המערכת עם רצועת עזה. באמצעות גידולים אלו מדינת ישראל מקיימת את ריבונותה – לא פחות מכך – בקו הגבול עם רצועת עזה ובשטח החוץ בין הגבול לבין היישובים.

אנו חוששים ומתריעים כי הפגיעה האנושה הצפויה בענפים אלו תביא לנטישת ענפים אלו על ידי החקלאים על רקע חוסר כדאיות כלכלית ובסופו של דבר השארת שטחים ריקים לא מעובדים שבתוך זמן קצר יהפכו לשטח הפקר, עשרות מטרים בודדים מרצועת עזה."

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "שטחי החקלאות צמודי הגדר, הם אסם התבואה של מדינת ישראל והחשיבות שלהם כפולה – הן לביטחון התזונתי והן לביטחון המדינה. אם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן