יבול שיא
הרפת והחלב
השר דיכטר בהדלקת נר שמיני בכותל המערבי

בשורת המים המושבים

2 דק' קריאה

שיתוף:

שעות אחדות קודם להצבעה בממשלה על תקציב המדינה לשנת 2023, הצליח שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר לשכנע את משרד האוצר להעניק תמיכה לעידוד במחירי המים המושבים לחקלאות.

לראשונה הצליח השר להפחית את מחיר המים המושבים מ-1.43 אגורות למ"ק מים ל-73 אגורות למ"ק. השר דיכטר ציין כי אחרי מאבק ארוך טווח מול משרד האוצר "הצלחנו לתקן עוול היסטורי של עשרות שנים שהיה בישראל. המדינה מכירה בכך שהחקלאים העושים שימוש במים מושבים להשקיה, פותרים למדינה בעיה וראוי שהמדינה תשתתף, כצעד ראשון לפחות, בהובלת המים לשטח החקלאי".

שר החקלאות קבע שהמים הינם אמצעי ייצור קריטי לחקלאות ומהווים למעשה כעשרים אחוזים מההוצאות, ובראיה אסטרטגית, אין כל סיבה שהחקלאים יצטרכו לשלם עליהם (כפי שנהוג בעולם). לדבריו המהלך הנוכחי הוא לרבעון המלחמה בחודשים אוקטובר-דצמבר 2023.

השר הוסיף כי מדינת ישראל אחרי ה-7 באוקטובר מבינה היטב כמה חשוב לסייע בכל דרך אפשרית לחקלאים על מנת שהם יוכלו להמשיך ולייצר תוצרת ישראלית. "התמריץ שניתן לחקלאים ב-14 בדצמבר יעניק להם מרחב נשימה לעונה הקרובה וגם לעונות הבאות. 52 מיליון השקלים הם הסנונית שמבשרת על מדיניות משרד החקלאות להגדלת הייצור החקלאי בישראל. במקביל המשרד מטפל בהסדרת נושא הקרקעות בחקלאות ובכוח העבודה הדרוש לתחום הזה".

השר דיכטר הודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההירתמות, קודם הצבעה על התקציב, לטובת חקלאי ישראל. השר הזכיר בהודעתו גם את עובדי משרד החקלאות על העבודה המאומצת למען העצמת החקלאות בישראל.

השר דיכטר השיג עוד הקצאה של 12 מיליון שקלים לעידוד שתילת עגבניות בנגב המערבי. משרד האוצר הסכים לאשר את תקציב העידוד שכן הוא יבטיח ייצור אספקה מקומית מלאה לקראת קיץ 2024 והחזרת המגדלים בעוטף עזה לפעילות חקלאית ולרציפות תפקודית.

אחרי שהאוצר אישר את בקשות שר החקלאות החליט השר אבי דיכטר להצביע על אישור תקציב המדינה לשנת 2023, בהיקף של 636 מיליארד שקלים ועיקרו סיוע כספי לנושאים שונים שנפגעו בימי המלחמה.

באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה,  בכותל המערבי התבטא כך שר החקלאות אבי דיכטר:"ביקשו להשפיל אותנו. ואני אומר למחבלים – נפלתם על העם הלא נכון, בזמן הלא נכון. אנחנו מדינה בת 75 שנה עם צבא וכוחות ביטחון. את ההשפלה הזו אנחנו נשיב אליכם ועליכם. אתם תקללו את הרגע שיצאתם להשפיל את עם ישראל במדינת ישראל. עם ישראל חי! אנחנו נחזיר הביתה את החיילים, כוחות הביטחון, החטופים, הנעדרים ואת הביטחון. המלחמה הזו תסתיים כשהיעדים יושגו והחטופים יחזרו בעזרת ה' הביתה. את האור של נרות חנוכה ואת האורות התמידיים של עם ישראל -אף אחד לא יכבה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן