יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 01 30 113425 1

הוצאת פרק החקלאות מחוק ההסדרים – אחרת תהיה זו בכייה לדורות

2 דק' קריאה

שיתוף:

בימים אלה למדנו על כך שמשרד האוצר מכניס לחוק ההסדרים את פרק החקלאות, שעוסק בצמצום הנטל הרגולטורי במוצרי מזון, ובפירות וירקות בפרט, במטרה להפחית את יוקר המחיה, וכן בהגברת התחרות והייצור בענף החקלאות. הכנסת הפרק החקלאי נעשית בחוסר אחריות, ללא דיון מוקדם וללא היוועצות עם גורמי המקצוע, צעד שיפגע קשות בחקלאות הקורסת ויהווה בכייה לדורות.

בכל הקשור לענפי הפירות והירקות, מסתער החוק על מועצת הצמחים, הגוף הכמעט יחיד שמסייע לחקלאות הצומח בישראל ומאפשר לחקלאים לשמור על מחירים הוגנים במשך כל השנה, בזכות שירותים חיוניים לחקלאי והפחתת עלויות הייצור.

החקלאות כיום במצבה הקשה ביותר. המזימה מבית פורום קהלת, לייתר את החקלאות הישראלית ולהפוך אותה לחקלאות תלוית יבוא – לא הסתיימה עם חילופי השלטון, אלא אף התגברה. התרגיל שעשו בשלטון הקודם לחקלאים הוא בדמות רפורמת מלים חסרת כיסוי מול צעד חד צדדי של פתיחת היבוא. בטענה הריקה מתוכן של הטלת האחריות ליוקר המחיה על החקלאים, נפתח פתח ליבוא פרוע וחסר אחריות, שלא הוריד כלל את המחירים לצרכן, אלא רק העניק מתנה של 200 מיליון שקל לטייקונים שחפצים ביקרם.

הצעות הרפורמה לחקלאים, כולל תמיכה ישירה משמעותית, הוזלת המים, הקלה בהוצאות אחזקת עובדים, חידוש השקעות לחקלאות בשוק המקומי, הגנה וחיזוק תקציב לשירותים להגנת הצומח – כל אלה והצעות נוספות עפו עם הרוח, אבל רווחי ענק לקבוצת היבואנים מומשו היטב. רוצים לחסל את החקלאות ואת ההתיישבות, ועובדה זו הזויה במיוחד בימים אלה של מתיחות ביטחונית ואיום על ביטחון המזון. החקלאים צועקים והשיירה עוברת. מה שחשוב באוצר זה להשלים את התוכניות שלא הצליחו להעביר בשלטון הקודם, ולכן מתקבעים במועצות הייצור החקלאיות, בתקליט המחירים ובעוד נושאים שוליים, ובל נשכח שהמועצות מתקיימות מכספם של החקלאים, ללא שקל מכספי המדינה.

בכל שנה חוזרים על אותם תרגילים לקראת חוק ההסדרים, ומה שלא מצליח בחקיקה רגילה מעבירים לחוק ההסדרים, חוק דורסני ולא דמוקרטי, המאפשר צעדים דיקטטוריים בקיצורי דרך, וכך גם מתכננים לנהוג כלפי מועצות הייצור החקלאיות בממשלה הנוכחית.

מועצת הצמחים היא מועצה וולונטרית, שכל תקציבה מגיע מהחקלאים, לא מוכרת ולא קונה: מארגנת את הענפים, מפעילה מידע, תקליט מחירים, הלוואות, מחקר, הדרכה, חינוך חקלאי, איכות סביבה, פרויקטים ועוד, מהווה זרוע ביצועית של משרד החקלאות. ברצוני להדגיש, כבוד השר, שאם לא תהיה מועצה, גם לא תהיה הצדקה למשרד החקלאות.

עבור פורום קהלת – שלטון בא ושלטון הולך, והם בשלהם. כיום מציעים שהחקלאות תהיה אגף במשרד הכלכלה. החקלאות וההתיישבות באמת לא מעניינות אותם. הם לא מכירים באחזקת אדמות המדינה, בפרנסה ליושבים בגבולות, לריאות ירקות, שלא לדבר על המילה הגסה "ציונות". הם רוצים את סגירת המועצה כדי שהחקלאים לא יפוצו, לא יתארגנו, ייחלשו ויקרסו, ואז יתגשם חלומם למדינה שמסתמכת על תוצרת מיובאת בלבד.

אני מקווה, ואף בטוח, שתפעל להסיר את הנושאים הללו מחוק ההסדרים, כציוני, כלוחם ואוהב ארץ ישראל, וכמי שמבין מה שווה המדינה ללא התיישבות וללא חקלאות.

אנו סומכים על כך שתעצור באופן מידי את האוצר ואת פורום קהלת מצעדים חד צדדיים כמו פרק החקלאות בחוק ההסדרים, נושאים שבעלי עניין ונקמנים שבים ומעלים אותם, ללא הבנת נזקיהם לציבור בישראל.

כל שינוי במעמד החקלאות מחייב בחינה מדוקדקת במסגרת חקיקה רגילה. החקלאות במשבר ובהתרסקות, אנחנו מאבדים את האדמה אשר נקנתה בדם של לוחמינו עוד לפני קום המדינה ובכל שנות קיומה של המדינה. אל תמשיך את מדיניות הרשע וההרס של קודמיך ושל טייקונים שבוחרים להם כל פעם אויב אחר, פעם אלה החקלאים, פעם אלה בני מיעוטים, מחר אלה יהיו נשים או עולים חדשים. בכל פעם בוחרים אוכלוסייה שאינה מתאימה לאג'נדה האמריקאית, באמצעות גוף שנהנה מעשרות מיליוני כספים מחו"ל, כדי לפורר את מוסדות המדינה בישראל. הם לא יעצרו עד שיחריבו את המדינה ויעצבו אותה לפי דרכם.

אנא עצור את הטירוף הזה!

בברכה

מאיר יפרח

מזכיר ארגון מגדלי ירקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן