יבול שיא
הרפת והחלב
1

המוות הטראגי של רואי קליגר

2 דק' קריאה

שיתוף:

רואי קליגר, שניצב עשרים שנה בראש יחידת האכיפה הממשלתית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, קיפח את חייו מפגיעת משטח כבד, בעת ששהה במפעל שבבעלות רעייתו, בראשון לציון. בן 60 במותו.

הלווייתו של רואי קליגר התקיימה במושב כפר ביל"ו א' שבו נולד והתגורר כל חייו. מאות רבות של בני אדם באו לחלוק לו כבוד אחרון. שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר נשא דברי הספד. ספדו גם שתי אחיותיו וכן שניים מחברי המושב. סבו של רואי, משה קליגר והסבתא פנינה היו ממקימי המושב. אביו של רואי, יעקב היה שנים רבות חקלאי במושב. הוא נפטר לפני שנה וארבעה חודשים.

בהלוויה נכחו גם שני רבנים שסיפרו כי מאז פטירתו של האב, נהג רואי לבוא מדי בוקר לבית כנסת בעיר רחובות ולהתפלל לעילוי נשמת אביו. אחרי התפילה יצא למקום עבודתו.

ביום א' 13 בנובמבר שבו רואי ורעייתו דליה מארצות הברית, שם השתתפו בטקס ברית מילה לנכדם שנולד שם ונקרא  על שם אביו של רואי, יעקב. חמישה ימים אחר כך בא רואי למשרדה של רעייתו בראשון לציון, שהיא בעלת חברה לייבוא גרניט פורצלן מאיטליה. בעת שהותו במקום נפגע רואי, מסיבה לא ברורה, ממשטח שיש כבד שמחץ אותו למוות.

האירוע הטראגי התרחש בצהרי יום ו'. עם היוודע דבר האסון הוציאה מנכ"לית משרד החקלאות עו"ד נעמה קאופמן-פס הודעה שהועברה לידיעת כל עובדי יחידת האכיפה הממשלתית בזו הלשון:

"עובדי פיצו"ח יקרים. קיבלתי זה עתה בשורה קשה מכל. איבדנו את רואי. הלב והראש מתקשים לקלוט. רואי היה אדם מאיר פנים, מנהל קשוב וערכי. מחייך, תמיד נענה לכל משימה, תמיד חושב מה יוכל לעשות למען הציבור, מנהל את הסיירת שלכם, של משרד החקלאות, שנמצאת בשטח, נכונה לכל משימה מאתגרת, במנהיגות ובאחריות. האובדן של רואי קשה לכולנו ולכם קשה מכל. בואו נהיה חזקים למען משפחתו. נלווה אתכם בשעה הקשה ואתם יכולים לפנות אלינו בכל עניין".

מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון, ממושב כפר ביל"ו, פרסם הודעת אבל מיוחדת ונאמר בה:

"מועצת הצמחים על חקלאיה, עובדיה ונציגי הציבור מרכינים ראשם, אבלים והמומים עם מותו הטראגי של רואי קליגר, מנהל למופת, איש עבודה אכפתי ומסור בכל מאודו לחקלאי ישראל!!! רואי ראה בתפקידו שליחות לאומית אותה מילא בנחרצות, אך בנועם הליכות בחיוך ובמאור פנים. אנו חברי כפר ביל"ו איבדנו חבר ורע, אדם שובה לב, דור שלישי למייסדי המושב. עצוב מאד לכולנו".

עומר זידאן, גימלאי, לשעבר סגן מנהל שה"מ, כתב: "מאחורי השם קליגר ניתן לציין רק מעלות של מצויינות ,רצינות, מסירות ואופטימיות. הצטיין בנועם הליכות, יחסי עבודה נהדרים עם חבריו. כל שיחה ודיון הסתיימו בלחיצת יד, בחיוך תמידי, אופייני לרואי".

בחודש ינואר 2022 התראיין רואי קליגר ז"ל ל"יבול שיא". הריאיון התקיים ביוזמתו כי עז היה רצונו להציג את הישגי יחידת הפיקוח על צומח וחי, שטיפלה אשתקד ב-4349 אירועים שונים ונפתחו 1216 תיקים משפטיים נגד עבריינים בתחומים שונים. שאלתי אז את רואי קליגר, עד מתי ימשיך בתפקידו, שאותו הוא מילא 20 שנה ועל כך השיב: "ביקשתי להתראיין כי אני בטוח שפועלה ותוצריה של יחידת הפיצו"ח צריכים להופיע, להיראות ולהישמע – ראשית, בפני החקלאים ושנית – בפני ציבור אזרחי מדינת ישראל, כי אנחנו פועלים למען הציבור בכלל והחקלאים בפרט. איש לא הבטיח לי דבר ואני יודע את מקומי ואני גאה בפועלי. כך עשיתי וכך אעשה עד יומי האחרון בתפקידי. אני כל יום קם בבוקר ונהנה לעשות את פועלי בחדווה, ביצירה ובגיוון רב".

רואי קליגר למד במהלך שירותו במשרד החקלאות קרימינולוגיה. בשירות המילואים הגיע לדרגת סגן אלוף, כמפקד גדוד בחיל רגלים. השאיר אחריו את רעייתו דליה, שני בנים ושלושה נכדים.

יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן