יבול שיא
הרפת והחלב
גידול קנאביס רפואי

הקנאביס הרפואי – עבר, הווה, עתיד

2 דק' קריאה

שיתוף:

בשנה האחרונה אנו עדים לקריסה של חברות רבות ועולה המחשבה למה החלום הגדול של תעשייה משגשגת הולך ודועך

*יוגב שריד, מנכ"ל "שיח מדיקל"

בשנת 1988, בגיל 10, הייתי יוצא אחת לשבוע עם אבי יהודה (ז"ל) לעבוד במשק החקלאי שלנו, בהתחלה ממיין את הפרחים ולאחר מכן עוזר בעיבוד השדות. אני חושב ששם הייתה הנקודה בה התאהבתי בעבודת החקלאות וביכולת לייצר מוצר במו ידיי.

מסלול חיי השתנה כאשר אבי חלה במחלת הסרטן ונחשפתי לצמח הקנאביס. הפוטנציאל הטמון בשיפור איכות חייהם של חולים באמצעות עבודה חקלאית קסם לי. וכך, אי שם בתחילת שנות האלפיים, התכנסנו צוות המשפחה: שי אברהם (המדען) אופיר בן דודי (החקלאי) ואנוכי, כל אחד תרם מעולמות התוכן והניסיון האישי שלו במהלך שלימים יהפוך לחברת הקנאביס הרפואי "שיח מדיקל גרופ".

שיח פעילה בענף הקנאביס בישראל החל משנת 2008. כעשור לאחר מכן השתנתה הרגולציה והצטרפו עוד עשרות חברות הן לתחומי הגידול והן לתחומי הייצור, בתחילת הדרך קפצו לתחום אנשים מכל הסוגים: חקלאים, אנשי שוק ההון, פוליטיקאים לשעבר ועוד הרבה שחשבו ש"הזהב הירוק" קל להשגה.

נכון, הוקמה תעשייה חדשה שאנו בהחלט מתווים את הדרך שלה עכשיו, אך כמו בכל תעשייה שקורמת עור וגידים יש שינויים רבים ומי שפועל ללא אסטרטגיה ארוכת טווח או שלא מכין את עצמו לשינויים רגולטוריים יכול למצוא את עצמו "מחוץ לגלגל" ועם השקעה גדולה שיורדת לטמיון. לצערנו, בימים אלו אנו רואים מספר חברות בקנאביס הישראלי שסיימו את דרכם.

קנאביס רפואי דורש גידול בסטנדרטים הגבוהים ביותר תחת הקפדה תמידית אחר איכות הצמח. גידול מוצר בסטנדרט רפואי חייב אותנו בפעילות משמעותית ובניית אסטרטגיה באמצעות שלושה עולמות המשקפים את מורכבות גידול הקנאביס: העולם החקלאי, המסחרי והטכנולוגי. בעולם החקלאי אנו מגדלים גידול חקלאי איכותי ללא פשרות ומשדרגים את הגידול בכל מחזור גידול. בתחום עולם המוצרים המסחרי אנו משקיעים בבניית מותג, באיכות מוצרי הקצה, ביצירת מוצרי פרימיום ומחשבה על "הדור הבא" של המוצרים ודרכי השימוש. לטווח הארוך אנו מתבססים על העולם הטכנולוגי ומשקיעים בפיתוח ובמחקר פורצי דרך מתוך מחשבה על שינוי תפיסת ענף הקנאביס הרפואי: הן בטכנולוגיה ייעודית והן בשינוי שיטת הגידול מחקלאות רגילה ומתוחכמת לחקלאות ברמת פארמה.

חברת שיח לקחה על עצמה את ההחלטה להיות פעילה משמעותית ופורצת דרך בתחום הקנאביס הרפואי. מזה 15 שנים, שיח משקיעה בחדשנות דרך חברות בנות בפיתוח שיטות לגידול מבוקר ומסחרי, פיתוח מוצרי צריכה, וטכנולוגיות להתוויות רפואיות שונות. אנו משקיעים במוצרים עתידיים עם מחשבה של עשור קדימה ובהתאם לתחזית שלנו לצרכי המטופלים המשתנים. בהתאמה, אחוז קבוע ומשמעותי מהכנסות שיח מושקע במחקר ופיתוח, תוך הקפדה תמידית ואימוץ הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

בשנה האחרונה אנו עדים לקריסה של חברות רבות ועולה המחשבה למה החלום הגדול של תעשייה משגשגת הולך ודועך. יש לזה מספר סיבות שניתנות להסבר: רגולציה – שינויי הרגולציה בישראל יצרו שני מהלכים מקבילים, הגדלת השחקנים הישראלים וכושר הייצור במאות אחוזים ומהצד השני פתיחת שוק הקנאביס הרפואי לייבוא בצורה משמעותית דבר שהגדיל בצורה משמעותית את ההיצע בישראל. בנוסף חלק גדול מהחברות גייסו כסף רב ממשקיעים פרטיים וציבוריים ובנו מתקנים גדולים שעלות התחזוקה השוטפת שלהם יקרה ויצרה אי כדאיות כלכלית להמשיך לעסוק בתחום.

אני אישית מאוד מאמין בענף הקנאביס הרפואי בישראל ומאמין שזה שוק שילך ויצמח בישראל ואנחנו גם נהיה שחקן משמעותי בתחום הגלובאלי שמתפתח בצורה ייחודית לכל מדינה ומדינה. מאידך, ניתן לראות את מה שקרה בקנדה לפני שנתיים-שלוש קורה בישראל היום, וכנראה שזה מה שיהיה באירופה בשנים הקרובות.

לסיכום, לא נותר לי אלא להצדיע לדור ההורים שלנו שלימדו אותנו עבודה קשה מהי, תוך שמירה על ערכים והקפדה על איכות בכל מעשה ידינו. איכות היא לא מילה גסה, אפילו אם יש לה מחיר יקר. אנו גאים להמשיך ולהוביל את ענף הקנאביס הרפואי בגידול מוצרים איכותיים ללא פשרות, ובפיתוח טכנולוגיות אשר יצעידו את עולם הקנאביס קדימה עוד שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן