יבול שיא
הרפת והחלב
2

חדשנות בזני עגבניות

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביום פתוח של חברת "זרעים גדרה" ניתן היה להתרשם משיטות גידול שונות, זנים מורכבים לצד זנים לא מורכבים, מפוצלים לצד לא מפוצלים

"זרעים גדרה" סינג'נטה מציגה בפיתחה של שנת 2023 שלב חדש, גבוה במיוחד, בפעילותה בשדה החקלאי הרחב. בצוותא עם החברות הטכנולוגיות המובילות היא יוצרת פרוטוקול גידול ייחודי, שמפחית את עלויות הייצור ומעניק לחקלאים ערך מוסף רב.

 במרחב הגידול של החקלאי מאור אמזלג, מגדל עגבניות במושב אוהד בעוטף עזה, קיימה החברה יום פתוח לחקלאי ישראל והציגה שם שילוב של זנים מסחריים דוגמת "איקראם" , "טילקראם" ו-"לנסור" לצד מגוון עשיר של זני אשכול עם עמידות לוירוס הטובמו, זני מוארכת וצ'רי חדשים. בתצוגה ניתן היה להתרשם משיטות גידול שונות, זנים מורכבים לצד זנים לא מורכבים, מפוצלים לצד לא מפוצלים. בנוסף, חשפה החברה בפעם הראשונה פעילות משותפת עם חברות טכנולוגיה שונות שכל אחת מהן מציגה היבט מקצועי של מדדים בצמח במטרה להעניק לחקלאי מקסימום יבול לצד חיי מדף ארוכים של זני העגבנייה, יחד עם מוצקות ראויה של הפרי.

נציגי החברה סיפרו כי השילוב של הגנטיקה יחד עם חברות הטכנולוגיה יאפשר לייצר פרוטוקול גידול אמיתי שיהיה בו להוציא פוטנציאל מקסימלי מהזן תוך הפחתה של עלויות גידול: חיסכון במים, חיסכון בדשן, כך שהטכנולוגיה תשדר מדדים של הצמח ותיתן לחקלאים ערך מוסף גבוה יותר להגדלת היבולים באיכות פרי הרבה יותר טובה".

תחת הכותרת 'חקלאות מדייקת' יוצרת חברת "זרעים גדרה סינג'נטה" מצב חדש בשטח הגידול של עגבניית איכות. זמן ארוך מבעבר על המדף והרבה פחות פחת מזנים אחרים. חיי המדף באים לכלל ביטוי על הצמח ואחרי הקטיף.

1

בנוסף, מספרים בזרעים גדרה, כי ההשקעה של החברה באה לביטוי לא רק במציאת זנים חדשים עם תכונות חדשות ועמידויות חזקות, אלא גם בצוות נרחב של אנשי שטח, אגרונומים המלווים חקלאים לאורך כל עונת הגידול וסיוע בהבאת פתרונות גידול שיעזרו לעובדי האדמה להוציא יותר מהזן.

בשורה התחתונה: זו בהחלט חקלאות חדשנית. שילוב של זנים מצטיינים וטכנולוגיות מתקדמות, שיציגו ידע חשוב מאין כמוהו, כדי להפיק מהזנים יותר למען חקלאות פורחת ומרוויחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן