יבול שיא
הרפת והחלב
שדה זרעים לבוטנים

"טנא נגב" מציגה בוטנים עשירים באומגה 9

2 דק' קריאה

שיתוף:

באחד מימי הקיץ החמים של חודש אוגוסט התכנסו ובאו מגדלי אגוזי אדמה (בוטנים) מקיבוץ יגור בצפון ועד ניר יצחק בעוטף עזה, לאירוע השנתי שארגנה חברת "טנא נגב". באורחים גם אנשי מחקר וניהול ובראשם מנכ"ל המועצה לאגוזי אדמה פיני מהר"מ.

משתתפי האירוע חזו מקרוב בשדה מסחרי מרשים במיוחד לגידול זרעים לעונת 2024, מעשה ידיו של החקלאי חיים רביב, מהחקלאים המובילים בתחום.

במהלך האירוע התקיים דיון מקצועי שאותו הינחה צביקה בר, מרכז תחום גידול הזרעים בחברת "טנא נגב".

החברה מגדלת זרעים מהטיפוח של ד"ר רן חובב ממכון וולקני ומשפרת את איכותם במהלך השנים. הזנים החדשים שהוצגו במפגש השנתי הם זנים עשירים באומגה 9, סימן רשום של החברה. לזנים יש יתרון לצרכן הסופי, למגדל ולסוחר. החברה שמה לה כמטרה להעלות את הרווחיות של החקלאי. לדוגמא, הזן "עינת", המיועד לשוק המקומי. זן עשיר באומגה 9. היתרון לצרכן הוא בריאותי. שומר על הלב, משפר את בריאות העורקים ויתרונות נוספים. יתרונו לחקלאי בא לכלל ביטוי ביבול גבוה מהזן המקובל, אחוז תרמילים גדולים, "ג'איינט", הכנסה גבוהה יותר, קצר בכשבוע במשך הגידול מהזן המקובל. חיסכון במים! יתרונו למשווק – חיי מדף של 300 אחוזים של הבוטן. בעונת הגידול חברת "טנא נגב" תהיה היחידה שתספק זרעים מהזן הזה לחקלאים.

עינת
עינת
2עידו
עידו

בדיון שהוביל חיים רביב הוא תיאר לנוכחים את עקרונות הגידול של השדה שבשוליו התארחנו. התקיים דיון ער בהשתתפות חקלאים ומדריכים על ההבדלים בין המשקים והקרקעות השונות והשפעתם על האגרוטכניקה.

מתברר כי "טנא נגב" מובילה בתחום הטיפול והשיווק של מספר גידולים ובהם בוטנים, שקדים, חמניות ומשקיעה כיום גם בשיפור זרעי בוטנים. במהלך השנים החברה הצליחה למצב עצמה כאחת מחברות הצמרת בתחום זרעי הבוטנים והיא מספקת זרעים לכשליש ממגדלי הבוטנים בישראל.

בארץ פעילים כ-30 מגדלי בוטנים המייצרים בצוותא כ-20 אלף טונות בשנה. "טנא נגב" לבדה אחראית על שיווק של למעלה משליש התוצרת הארצית, כ-5,500 טונות בשנה.

"טנא נגב" עוסקת גם ביבוא ושיווק של מגוון רחב של תוצרת  חקלאית: שומשום, חמניות, שקדים. במרוצת השנים הובילה החברה את החדרתם של זנים חדשים של בוטנים למגוון הזנים המגודלים על ידי החקלאים, תוך שימת דגש על העלאת הרווחיות של החקלאי, ביבול גבוה יותר, באיכות טובה יותר ובמיתוג.

זן הבוטנים "חנוך טנא נגב" פרי פיתוחה של החברה, נחשב למשובח במושגים עולמיים. זן זה רושם יבולי שיא והוא הושבח על ידי האגרונום צבי בר. הפיתוח החדש ביותר הוא זן החנוך הנקרא "חנוך סופר ג'איינט". זן חדש נוסף הוא "עידו" שעל טיפוחו שקד ד"ר רן חובב ממכון וולקני וזן מצליח וותיק יותר מוכר בשם "עינת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן